annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Symbol
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 19 af 49 < 1 2 ... 17 18 19 20 21 ... 48 49 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25331 - 01/05/2018 15:47 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Ja Arne det ved vi godt.

Men kristendommen og kristne kan ikke, modsat dig, være foruden Gud og Guds Ånd, den Ny Væren og virkelighed Jesus bærer ind i verden i kraft af Gud, det Guds Nådes Kraftværk vi er i KRISTUS.

Jeg har læst dig i 15 år og du nævner aldrig med et ord at Gud spiller nogen rolle i menneskers liv.

Du har ret til at have dit syn, men det er bare ikke kristendom du nogensinde i de mange år jeg har kendt dig du har præsenteret os for. Og selv når du tror du har skudt dig ind på kristendommen eller når du pynter dig med falske fjer og gengiver dine ikon oplevelser mere og mere fantasifuld for hver gang, så kommer det stadig ikke i nærheden af kristendommen, og da slet ikke urkristendommen.


Også det med kærlighed misforstår du fuldstændig, netop derfor du siger at du finder kristendommen ikke her har talt tydeligt.

Du har været ærlig og haft et hav af indlæg hvor du frasiger dig den kristne TRO (Gudsliv og virkelighed) og alle dine indlæg er også klinisk renset for vi kristne "i Kristus" væren og Gudsliv og Helligåndens nærvær. Rom 8 og hvad der står her der om noget karakteriserer kristne menneskers Ånds Liv og Gudsliv, liv med Gud, har du intet af, ja det er støvsuget væk hos dig ind i hver en krog.


Jeg tror ikke et eneste menneske forarges over din ateisme, men dine langt ude i hampen misforståelser kristendommen og din pseudo ikon kristendom hvor du rakker folkekirken ned mens du fremhæver den autoritære ortodokse kirke og kristendom er simpelthen grinagtigt. Du aner tydeligvis ikke hvad du taler om. Ikke at der ikke findes vidunderlige teologiske og spirituelle forhold i den ortodokse kristendom, men disse har du jo aldrig været i nærheden af med din Gudsforståelse, din manglende anerkendelse at Kristus TRO nu engang betyder det samme intense meget livligt kommunikerende Søn Fader Gudsliv som det demonstreres, kommer til udtryk i evangeliernes fortælling om Jesus, såvel som den Guds Åndens tilstedeværelse og mægtige helbredelses gerninger der er tale om.

Dette kristne Gudsliv kalder du gramseri og tager du på det kraftigste afstand fra, fordi om du har plads til Gud det er Epikur's mærkværdige tanker om Gud der er fuldstændig anderledes end kristnes og som er den du deler med ateisterne, også den Gud de gør grin med de fejlagtigt tror kristne har er Epikur's golde abstrakte
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25332 - 01/05/2018 16:06 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver bl.a. om mig:
Citat:
Jeg har læst dig i 15 år og du nævner aldrig med et ord at Gud spiller nogen rolle i menneskers liv.
Mit svar:
Du har ret i, at jeg helst ikke bruger ordet/begrebet Gud.
Det er fordi, det er blevet påklistret så mange egenskaber, som jeg ikke tror, vi mennesker kan tillade os.

Men det absolut væsentligste for mig i mit liv er, hvad jeg hellere vil nøjes med at kalde "hvad der er bag og i verdens væren" - så længe jeg ikke kan finde et bedre respekterende udtryk, og som jeg tror, vi mennesker ikke kan tillade os at "begramse" med egenskaber.

M.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25333 - 01/05/2018 16:35 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jamen er det så ikke en slags buddhisme du har udviklet. Eller gennem årene er vokset over i nærheden af. For mig virker du til mere at tilhøre en meditativ praksis der på mange punkter ligner buddhismens og ikke opererer med størrelsen Gud.

Jeg finder meget mere BUDDHA VÆREN i dig end KRISTUS VÆREN.

Kristus væren betyder jo et meget dynamisk og heftigt Gudsforhold, en entusiasme og et affektbetonet (lidenskabeligt og følelsesbetonet) engagement her som buddhismen slet ikke vil vedkende sig.

Dit temperament er for mig at se mere buddhistisk. Selv om dit temperament nok også burde kunne finde sig en plads indenfor kristendommen, så mener jeg altså dog der mangler at du får Gud med.

Der er så meget Gud i Kristus. At han er kendt som Gudmennesket og vi det samme med ham. Det er denne dimension jeg mangler hos dig.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25334 - 01/05/2018 16:48 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Nu er buddhisme nok ikke det helt rette at pege på, siden der ikke her er nogen gud - allerhøjst falske guder blinker

Du har da ret i, at der for mig - som i buddhismen - er tale om at være indadskuende (meditativ), men så sandelig også den anden side: Udadvendt altomfattende aktiv kærlighed tommelop

I øvrigt betyder det ikke noget for mig, om det skal kaldes kristendom, buddhisme, sufisme eller noget andet.
Det, der betyder noget for mig, er, om jeg oplever det som sandt smiler

Arne smiler
Top Svar Citer
#25336 - 01/05/2018 17:06 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Ja respekt for det:


Citat:
Det, der betyder noget for mig, er, om jeg oplever det som sandt


Og der er ikke så meget kommunikation her?

Jeg tænker på det meget kommunikerende aktive Søn Fader guddommelige bønsliv Jesus er eksemplet på. Og den Guds Åndens drive og nærvær og manifestation vi især kender fra helbredelserne og det store kærlighedens engagement i forhold til næstens tarv, ve og vel.

Sidste punkt vil jeg tro på du siger ja til, det med næstens tarv, ve og vel. Blot er det fornuft for dig, hvorimod det for os er Ekstatisk Fornuft meget mere, Helligåndens værk, gerninger født af vores i Gud væren, som det netop er vores fødsel i Gud der udstyrer os med den Ånd og entusiasme og ekstatisk begejstring der gør at vi magter gode gerninger. Noget/nogen skal bevæge os og motivere os og overbevise os, så vi formår at blive os selv løse og frie og gøre et stykke arbejde ikke?. Er fornuften her alene nok for dig?


Jeg kan ikke meget her i livet uden at Ånden er over mig, uden Helligåndens hjælp. Uden underbevidstheden min bakker mig op i mine bestræbelser.


Fornuft er en god ting, men i mit liv det ville ikke række langt, i den grad jeg behøver at Ånden er over mig og med mig og driver mig.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 19 af 49 < 1 2 ... 17 18 19 20 21 ... 48 49 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk