annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
BUDDHA
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 355 gæster og 119 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#23078 - 18/04/2017 04:56 Re: Den kristne gud og menneskelig blodofring [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Indsendt af: Jørgen Primdahl
Hej Tikka, ja det gør vi da men er det det man forstår ved blodofring, syntes du at det er det ?

Ikke som sonoffer – det gav Jesus jo en gang for alle ifølge skrifterne, men vidnerne giver deres liv – deres hjerteblod i tjenesten for Jehova, som jo indebærer at være trofast til døden ved at holde hans bud i den verden de lever i.

Her kan man eksempelvis nævne forbuddet mod blod, men det kan også være forfølgelse eller andet som gør man som en Jesu discipel må ofre sit liv på grund af sin tro, hvis man vil være loyal mod den gud man tjener.

*
Ifølge skrifterne skal de som følger Jesus forvente forfølgelse på grund af hans navn, og ud over Jesu frivillige blodofring – sonoffer - er der gennem tiden mange der har givet livet fordi de fastholdt deres tro, og derved er nogle blevet blodofre, da kødets liv i følge skrifterne er i blodet.

3. Mosebog 17:14 For blodet er livet i alt kød; det er dets liv. Og jeg siger til israelitterne: I må ikke spise blodet fra noget som helst kød, for blodet er livet i alt kød. Enhver, der spiser det, skal udryddes.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#23096 - 20/04/2017 11:07 Re: Den kristne gud og menneskelig blodofring [Re: Tikka]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Hvornår er det blevet forkert at have et fast standpunkt, og ikke bare have det til man tager et nyt, Jesus var trofast indtil døden er det så ikke også rimeligt at vi mennesker er det.
Du siterer 3. Mosebog 17:14 For blodet er livet i alt kød; det er dets liv. Og jeg siger til israelitterne: I må ikke spise blodet fra noget som helst kød, for blodet er livet i alt kød. Enhver, der spiser det, skal udryddes. Er det med det skriftsted i tanke, er det så ikke rimeligt at Jehovas vidner afholder sig fra Blod at en hver art og i enhver situastion.
Det har så iøvrigt vist sig at afholdelse fra Blod han været bedre end at modtage Blod.
Top Svar Citer
#23101 - 21/04/2017 01:02 Re: Den kristne gud og menneskelig blodofring [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Indsendt af: Jørgen Primdahl
Hvornår er det blevet forkert at have et fast standpunkt, og ikke bare have det til man tager et nyt, Jesus var trofast indtil døden er det så ikke også rimeligt at vi mennesker er det.
Du siterer 3. Mosebog 17:14 For blodet er livet i alt kød; det er dets liv. Og jeg siger til israelitterne: I må ikke spise blodet fra noget som helst kød, for blodet er livet i alt kød. Enhver, der spiser det, skal udryddes. Er det med det skriftsted i tanke, er det så ikke rimeligt at Jehovas vidner afholder sig fra Blod at en hver art og i enhver situastion.
Det har så iøvrigt vist sig at afholdelse fra Blod han været bedre end at modtage Blod.

Emnet er ikke, om det er forkert, eller hvad der er rimeligt eller bedst, men at:
Citat:
gige nogle eksempler på at man har ofret mennesker til Jehova ?
... og hvad jeg forstod ved blodofring.

*
Jeg forstår dog på dit svar, at du er enig i det jeg skrev, at Jehovas vidner verden over har ofret sigselv og deres børn - og stadig gør det - til ære - i tjenesten for bibelens gud Jahve/Jehova som blodofre både direkte og indirekte. (?)

Men! ... når du så skriver:
Citat:
Hvornår er det blevet forkert at have et fast standpunkt
... så kender jeg ingen trosretning som Jehovas vidner, der gennem tiden har ændret på deres trosforståelse/standpunkt som de har.

Nyt lys kaldes den nye sandhed, når der ændres på forståelsen.

og:
Citat:
Jesus var trofast indtil døden er det så ikke også rimeligt at vi mennesker er det.
Da jeg ikke er kristen, syntes jeg selvfølgeligt ikke, det er rimeligt, at mennesker er trofast til døden i tjenesten for bibelens gud, som Jesus ifølge skrifterne var, da jeg ikke tror på denne guds eksistens.

og:
Citat:
Er det med det skriftsted i tanke, er det så ikke rimeligt at Jehovas vidner afholder sig fra Blod at en hver art og i enhver situastion.
Jo da, hvis man tror bibelens ord skal følges.

Blodforbudet fremgår også i NT.
Citat:
Apostlegerningerne 15:19-20 Derfor mener jeg, at vi ikke skal skabe vanskeligheder for de hedninger, der vender om til Gud, men skrive til dem, at de skal holde sig fra besmittelse med afguder og fra utugt og fra kød af kvalte dyr og fra blod.
Bibelselskabets online bibel

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#23105 - 21/04/2017 13:15 Re: Den kristne gud og menneskelig blodofring [Re: Tikka]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Ja ja du bruger bare et andet ordvalg end jeg gør, jeg ville aldrig kalde det for Blodoffer, jeg ville heller ikke kalde det for offer, det er en anden livsform end de fleste mennesker har.
Hvad angår at ændre på det vi tror så er der nok nogle der kunne lære lidt af det, det er ikke rimeligt at holde stejlt på noget som man finder ud af er forkert, så må man rette ind til det man finder ud af er det rigtige, det er ganske rigtig det man kalder det at lyset gradvist bliver større, det er bare en måde at sige at man får en bedre forståelse af tingene
Top Svar Citer
#23317 - 12/06/2017 08:13 Re: Den kristne gud og menneskelig blodofring [Re: ]
Peter Offline
ny
Registeret: 23/12/2015
Indlæg: 11
Hej Jørgen.

Du skriver:

Citat:
Du siterer 3. Mosebog 17:14 For blodet er livet i alt kød; det er dets liv. Og jeg siger til israelitterne: I må ikke spise blodet fra noget som helst kød, for blodet er livet i alt kød. Enhver, der spiser det, skal udryddes. Er det med det skriftsted i tanke, er det så ikke rimeligt at Jehovas vidner afholder sig fra Blod at en hver art og i enhver situastion.


Nu står der helt konkret "I må ikke spise blodet", ikke "I skal afholde jer fra blod i enhver situation og art".

Så det er forståeligt at I ikke vil spise blod, men hvis dette er det I baserer jeres afvisning af blodtransfusion på, så giver det ingen mening.

Også:

Citat:
Det har så iøvrigt vist sig at afholdelse fra Blod han været bedre end at modtage Blod.


Jeg går ud fra at du taler om at spise blod og ikke nødvendigvis at modtage blod via blodstransfusion?

Mvh
_________________________
PeterSAK
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Nyheder fra Religion.dk