annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 34 af 39 < 1 2 ... 32 33 34 35 36 38 39 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25002 - 26/03/2018 12:50 Re: New Age - Nye Tider [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
At der skal religion med ind over, skyldes at mennesket ikke lader sig bevæge og motivere af videnskabelige rapporter, ved at vi appellerer til fornuften, rationalitet. Vi har fået og får til stadighed smidt et utal af videnskabelige rapporter i hovedet om hvor slemt det står til, og denne appel til den rationelle del af os, vil aldrig være nok til at vi lader os bevæge og motivere til at foretage de nødvendige forandringer. Nej vi skal appellerer til menneskets følelser og religiøsitet og det fordi vi mennesker er styret af følelser og religiøse længsler.

Hjertet har som sagt sine grunde, bevæggrunde, som fornuften ikke kender til, men fornuften eller forstanden kan hjælpe os, men ikke bevæge os og flytte os. Det er gennem at vi gribes om hjertet at vi formår at overgå, transcendere vores individualisme, vores synd, adskillelse.

Sandheden om mennesket er at det er et følelsesmæssigt styret væsen og et religiøst væsen der formår at overgå sig selv (overvinde sin individualisme = syndighed) der ønsker retfærdighed og at leve fredeligt og lykkeligt, i personlig vækst og frihed, uden undertrykkelse hinanden.

Heldigvis er vi mennesker følelsesmæssige væsner, vel at mærke sanselige følelsesmæssige væsner, fx hvor vi igennem hjertet, vores hjertefølelser og hjertets intelligens eller visdom, står i forbindelse både vores egen indre biologiske lovmæssigheder men også den biologiske naturens udenfor os lovmæssigheder.

Dette har NEW AGE fået rigtig godt fat i at forstå mennesket sådan på den helt rigtige måde i et opgør industri landenes teknologiske videnskabelige tænkning og logik, der er en katastrofe fordi den ødelægger de store sammenhænge med naturen, ødelægger vores natur lighed (og kulturlighed og religiøsitet), som de mikrokosmiske væsner vi er der står i forbindelse alt levende, Livets (biologiens) Ånds store Lovmæssigheder. Alene vores åndedræt er et strålende eksempel på disse sammenhænge vi tilhører (på vores religiøsitet).

Selvfølgelig er vi frie, men gør vi os frie af værens grund og Livets Ånds kilder (de store gældende Livets (biologiens) Ånds Lovmæssigheder) vi tilhører så går det galt. Og kun gennem følelser kan vi igen få oprettet forbindelsen til vores oprindelighed, der netop er lig med det religiøse. Det religiøse betyder forbindelse til kilden til alt liv også vores.

Synden og fejlen ligger i vores tænkning og dyrkelsen en videnskabelig forældet og forfejlet paradigme. Såvel som ingen tør gøre op med, drive politik overfor den vores økonomiske kapitalisme der om denne får frit spil med sikkerhed kører os i afgrunden. Hvorfor der skal politik med ind over de økonomiske dynamikker.

PS:

Herligt Arne med din debat i slyngelstuen og at læse om, blive mindet om, energi fra Atomkraft.
Og også godt for os småsure korte for snuden magelige "ateisme glade" forstokkede og ugidelige initiativløse ældre at blive mindet om Alternativet.

Vor tids ateisme (Gudløshed og religionsforskrækkelse) har rod i vores materialistiske og individualistiske kultur. Også derfor det skræmmer os fra vid og sans at vi skal dele vores velstand med andre fremmede.


New Age er svaret og har svaret. New Age er den Ny Middelalder vi behøver og EU er en fantastisk institution i den sammenhæng, hvis den formår at følge med, holde sig i form gennem nødvendige reformer.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25003 - 26/03/2018 12:57 Re: New Age - Nye Tider [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka og Hanskrist - og hvem der gider at læse her.

Jeg kan jo forstå, at det er meget vigtigt for dig, Tikka, at skyde idéen om international tolerance i sænk.
Hvis man ikke blander sig i andre landes forhold, er det forkert - og hvis man blander sig, er det også forkert.

Og så er jeg endda endnu ikke nået til lokal tolerance i perspektivet forbrydelse og straf (at afhjælpe en forbryders skader på andre, og at hjælpe forbryderen til et bedre liv).

Og Hanskrist, du mener, vi er blevet for gamle, men håber på ungdommen.

Så er hvad der sker i "Slyngelstuen" hos "Alternativet" måske vejen blinker

Og her er der lidt nyt - se selv.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25004 - 26/03/2018 18:22 Arnes Paradis ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Arne: Jeg kan jo forstå, at det er meget vigtigt for dig, Tikka, at skyde idéen om international tolerance i sænk.
Hvis man ikke blander sig i andre landes forhold, er det forkert - og hvis man blander sig, er det også forkert.

- Når du med tolerance mener, man ikke skal blande sig i andre landes interne forhold – magthaverne må lede "deres" land som de vil, og samtidig nu fremlægger du også mener, at hvis disse magthavere forbryder sig mod hvad FN foreskriver som godt og rigtigt – ja, så må man godt gå ind og opildne og støtte en befolkning til oprør mod deres ledere. Et oprør der jo nemt kan ende i krig ...

... det er da forvirrende, når du netop har fremlagt, at paradis på jord er ret let at virkeliggøre hvis blot man ikke blander sig i andre landes forhold/ledelse
stortchock

Arne: Og så er jeg endda endnu ikke nået til lokal tolerance i perspektivet forbrydelse og straf (at afhjælpe en forbryders skader på andre, og at hjælpe forbryderen til et bedre liv).

- Jamen, det høre jeg da gerne om, hvad du vil stille op med dem, som ikke vil dit paradis - for der skal jo nok igangsættes en større oprydning ... men måske du vil definere, hvad du forstår, ved lokal forbrydelse.

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#25005 - 26/03/2018 19:11 Nej tak ... [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

HansKrist:
Citat:
Er I klar??? Hvem er klar? Og til hvad? At der kommer en ikke bare useriøs debattør, men også en der vil ringeagte og latterliggøre emnet (det der samtales om) og tillige vælge en person at forfølge, finde en poetisk lægprædikant konstant at være på nakken af.

Jeg syntes hellere, du skulle skrive nogle digte. smiler

Du skrev jo engang om dette - at oprette en digtertråd ... Frit efter hukommelsen.

Eller måske en: "Dagens gode historie" tråd cool

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#25006 - 26/03/2018 20:40 Re: Nej tak ... [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
jamen Tikka da smiler så konstruktiv du er (og spændende gode forslag),,, og jeg tror jeg kan læse dig sådan, at det andet jeg havde i tankerne fandt du var en rigtig dårlig ide.

Du har nok ret,,,

jeg vil nu gå tilbage til mit "soul body fusions" arbejde

hvilket jeg nok kan få hele påsken til at gå med

jeg har været slået ud (slået ud af mig selv), og har nu svært ved at lande i mig selv igen og finde en god hvile i mig selv, noget jeg ellers altid har betragtet som noget jeg havde forholdsvis let ved. 10 - 15 minutter og jeg var i en vidunderlig trance eller dyb afspændt salig lyksaligheds tilstand (men piv piv, hulk hulk, sådan er det ikke mere, hvilket bekymrer mig ret meget og jeg kan se hvor priviligeret jeg har været tidligere fordi jeg kunne så let finde hvile og dyb afspænding i mig selv)

Var på vej ud at gå en tur langs fjorden og mødte der lige min nabo John der er begyndt at løbe og efter vores snak jeg blev så opløftet og inspireret at jeg straks gik hjem og klædte om til løb. Og det humør eller begejstrings "boost" har gjort at min "soul body fusion" nu lykkes nemmere, som om glæden gør det nemmere at være i mig selv, hvile i mig selv

rigtig go påske til dig Tikka og ja Arne også

PS:

det er bare så hyggeligt at få snakket sammen med hinanden om tingene (også de store spørgsmål vi nu har gang i), og kom væk fra om det man/vi skriver nu også i første omgang er så fandens klogt og korrekt,,, jamen vi snakker og drøfter jo bare med hinanden,,,

jamen så er I ensomme og I ønsker opmærksomhed og bla bla bla som vi dog i tidernes morgen vogtede over hinanden, jagtede og bekrigede hinanden her på stedet og nedgjorde hinanden

-0-0-0-

he he,, det er først nu jeg ser der står "Nej tak ..." oppe i Emne feltet,,, godt så da, det var da tydelig tale, en klar tilbagemelding, og tak for det Tikka
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 34 af 39 < 1 2 ... 32 33 34 35 36 38 39 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
Nyheder fra Religion.dk