annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 39 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 38 39 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24177 - 09/12/2017 15:24 Re: Forstå det hvem der ka'..... [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Til Anonym - der end ikke tør nævne sit fornavn blinker
Citat:
Måske mangler der en regel om at deltager skal have basis sprogforståelse?
"deltager" ikke deltagere? blinker
"sprogforståelse": Uddyb - eller bliv ignoreret blinker
Er det mon Danmarkskanonen, der mangler "sprogforståelse"?

A blinker
Top Svar Citer
#24178 - 09/12/2017 22:41 Re: Forstå det hvem der ka'..... [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægprædikant..

Drømmen om forfølgelse deler du med andre tullinge, der som du, tror deres evige gentagelse af samme tull er interessant information for deres omverden. Men da jeg jo ved, at man må være meget tålmodig med dig, og at du ikke forstår billedet med væsensforskellen mellem det åbne sind og det rene hul i hovedet, så lad mig gi’ dig et lettere forståeligt, idet forskellen på en frisindet mand og en mand helt uden bakkekontakt, måske ka’ være dig mere behjælpelig…

Sagen i en nøddeskal ér jo, at du og Somo blir forsvindende ligegyldige i den samlet flok af overnaturlige kaniner, og i dén situation, må en kanin jo finde på. Den intelligente kanin finder dog på nyt, bare at gentage andre kreationistiske idéer på markedet, vil slet ikke tilfredsstille en intelligent kanin – men da enhver kategori skabt til kategorisering nødvendigvis må befinde sig på et andet abstraktionsniveau end tingen selv (kategorisering handler dog om valg, noget må vælges bort, ak!), og der trods alt ér forskel på en ægte kanin og kategorien kaniner, da vil den intelligente kanin pludselig tænke: ak ak! rigtige kaniner smager vist meget bedre end kategorier…

Nå, bakkekontakt får du vist alligevel aldrig, så pyt i grisen med dét. Men det ér stadig intet kønt syn at se en lægprædikant bære bønnebøger for en kopist af det rene knald i potten, og da ingen af jer evner at argumentere for overtroens forhold til det liv i indfører den i, ville det nok være bedre at finde en anden interesse – hva’ med kogekunst? ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (09/12/2017 22:44)
Top Svar Citer
#24180 - 10/12/2017 00:54 Re: Forstå det hvem der ka'..... [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Jeg glæder mig over, at frisind er en del af vores Danmarkskanon, sådan at hvis man selv har en afklaret holdning, så kan man godt magte at have overskud til at acceptere, at andre har en anden.

Hvad muslimer i Danmark angår, så udgør de godt 5% af os - ca. 300.000 - og langt de fleste er lovlydige arbejdende medmennesker.

For ikke så mange år siden kunne vi ikke udholde jøderne, og i dag er det så muslimerne, som mange af os ikke kan acceptere.
Konsekvensen kan blive, at vi driver lovlydige muslimske samfundsborgere i armene på kriminelle aggressive islamister - i stedet for at være på vores side i kampen mod islamistisk terror her i landet.

Om mennesker, der tænker over tilværelsens mysterier, vælger, hvad de forskellige religioner byder på, eller alene støtter sig til hvad naturvidenskaben har at tilbyde - selv om det meste her jo er totalt uopklaret - eller de accepterer vores uvidenhed - det er for mig en privat sag - hvorfor folkekirken efter min mening burde adskilles fra staten - men uanset, hvad man vælger, er der jo - efter min mening - "ikke noget at prale af" blinker

De, der har et stort behov for at spotte og håne mennesker med andre meninger end ens egne kunne vi egentlig - efter min mening - godt lade boltre sig.
Men konsekvensen er jo desværre, at det meget let kan komme til at koste menneskeliv - i form af ofre for terrorisme.

Så også derfor er jeg glad for vores Danmarkskanons frisind blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#24181 - 10/12/2017 01:32 Re: Forstå det hvem der ka'..... [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
P.s.: Jamen det blir igen noget tull!
Overtroiske mennesker som du har alle dage kaldt sig åbensindede, mens det de i virkeligheden fortæller er, at selv det værste vås uhindret af sund fornuft fiser ind i hovedet på dem!
Frisind er der slet ikke tale om i en kanon, en kanon ka' derimod indeholde litteratur fra frisindede mennesker, men det er noget ganske andet - men deriblandt hører en overtroisk lægprædikant som dig selvfølgelig ikke, du begriber jo ikke engang hvad det ér du læser, hvis du overhovedet læser! Faktisk ser det rettere ud til at du bare kopierer hvad andre tænker på Wikipedia, og det er sgu' da et sørgeligt syn på en debat..;)

Men tænk at et voksent menneske ka' sidde og klappe kage over en samling uddaterede lovtexter, der ligefrem opforder til mord og modbydeligheder på utro kvinder m.m. Fy for fanden da!

mvh
Simon


Redigeret af Simon (10/12/2017 01:51)
Top Svar Citer
#24183 - 10/12/2017 03:36 Re: Forstå det hvem der ka'..... [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Simon skriver bl.a.:
Citat:
Frisind er der slet ikke tale om i en kanon -
Det er jo direkte i strid med Danmarkskanon, hvor en af de 10 vigtigste værdier jo netop er frisind blinker
Citat:
I Danmark er der en tradition for at hævde, at frisind ikke indebærer en forestilling om, at ”alt er lige godt eller sandt”. Denne tradition går tilbage til præsten og digteren N.F.S. Grundtvig. Med udtrykket ”frihed for Loke såvel som for Thor” udtrykte han sin overbevisning om, at man skulle være åben og respektere andres synspunkter, selv om man ikke var enig med dem. Han var derfor med til at knæsætte pluralismen som en værdi i det danske samfund.
Simon skriver også:
Citat:
Men tænk at et voksent menneske ka' sidde og klappe kage over en samling uddaterede lovtexter, der ligefrem opforder til mord og modbydeligheder på utro kvinder m.m. Fy for fanden da!
Det er åbenbart endnu ikke gået op for Simon, at det lige netop er dét, lovlydige muslimer i Danmark har lagt bag sig blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 39 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 38 39 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk