annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
BUDDHA
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 355 gæster og 119 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 39 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 38 39 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24968 - 23/03/2018 15:08 Re: New Age - Nye Tider - opbrud [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.

Du er da sandelig i gang med at åbne for nye perspektiver, og "heartfulness" lyder da til at være en spændende udvidelse eller forlængelse af "mindfulness".

Har du sat dig ind i, hvad "heartfulness" nærmere er - eller vil du gøre det?

M.v.h. Arne smiler

P.S.: Jeg har opgivet tanken om, at vi her fra Trosfrihed.dk skulle kunne starte en "hearthful-bevægelse" (?) og har i stedet præsenteret idéen i det politiske parti - for skøre mennesker? - Alternativet.
Kan ses her blinker

Om det kan føre til noget er jo ikke til at vide - men nu er det da forsøgt blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#24970 - 23/03/2018 23:35 Re: SVAR ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Arne:
Citat:
Det er forhåbentlig ikke bevidst, at du - i hvert fald for mig - skaber forvirring om, hvad du kaldet "denne verdens ånd", hvorom du jo skriver: "bliver kærlighed og respekten for andet liv ikke prioriteret", og hvor du jo så øjensynlig pådutter mig, at jeg skulle være tilfreds hermed.

Det er jo netop dét, jeg ikke er - og ikke vil opgive håbet om, at vi kan gøre det bedre - især fordi vi jo har evnerne dertil

Jeg forstår godt, du mener, at kunne gøre en forskel, ved at danne en evt. global folkebevægelse med opstart i Danmark – og god fornøjelse med det – med det for øje, at vække verdens ledere til en mere ansvarlig ledelse, nu dommedagsuret er 2 minutter i midnat, men når du skriver:
Citat:
#24958 - 22/03/2018 17:55

Vi har forstand nok til at finde ud af det, og alligevel gør vi det ikke.
Og hvorfor - når der er så enormt meget at vinde - for os alle - og for vore efterkommere?

Kan homo sapiens - det tænkende menneske - ikke tænke?

Åbenbart ikke

... så mener jeg, du gør dig selv til en del af denne verdens ånd – hvad jeg i øvrigt mener, vi alle er mere eller mindre … og du erkender, vi burde kunde men ikke gør noget ved problemet, samtidig med du negligerer, at mange gør og har gjort det i årevis.


Nå - men når du nu - formoder jeg - indser, at denne verdens ånd er årsag til, at dommedagsuret er 2 minutter i midnat, og du nu selv vil forsøge at gøre noget ved det, ved at "råbe" politikkerne op, og du samtidig anklager mig for at bruge "denne verdens ånd" som syndebuk – en undskyldning for at skubbe ansvaret fra mig, så mener jeg, det er dig som skaber forvirring omkring brugen af "denne verdens ånd"
Denne verdens ånd" - jo, det er jo bekvemt at have en "syndebuk" - så man kan skubbe ansvaret fra sig

Men uanset hvad du forstår eller forvirres af, vil jeg holde på - og gentage til dit indlæg: "Lige en sidste bemærkning": #24958 - 22/03/2018 17:55

Følger man denne verdens ånd, som ulydighedens børn og lader sig lede af sit sind og køds begær, bliver kærlighed og respekten for andet liv ikke prioriteret. #24960 - 23/03/2018 10:03

Kan det være anderledes – det er vel sådan det er.

Citat:
At dét så ikke vækker din sympati eller tiltro, respekterer jeg naturligvis

Ja - det er klart - ellers ville jeg heller ikke kunne tage din snak om omsorg og tolerance seriøst.

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#24971 - 24/03/2018 13:35 Re: SVAR ... [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Ok Tikka.

Det er nok dit udtryk "denne verdens ånd", jeg ikke rigtig har forstået.

I øvrigt har du jo ret i, at mange bekymrer sig om vores miljø-svineri.

Men jeg synes ikke rigtig - desværre - jeg ser nogen, der går ind for gensidig tolerance trist

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#24973 - 24/03/2018 15:16 Re: SVAR ... [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Lige en tilføjelse:
Det går op for mig, at det er hele din sætning:
Citat:
Følger man denne verdens ånd, som ulydighedens børn og lader sig lede af sit sind og køds begær, bliver kærlighed og respekten for andet liv ikke prioriteret.
der forvirrer mig.
Udtrykket: "ulydighedens børn" - hvad mener du med det?

M.v.h. Arne smiler

P.S.: Mit indlæg på partiet Alternativet's hjemmeside/Slyngelstuen:
Citat:
Dét, jeg tænker på, er tolerance og omsorg – i os mennesker – overfor hinanden – og overfor kloden.

Vi er ca. 7 milliarder, af dyrearten ”homo sapiens”, ”det tænkende menneske”, og hvis vi brugte de evner, vi har, ville vi ret let kunne skabe ”Paradis på jord” – i stedet for den nuværende tilstand med fremmedhad, folkemord og forurening. Det er da ”gak i låget” blinker

Er det virkelig så svært for os at udholde, at man andre steder på kloden tænker, tror, føler og indretter sig anderledes end præcis, som vi gør?
Og er det virkelig så svært at komme i gang med effektivt at stoppe, at vi ”sviner i egen rede”?

Tænk om vi kunne starte en miljøbevægelse, der også gik ind for gensidig tolerance og omsorg os folkeslag imellem.
Kunne den brede sig ud over kloden, ville alle jo – på sigt – vinde derved! smiler

En dyreart som vores, der er begavet med en så enestående intelligens, burde vel også bruge den.

Har jeg ret – eller er det mig, der er ”gak i låget”? tosset
har fået 2 "likes".

Så er vi tre - og det er jo ikke så meget - i forhold til 7 milliarder blinker

Men så er det vel, man kan sige: Jo, jo - det går da fremad tosset

A. smiler


Redigeret af Arne Thomsen (24/03/2018 15:29)
Top Svar Citer
#24974 - 24/03/2018 15:30 Re: SVAR ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

"Det er nok dit udtryk "denne verdens ånd", jeg ikke rigtig har forstået".

- Hvad betyder udtrykket for dig?

"I øvrigt har du jo ret i, at mange bekymrer sig om vores miljø-svineri."

- Ikke bare bekymre sig, men også handler på indsigten mere eller mindre.

"Men jeg synes ikke rigtig - desværre - jeg ser nogen, der går ind for gensidig tolerance"

- Vil du uddybe denne påstand – samt hvordan du tænker dig, det kunne ændres?

¨¨¨¨
Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 39 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 38 39 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Nyheder fra Religion.dk