annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: New Age - Nye Tider - opbrud

Hej Arne og Tikka, det her rammer, efter min mening, lige ned i hvad vi drøfter med hinanden.


Fra mindfulness til heartfulness

Følgende links artikel glæder mig.

Og min kommentar på facebook til det udviklingsskridt mindfulness er blevet nødt til at tage lyder:

Det er rigtig mange år siden jeg påstod mindfulness ville blive tvunget til at ændre sig radikalt. Denne artikel erkender behovet og der tales om skridtet fra mindfulness til heartfulness (1)* (se citatet længere nede).

Ja det er 15 år siden at jeg påstod "mindfulness selvovervågning" (at placere sig selv i bevidstheden og opmærksomheden) måtte opgives + væren i Nu'et måtte opgives, fordi før eller siden ville 1): de spontane overstrømmende umiddelbare suveræne livsytringer og affekter (livet i hjertet) manifesterer sig og 2): tiden (tidens ekstaser og varen som ubrudte tidsløb eller tidsforløb) og hukommelsens betydning for vores bevidsthedsliv (fx uafbrudte bevidsthedsstrømme og -drømme og fantasier) ville også manifestere sig og 3): som vores person, kommunikation og ansigt (ansigtlighed og fremadskuen, forhjerne virksomhed, Smart Vagus "brain face heart" system) ville manifestere sig og 4): det moderne menneske gider ikke hierarkiske guru strukturer (hvor man undervises som i gamle dage, det nye menneske vil have aktiv læring) man ønsker en flad kreativ demokratisk samtalende eksperimenterende diskurs struktur (nøjagtig som i de Paulinske kristne urmenigheder i Korinth hvor Paulus forlangte at alle skulle komme til orde (ingen var mere præster end andre) og vi skulle lovsynge med vores forstand om de religiøse forhold der forbinder os til Livets Ånds Store Lovmæssigheder). Vi skal ikke kvæle os selv og overvåge os selv, der er nok af disciplin og koncentration i vores den vestlige verden. Mindfulness kommer fra en østlig tradition hvor der er tale om at man underkaster sig en livslang selvdisciplin, hvor man ikke forsager djævlen men personligheden og egoself styrke. I længden vil det ikke lykkedes mindfulness bevægelsen at kunne undertrykke vestens karismatiske og kreative egoself stærke og moralsk frie (åndelige) personligheder.

Noget jeg har kæmpet så meget for og fået så mange aggressive tilbagemeldinger og afvisninger på vil jeg også have kredit for når det endelig må erkendes at være den rigtige forståelse og vej fremad. Rolig Hans du klarer dig nok, det er værre med de andre 😉😁

Når alt det her er sagt, så er New Age (som mindfulness buddhismen er en stor del af) fremtiden, måske den vores Nye Middelalder jeg med Nicolai Berdyaev har efterlyst mange år før Foucault 😂😉. Ja jeg er glødende tilhænger af New Age bevægelsen. Går din Paulus med til det Hansi? Ja han er om noget en New Age KÆRLIGHEDS flipper i Kristus, i urkirken (urmenighederne), hvor folk slap de kreative karismatiske spirituelle hestekræfter løs i et sandt festfyrværkeri hvorfor musik og sang blev gudstjenesternes væsentlige gennemgående udtryk.

(1)*:

“In a way I see heartfulness as a second generation of mindfulness,” McKenzie said.

“What mindfulness has come to be -- which is being aware and accepting -- is about a technique, and it really needs to be something broader and deeper. Mindfulness really needs to include people's motivations. In short, mindfulness lacks heart, and you could also say it lacks soul because it is lacking a depth. Heartfulness brings in more, that in modern times we're losing that connection with our heart.”
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk