annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Hønseskidning i Svaneke
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 27 af 39 < 1 2 ... 25 26 27 28 29 ... 38 39 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24962 - 23/03/2018 11:46 Re: SVAR ... [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
"Denne verdens ånd" - jo, det er jo bekvemt at have en "syndebuk" - så man kan skubbe ansvaret fra sig blinker
Arne smiler
Top Svar Citer
#24963 - 23/03/2018 11:51 New Age - Nye Tider - opbrud [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej Arne og Tikka, det her rammer, efter min mening, lige ned i hvad vi drøfter med hinanden.


Fra mindfulness til heartfulness

Følgende links artikel glæder mig.

Og min kommentar på facebook til det udviklingsskridt mindfulness er blevet nødt til at tage lyder:

Det er rigtig mange år siden jeg påstod mindfulness ville blive tvunget til at ændre sig radikalt. Denne artikel erkender behovet og der tales om skridtet fra mindfulness til heartfulness (1)* (se citatet længere nede).

Ja det er 15 år siden at jeg påstod "mindfulness selvovervågning" (at placere sig selv i bevidstheden og opmærksomheden) måtte opgives + væren i Nu'et måtte opgives, fordi før eller siden ville 1): de spontane overstrømmende umiddelbare suveræne livsytringer og affekter (livet i hjertet) manifesterer sig og 2): tiden (tidens ekstaser og varen som ubrudte tidsløb eller tidsforløb) og hukommelsens betydning for vores bevidsthedsliv (fx uafbrudte bevidsthedsstrømme og -drømme og fantasier) ville også manifestere sig og 3): som vores person, kommunikation og ansigt (ansigtlighed og fremadskuen, forhjerne virksomhed, Smart Vagus "brain face heart" system) ville manifestere sig og 4): det moderne menneske gider ikke hierarkiske guru strukturer (hvor man undervises som i gamle dage, det nye menneske vil have aktiv læring) man ønsker en flad kreativ demokratisk samtalende eksperimenterende diskurs struktur (nøjagtig som i de Paulinske kristne urmenigheder i Korinth hvor Paulus forlangte at alle skulle komme til orde (ingen var mere præster end andre) og vi skulle lovsynge med vores forstand om de religiøse forhold der forbinder os til Livets Ånds Store Lovmæssigheder). Vi skal ikke kvæle os selv og overvåge os selv, der er nok af disciplin og koncentration i vores den vestlige verden. Mindfulness kommer fra en østlig tradition hvor der er tale om at man underkaster sig en livslang selvdisciplin, hvor man ikke forsager djævlen men personligheden og egoself styrke. I længden vil det ikke lykkedes mindfulness bevægelsen at kunne undertrykke vestens karismatiske og kreative egoself stærke og moralsk frie (åndelige) personligheder.

Noget jeg har kæmpet så meget for og fået så mange aggressive tilbagemeldinger og afvisninger på vil jeg også have kredit for når det endelig må erkendes at være den rigtige forståelse og vej fremad. Rolig Hans du klarer dig nok, det er værre med de andre 😉😁

Når alt det her er sagt, så er New Age (som mindfulness buddhismen er en stor del af) fremtiden, måske den vores Nye Middelalder jeg med Nicolai Berdyaev har efterlyst mange år før Foucault 😂😉. Ja jeg er glødende tilhænger af New Age bevægelsen. Går din Paulus med til det Hansi? Ja han er om noget en New Age KÆRLIGHEDS flipper i Kristus, i urkirken (urmenighederne), hvor folk slap de kreative karismatiske spirituelle hestekræfter løs i et sandt festfyrværkeri hvorfor musik og sang blev gudstjenesternes væsentlige gennemgående udtryk.

(1)*:

“In a way I see heartfulness as a second generation of mindfulness,” McKenzie said.

“What mindfulness has come to be -- which is being aware and accepting -- is about a technique, and it really needs to be something broader and deeper. Mindfulness really needs to include people's motivations. In short, mindfulness lacks heart, and you could also say it lacks soul because it is lacking a depth. Heartfulness brings in more, that in modern times we're losing that connection with our heart.”
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24964 - 23/03/2018 12:44 Re: SVAR ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Indsendt af: Arne Thomsen
"Denne verdens ånd" - jo, det er jo bekvemt at have en "syndebuk" - så man kan skubbe ansvaret fra sig blinker

Er du tilfreds med denne verdens ånd, ser jeg ingen grund til, at du vil oprette - taler om en folkebevægelse, der om muligt kan presse verdens politikere til en ansvarlig ledelse.

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#24966 - 23/03/2018 14:30 Re: SVAR ... [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Det er forhåbentlig ikke bevidst, at du - i hvert fald for mig - skaber forvirring om, hvad du kaldet "denne verdens ånd", hvorom du jo skriver: "bliver kærlighed og respekten for andet liv ikke prioriteret", og hvor du jo så øjensynlig pådutter mig, at jeg skulle være tilfreds hermed.

Det er jo netop dét, jeg ikke er - og ikke vil opgive håbet om, at vi kan gøre det bedre - især fordi vi jo har evnerne dertil blinker

At dét så ikke vækker din sympati eller tiltro, respekterer jeg naturligvis blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#24967 - 23/03/2018 14:55 Re: SVAR ... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej I to,,, åh jeg elsker når I to debatterer sammen, Arne og Tikka,,,

jeg chatter. Chatter du med nogen eller bare med dig selv? Ja selv om jeg chatter med nogen, så bliver det oftest til mig der fører lange monologer.

Her følger en længere HansKrist chat monolog, som jeg finder er meget aktuelt for det vi tre her drøfter, Arne, Tikka og undertegnede. Der er også en anden grund til at jeg tager det med, fordi der er noget jeg skriver om Arne, jeg gerne vil have frem, såvel som nogle tilståelser omkring min egen ændrede holdning gennem de 10 - ja 15 år vi har debatteret sammen, her og på religionsdebatten.

HansKrist Chat monologen følger her:


Hanskrist: Undrede mig over chatten ovenfor, længst oppe, kunne ikke helt få det jeg skrev til at give mening, men det er fordi du har slettet hvad du skrev Tikka
[x] Hanskrist: Men ellers forsvinder chatten jo efterhånden som det vi skriver ikke kan være på siden
[x] Hanskrist: Hvem er online og hvad de læser klikker jeg ind på fra tid til anden. Og her var der en der læste i en tråd begyndt af Zenia om soul body fusion ud fra Jonette Crowley
[x] Hanskrist: I øjeblikket er jeg ud fra Paulus, ud fra neurovidenskab (Stephen Porges "The Polyvagal Theory") og ud fra Bergson igang med at studere forholdet for at bringe mere sundhed helse og helbredelse og wellness som en mere kreativ tænkning med ind i mit liv eller med ind over mit liv
[x] Hanskrist: New Age er for mig i dag noget meget positivt og ja vildt interessant ud fra to ting: et sociologisk religiøst synspunkt hvor det samler og organiserer mennesker i hobetal der lader sig inspirere til et ja må vi sige et nyt liv, New Age liv (de er fremme i skoene og foran os alle også i deres praksis) **** 2): ud fra et videnskabelig synspunkt og vinkel, New Age står på et solidt naturvidenskabelig fundament
[x] Hanskrist: Vi er de gammeldags og heldigvis som ved et generationernes evolutionbiologisk bølgeskvulp bliver vi afløst af nye generationer der modsætter sig forbrug, spiser insekter og arbejder lever og bor bæredygtig i forhold til naturen
[x] Hanskrist: Håbet er de unge, håbet er de nye generationer. Og de vil bebrejde os og stå fuldstændig uforstående overfor vores måde at leve på som vi er uforstående overfor nazi Tyskland fx
[x] Hanskrist: Sådan sker der hele tiden fremskridt, hver gang en gammeldags indstillet generation overlade scenen til nye generationer med fornyet religiøsitet og moralsk ansvarlighed
[x] Hanskrist: Gang på gang er jeg ved at falde på røven over de unge og deres mod til at skabe de nødvendige forandringer gennem ændret livsstil, parathed til store materielle afsavn
[x] Hanskrist: Arne er meget ung af sind, ung med de progressive unge, og det er beundringsværdigt og kalder på min respekt.
[x] Hanskrist: Jeg er også blevet træt af min egen reaktionære og gammeldags indstilling (selv om jeg måske ikke har så meget heraf, så ønsker jeg fra nu af at afvikle det der er.
[x] Hanskrist: New Age er over os, den ny middelalder jeg efterlyser er her måske allerede
[x] Hanskrist: Kristendom og islam er meget optaget af social retfærdighed og har derfor ikke haft tid til at få tænkt naturen og alle miljø spørgsmål med som New Age har så godt fat i
[x] Hanskrist: Begge, både kristendommen og islam har øje på 1): at vores herskende kapitalistiske økonomiske system gør os fremmede overfor hinanden, upersonliggør vore indbyrdes relationer, altså gør os fremmed overfor det menneskelige, både i os selv og næsten,, 2): at vi har mistet forbindelsen til Gud og det religiøse
[x] Hanskrist: Den Ny Middelalder her er Buddhismen selvskrevet, fordi den er en organisk del af New Age, så New Age og buddhismen spiller en central rolle i den Ny Middelalder, men vi skal også have islam og kristendom med
[x] Hanskrist: Også Ateisterne flest ønsker at være med og kan tilslutte sig meget af det der foregår i New Age buddhismen
[x] Hanskrist: I USA er mange førende neurovidenskabs folk mørke krølhårede jøder der er new age buddhister langt hen ad vejen
[x] Hanskrist: Desværre ret ofte med en voldsom aversion overfor kristendommen (nøjagtig som Tikka, Arne og Simon (og andre i sin tid) her på siden)
[x] Hanskrist: Dette udbredte had til kristendommen har jeg svært ved at forstå.
[x] Hanskrist: Og så dog, men vi må se at komme over det, dette selvhad, ja jeg mener det er selvhad og unødvendige hårde selvbebrejdelser og selvanklager imod vores den kristne kultur og spiritualitet
[x] Hanskrist: Vi skal jo ikke kaste barnet ud med badevandet. Ja kristendommens spiritualitet og fromhedsliv og sociale liv er i sin ægthed uovertruffen
[x] Hanskrist: Nå det begyndte med at soul body fusion i øjeblikket har min helt store interesse ud fra Paulus, neurovidenskab og Bergson's filosofi
[x] Hanskrist: Således ville Zenia's indlæg om soul body fusion ud fra Jonette Crowley i dag af mig blive hilst hjerteligt velkommen og jeg ville støtte op om at uddybe og forstå disse væsentlige spørgsmål såvidt sundhed og healing, helbredelse og ja kreativitet og et liv i synernergi naturen
[x] Hanskrist: Hvorfor har man brug for Soul body fusion® I praksis lever mange deres liv med en begrænset kontakt til deres sjæl. Kontakten kan nemlig brydes hvis man oplever fysiske eller psykisk traumatiske oplevelser, fødselstraumer, chok, overgreb, ulykker eller andet der er alt for voldsomt for kroppen og nervesystemet. En god overlevelsesstrategi for de fleste af os er, helt ubevidst at forsvinde ud af kroppen – og det kan være ganske fornuftigt i øjeblikket, men mange kommer desværre ikke tilbage til kroppen igen - og når chokket har fortaget sig, vænner man sig hurtigt til at have fraspaltet den del af sig selv.
[x] Hanskrist: Citat fra en dansk soul body fusion terapeut og hvad hun skriver på sin hjemmeside.
[x] Hanskrist: Det siger sig selv at det er følelserne der skal og kan gøre arbejdet for os. Igen vil jeg mene at vi opdager i forbindelse vores følelsesliv at der her er livsånder + en helt central livsånd eller Livets Ånd, livgivende Ånd vi som alle andre gennem rigtig mange tusinde år har valgt at kalde Gud, ihvertfald at forbinde med benævnelsen Gud, så er teknisk term, begreb for noget mennesker har før teoretiske erfaringer med ud fra de suveræne livsytringer forbundet med vores kropslige sanselighed og forbundethed naturen og "hin anden"
[x] Hanskrist: Livets Ånd og "livsånder" der arbejder i synernergi hjertet på os (i vores Center, cor hjerte) og vores åndedræt, måde at drage ånde på, trække vejret på, vores vejrtrækning
[x] Hanskrist: Dette bruges ved stort set alle afspændings øvelser og det bringer os ned i et væld af følelser, men langsomt tager "livsånder" og Livets Ånd iboende os over
[x] Hanskrist: Folk erfarer en transcendens = en afspændings refleks der indfinder sig sammen med wellness og guddommelig salighed
[x] Hanskrist: Paulus breve er fyldt med beskrivelser af en sådan praksis som vi ser så udbredt i New Age
[x] Hanskrist: Ud over Rom 8, så er der også i Rom 12 en flot beskrivelse af denne praksis: Så formaner jeg jer, brødre, ved Guds barmhjertighed, til at bringe jeres legemer som et levende og helligt offer, der er Gud til behag – det skal være jeres åndelige gudstjeneste. v2 Og tilpas jer ikke denne verden, men lad jer forvandle, ved at sindet fornyes, så I kan skønne, hvad der er Guds vilje: det gode, det som behager ham, det fuldkomne.
[x] Hanskrist: Kristendommen har autentisk mindfulness med i sin spiritualitet og fromhedsliv. Det burde ikke være os fremmede
[x] Hanskrist: smiler heart ler rigtig go dag til dig Tikka
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 27 af 39 < 1 2 ... 25 26 27 28 29 ... 38 39 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Nyheder fra Religion.dk