annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 20 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24359 - 30/12/2017 17:52 Re: Spørgsmål ... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.

Jeg har svært ved at få ind i mit hoved, hvad du skriver om Gud, Kristus og Helligånden, og kunne godt tænke mig at se, hvad du helt kort og klart vil svare på Tikkas spørgsmål:
Citat:
Hvad forstår du ved ordet Gud og hvorfor?

Det er heller ikke nemt at finde ud af, om Tikka er
- hankøn eller hunkøn,
- Jehovas Vidne eller ikke
- alias RoseMarie eller ikke blinker

Men hvis hverken Tikka eller RoseMarie protesterer mod din påstand: at de to er én og samme person - så er der vel sandsynlighed for at du har ret.
Hvordan begrunder du i øvrigt denne din påstand? smiler

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#24360 - 30/12/2017 18:55 Re: Spørgsmål ... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Nu må du lige hanke lidt op i dig selv Arne, for jeg har besvaret kort og ganske tydeligt det du spørger mig om.

Og Tikka har frivilligt eller ufrivilligt afsløret sig selv som RoseMarie. Simon henvender sig til RoseMarie og Tikka besvarer denne direkte henvendelse for RoseMarie. Måske Tikka ikke gad multitaske mere, ikke længere fandt det besværet værd at holde styr på at optræde som RoseMarie i mellemrummet og ellers som Tikka i de andre debattråde.

Jeg tror 100% at Simon har været klar over at Tikka var RoseMarie, der hvor jeg er i tvivl er om Simon har haft adgang direkte eller indirekte til Tikka's skriveaktiviteter og det siger jeg fordi flere af Tikka's indlæg har været formuleret præcist som Simon formulerer sig sprogligt. Og Tikka har hele tiden haft nøjagtig samme agenda overfor dig Arne som den Simon kører, undrer mig meget at du ikke har fået færten af det Arne. Det var i den forbindelse jeg første gang fik mistanke til at Tikka kunne være RoseMarie i ledtog med Simon.

Ligeledes har jeg jo kendt RoseMarie i flere år før Tikka opstod og fra den tid lærte jeg jo RoseMaries brug af ikoner, og da Tikka for kort tid siden udviste nøjagtig samme adfærd omkring brugen af ikoner fik jeg kuldegysninger ned af rygraden min og følte det måtte være en og samme person bagved. Det hele passer jo også godt med at Tikka for enhver pris ønsker at være anonym, hvilket det hele jo kræver.

Men 100% overbevist blev jeg først da Tikka svarer et indlæg fra Simon som om hun skulle være RoseMarie, ikke engang som en tredje udefra der kommer og blander sig, ja da var jeg sikker på sammenhængen mellem de to profiler.

Arne du må vågne lidt op, føler der er ting der går hen over hovedet på dig, koncentrer dig lidt mere frem for umotiveret at skifte emne ("om mani padle hum" hvorfor bringer du det indlæg i spil?)som om alt religiøst ragelse er lige vigtigt, koncentrer dig nu lidt mere, fx om de svar du har fået, så du ikke igen spørger om det samme. Studer og gå i dybden noget mere med de svar, før du spørger om det samme igen og før du begynder på noget helt nyt.

Godt Nytår til alle og da især Tikka og RoseMarie og Thomas og ja Simon også, og ja dig også Arne.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24361 - 30/12/2017 20:35 Re: Spørgsmål ... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.

Jeg må bøje mig og erkende, at du besvarede spørgsmålet:
Citat:
Hvad forstår du ved ordet Gud og hvorfor?
med ordene:
Citat:
Den Ånd, Guds Ånds kraft og trøster og Healing Power, der bryder igennem til mig og hjælper mig, forløser og helbreder mig (og ja alle andre mennesker på hele jorden) i nød, når vi er i nød.
hvortil jeg svarede:
Citat:
Det synes jeg er virkelig smukt - men jeg kan ikke få det til at stemme med den virkelighed, jeg ser.
Dermed pegede jeg på, at den "hjælp", "forløsning" og "helbredelse" til "alle mennesker på hele jorden", der er i nød, at den er vanskelig at få øje på.
Og dertil kommer, hvad jeg ikke fik nævnt, at du jo hermed fortæller noget om, hvad din Gud gør, men intet om, hvem din Gud er.
Det er dét, der gør, at dit svar bliver så tåget for mig.
Jeg er jo klar over, at det ikke er tåget for dig, men sådan som du udtrykker dig, får du ikke tågen til at lette - ikke hvert fald ikke i mig.

Hvad angår "Om mani padme hum", så er det bestemt ikke "religiøst ragelse" for mig - tværtimod tror jeg, der her er kvaliteter, som sammen med bl.a. kristendommen kan hjælpe os mennesker frem mod at blive "fuldkomne mennesker" - som græsk-ortodoks kristne taler om i forbindelse med hesykasme.

Jeg kan jo godt se, at et indlæg af Tikka i tråden Mellemrummet #24355 - 29/12/2017 12:53 meget kunne ligne RosMarie.
Men jeg synes ikke, vi skal drage forhastede konklusioner.
Tikka besvarer tilsyneladende aldrig sådanne spørgsmål, men gør RoseMarie heller ikke?
Vi kunne jo spørge hende blinker

Hvad siger du RoseMarie?
Er det dig, der også er Tikka?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#24362 - 30/12/2017 21:35 Re: Spørgsmål ... [Re: Arne Thomsen]
RoseMarie Offline
bor her
Registeret: 02/05/2009
Indlæg: 1157
Jeg er ikke Tikka. Jeg er RoseMarie og er helt mig selv.
Som en tillidssag ...
Top Svar Citer
#24363 - 30/12/2017 22:15 Re: Spørgsmål ... [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist. Lige en tilføjelse:

Jeg ved jo godt, at du ikke er glad for østens religiøsitet, men jeg har aldrig fundet ud af hvorfor.

For mig ser det stort set sådan ud, at vestens religiøsitet overvejende er udadvendt, mens østens er mere indadvendt, og jeg ser det egentlig mest som "to sider af den samme sag".

Det gør du så nok ikke - af en eller anden grund...

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 18 af 20 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk