annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 68 af 130 < 1 2 ... 66 67 68 69 70 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25146 - 17/04/2018 16:44 Re: Kristendom [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Stoppe op overfor konkrete tiltag var der ikke tale om. Men det opfandt du meget hånligt som værende det der var tale om. Vupti det foregik i Arne's hoved og før nogen kunne nå at svare kom dit hån og pjat med Kejserens klæder.

Hvordan står det til hos dig selv:

- i forhold til dine ligeledes troende
- i forhold til anderledes troende
- i forhold til forbrydere
- i forhold til vores samfund
- i forhold til samfund, der er anderledes end vores
- i forhold til kloden.

Som jeg skrev i forrige indlæg de penge du sparer i kirkeskat ville det jo være en god gerning at bruge til et medlemskab af Alternativet.

Og du har da aldrig behandlet den danske Folkekirke såvel som kristendommen særligt tolerant og venlig sindet. Tværtimod må man da nok sige. Så din tolerance synes jeg ikke er noget du skal råbe alt for højt op om.

Endnu mere end ateisterne har du forsøgt at ringeagte kristendommen. Hvad har du dog ikke fået sagt af uforskammetheder i tidens løb, det er ikke småting.

Og jeg forstår denne din adfærd skyldes din religiøse overbevisning:

Citat:
For mig er min religiøse overbevisning særdeles afgørende for, hvordan jeg vil leve mit liv


Hvad er det der i din religiøse overbevisning får dig til at hade kristendommen og ja Kirken, især Folkekirken. Kan du da ikke bare glæde dig over at du slipper for kirkeskatten.

Forbrydere vil du gøre både det ene og andet godt for, men almindelige mennesker der aldrig har begået lovovertrædelser men blot tilhører folkekirken her er der ingen nåde at spore hos dig. En speciel form for tolerance du har udviklet.

-0-0-0-

Nå nu har vi to "æres" nok i dag.

Og jeg glæder mig til at tråden, debatten, kommer flot op at køre igen med Thomas eller Tikka. Det er I nu som oftest ret gode til.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25149 - 17/04/2018 18:54 Re: Kristendom [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Citat:
Stoppe op overfor konkrete tiltag var der ikke tale om.
Javel så - hvorfor så denne totale tavshed?

Hvordan det står til hos mig?
Mit svar:
Jeg går ind for:
- i forhold til dine ligeledes troende: respekterer (hvis de findes)
- i forhold til anderledes troende: respekterer
- i forhold til forbrydere: vil hjælpe dem - som andre syge
- i forhold til vores samfund: lighed-frihed-broderskab
- i forhold til samfund, der er anderledes end vores: respekterer
- i forhold til kloden: foreslår atomkraft i steder for kul, olie og gas, som en midlertidig overgangsløsning til vedvarende energi - samt hjælp til at undgå, at vi bliver for mange.

Dit forslag om kirkeskatpenge til Alternativet (ikke længere Enhedslisten) kommer for sent, det er for længst gennemført - sammen med penge til velgørende formål

Og folkekirken: Jeg har været medlem af det lokale menighedsråd og tillige redaktør af det lokale menighedsblad, men stoppede begge dele pga. hidtil uset og ubegrundet forhåndscensur - ja, jeg har endda, på opfordring, været lægmandsprædikant i vores kirke over temaet: Den barmhjertige samaritaner - med påstand, at alle mennesker er vores næste.
Alle tændte et fyrfadslys og anbragte det i vandfyldte aluminiumsbakker formet som et kors foran en stor Kristus-ikon, der blev spillet bulgarsk ortodoks kirkesang, der blev brændt røgelse, der var fri diskussion efter min prædiken - og alle fik en stump blyant og et spørgeskema, så de kunne give deres mening til kende om gudstjenesten.
TV var der også og optagelser blev udsendt af TV Øst.

Den dag kirken frigør sig fra dvalen i statens favn og træder i karakter, er det meget muligt, at jeg melder mig ind igen, men lige nu er det for mig spild af penge, der kan bruges bedre.

Så jeg hader ikke kristendommen - og heller ikke andre religioner - men jeg er imod råddenskab - både historisk og hvad jeg selv har set.

Forbrydere, andre samfund, andre kulturer, andre religioner, klodens tilstand indgår altsammen i mit overordnede mål: Altomfattende omsorg og tolerance.
Det er min form for altomfattende kærlighed.

Jeg har en drøm om, at netop dét er oprindelig ufordærvet kristendom blinker

M.v.h. Arne smiler



Redigeret af Arne Thomsen (17/04/2018 18:55)
Top Svar Citer
#25150 - 17/04/2018 20:44 Re: Kristendom [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
tommelop
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25155 - 18/04/2018 19:50 Re: Kristendom [Re: Hanskrist]
Thomas
Uregistreret

Hej Hanskrist

Tusind tak for din forståelse. Både for indholdet i det jeg skrev og for selve frustrationen i min dialog med Arne.

Det er meget bekræftende at opleve, hvor let du kunne sætte dig ind i det, jeg skrev! (Og selvfølgelig også i hvad der frustrerede mig i dialogen). Det er faktisk ret vidunderligt, hvis jeg må bruge store ord, at vide, at der er "andre som mig", som kan sætte sig ind i den form for tankegang. Jeg vil ikke påstå, at det ligefrem vrimler med sådan nogle som os - men vi er nødvendige.

Jeg har opgivet dialogen med Arne. I hvert fald foreløbig. Selv om - må jeg indrømme - at det var opløftende at læse, at du tror på den trods alt.

Nu må vi se, hvad tiden vil. Men indtil videre holder jeg en pause i dialogen med Arne. Men måske andre kan komme til og puste konstruktivt til en eventuel fortsættelse af tråden.

Herligt at læse om dine 62 år og timeglasbilledet!

Kh Thomas
Top Svar Citer
#25157 - 18/04/2018 22:02 Re: Kristendom [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.

Tak for din "tommelop" smiler

Så er min urkristendoms-drøm måske alligevel ikke helt "gak" blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 68 af 130 < 1 2 ... 66 67 68 69 70 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk