annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Glædelig Jul og et Godt Nytår
Hvem er online?
0 registrerede 235 gæster og 237 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 21 af 39 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 ... 38 39 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25095 - 10/04/2018 09:29 Re: Intet at misforstå... [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1436
ihukommer muslimer verden over en særlig begivenhed, kaldet isra og miraj. , rejste Profeten Muhammed fra Mekka til Jerusalem og videre til de syv himle.

Muhammed Ibn Abdallah (ca. 570-632) blev født i år 570 e.v.t. i Mekka i det nuværende Saudi-Arabien. Da han var i en alder af 40 år, begyndte han at modtage en række guddommelige åbenbaringer. Det var Guds engel, Jibril (Gabriel) der viste sig for ham.


Omkring 10 år efter den første åbenbaring, og midt i den blomstrende forkyndelsesvirksomhed, blev Muhammed opsøgt af englen Jibril (Gabriel) og rejste med englen fra Mekka til Jerusalem, hvorfra han foretog en himmelfart.

Flere historier fortæller, at Profeten Muhammed red på et vinget dyr, en Buraq, som er et lille ridedyr, lidt større end et æsel, men med vinger.

På sin færd igennem syv himle mødte han en række profeter, blandt andet: Adam, Noah, Jesus og Abraham. Og da Muhammed endelig nåede frem til Gud, fik han besked på, at alle muslimer skal bede 50 gange om dagen. Det havde Muhammed naturligvis i sinde at overholde, men han blev på vejen tilbage til Jorden mødt af Moses, som opfordrede ham til at spørge Gud om et mindre antal.


Han vendte derefter tilbage til Gud for at gøre det nemmere for sin menighed at overholde antallet af bønner. Men på vejen tilbage mødte han igen Moses, der bad ham reducere antallet af bønner. Sådan gentog forløbet sig, indtil der kun var fem bønner tilbage om dagen:

"Da jeg så igen kom forbi Moses, og han rådede mig til igen at bede om en formindskelse, sagde jeg til ham: Jeg er så mange gange vendt tilbage til min Herre, at jeg nu skammer mig og ikke vil gøre det igen."

Sine tilhørende lovede han imidlertid: "For enhver af jer, der trofast og hengivent udfører disse 5 bønner, vil de gælde for 50 bønner"

Sådan lyder det fra den muslimske historiker Ibn Ishaqs (704-767) samling af de mundtlige fortællinger, der beretter om Profeten Muhammeds himmelfærd.

Det var i forbindelse med himmelfarten, at bønner blev en fast del i den islamiske trospraksis. Derfor beder de fleste muslimer mindst 5 gange dagligt.


I Klippemoskeen i Jerusalem står den sten, som Profeten Muhammed efter sigende stod på, da han rejste til himmels. Klippemoskeen er af samme grund et af Islams vigtigste helligdomme - den tredje største efter Mekka og Medina. Og himmelfarten er blevet ikonisk, også som en spirituel rejse, hvor mennesker kan lære at åbne deres hjerter for verdens dimensioner.


For verdens muslimer har dagen en særlig betydning som et minde om profeten Muhammeds himmelfærd fra kabaen i Mekka til klippemoskeen i Jerusalem og videre igennem de syv himle.

https://www.youtube.com/watch?v=hhk3mLsvec8
Top Svar Citer
#25139 - 17/04/2018 10:12 Re: Intet at misforstå... [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1436
Islam og fundamentale, grundlæggende behov Vi vil nu fortsætte med udformningen af de grundlæggende menneskelige behov, som Islam garanterer gennem sit åbenbarede og enestående retssystem. BESKYTTELSE AF DEN ÅBENBAREDE RELIGION Islam er den komplette og perfekte åbenbaring fra Den Almægtige Gud til menneskeheden, for at give ham lykke, fremgang og frelse.

Alle Guds tidligere profeter, såsom Noa, Abraham, Moses og Jesus (må Guds fred være med dem alle) var muslimer, sendt til deres respektive folk med Islams almene religion tilbedelse af Gud uden partner eller afgudsdyrkelse og det specielle sæt af love passende til deres folk. Gud, Den Ophøjede siger: (Før dig har Vi kun sendt udsendinge ud, til hvem Vi har åbenbaret: "Der er ingen anden gud end Mig, Så tjen Mig") 21:25 Mohammed ibn Abdullah (fvmh) er Guds sidste profet og budbringer med den sidste komplette version af Islam, og en åbenbaret lov for menneskeheden før dommedagens komme. Han er sendt til hele menneskeheden med det islamiske lovsæt, givet af Gud, den mest Vise og Alvidende. Gud, Den Ophøjede siger:

(Mohammad er ikke fader til nogen af jeres mænd, men han er Guds udsending og profeternes segl. Gud ved alting.) 33:40 Og Gud, Den ophøjede siger: (...i dag har Jeg fuldkommengjort jeres religion for jer og fuldbyrdet Min nåde over jer. Jeg finder velbehag i overgivelsen til Gud som religion til jer...) 5:3 (this day I have perfected your religion for you, and completed my favor upon you, and have chosen for you al-islam as your religion) 5:3

https://www.youtube.com/watch?v=SOZqLdm_tu0

https://www.youtube.com/watch?v=iQWdiH46iIY

https://www.youtube.com/watch?v=DutIExFKhSw

https://www.youtube.com/watch?v=AgKd6wc5Ch4
Top Svar Citer
#25148 - 17/04/2018 17:56 Re: Intet at misforstå... [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Islam og fundamentale, grundlæggende behov Vi vil nu fortsætte med udformningen af de grundlæggende menneskelige behov, som Islam garanterer gennem sit åbenbarede og enestående retssystem."

- En religion så enestående, at den er den eneste tilbagestående form for juristik man uden tvivl ka' sammenligne med GT. - m.a.o. helt og aldeles uddateret, i en verden og virkelighed hvor erkendelsen må være, at det er oppegående mennesker der skaber og forvalter samfunds love, hvorfor det er samfundsborgere politikere må ansvare for, ikke guder - eller trolde..;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (17/04/2018 18:00)
Top Svar Citer
#25193 - 24/04/2018 09:43 Re: Intet at misforstå... [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1436

(Religionen er hos Gud overgivelsen til Gud ) 3:19 (Truly, the religion before Allah is al-islam.) 3:19 Og han siger: (Hvis nogen ønsker sig en anden religion end overgivelsen til Gud, så bliver den ikke godtaget fra ham, i det hinsides vil han være en af de fortabte.) 3:85 (And whoever seeks a religion other than Islam, it will never be accepted of him and in the Hereafter he will be one of the losers.) 3:85 Guds sendebud (fvmh) forklarede hans lighed med Guds tidligere profeter, sigende: "Mit eksempel og eksemplet på profeterne før mig, er som en person, der byggede et smukt hus. Huset var perfekt og storslået Med undtagelse af manglen på en enkelt mursten ( i et hjørne). Folk, som så huset, beundrede det, men undrede sig...hvorfor har ejeren ikke fuldendt arbejdet med den manglende mursten? Jeg er den manglende mursten.

Jeg er den sidste profet (for mennekeheden på jorden) " Hele menneskeheden er enig om det generelle princip, at sandhed, retfærdighed og godhed må opretholdes og må forsvares overfor angreb fra falskhed, tyrannni og ondt. Muslimer tager denne pligt meget alvorligt, og stræber efter at fremme sandhed, retfærdighed og godhed med alle lovlige midler til rådighed. For det sekulære samfund bliver religion betragtet som en fuldstændig privat affære.

Legalt må det offentlige liv være vejledt af sekulære principper og institutioner, og aldrig af religion eller religiøs lov. Vi må huske, at udviklingen af sekularisme i sig selv var en reaktion på ekstravagance og konflikter indenfor den kristne kirke og adskillige herskere og konger i Europa. Dette fører os frem til det ømfindtlige emne: "Jihad" (kamp, stræbning). Det er et ord, der er meget ondskabsfuldt omtalt og meget misbrugt. Det følgende vers i Quranen, når læst i sin fulde sammenhæng, giver en generel regel omkring Jihad: (Kæmp for Guds sag mod dem, der kæmper mod jer! Men i må ikke begå overtrædelser! Gud elsker ikke dem, der begår overtrædelser.) 2:190 Kortfattet betyder Jihad, at kamp er tilladt for muslimer, for at beskytte mod angreb, udnyttelse og undertrykkelse, og dog, i alle disse er al overtrædelse



Lad os se, hvilke berømte ikke-muslimer siger om koranen ???? Jeg håber det vil lade få folk vide om sandheden.




Joe Leigh Simpson, formand for obstetrik og gynækologi ved Baylor College of Medicine i Houston, er en kirke-presbyterian.


Der er ingen mening i at kigge efter denne slags sammenfald. Sagen er, hvis du vil finde noget, vil du. Og det faktum at Koran er forbundet med videnskabelige fakta gør mig virkelig glad.








\\\\\
"Koranen (Koranen) optager ganske vist en vigtig position blandt verdens store religiøse bøger. Selvom det er den yngste af epoken, der hører til denne litteraturklasse, giver den næsten ingen i den vidunderlige virkning, som den har produceret på store masser af mænd. Det har skabt en helt ny fase af menneskets tanke og en ny type karakter. Den forvandlede først en række heterogene ørkenstammer på den arabiske halvø til en heltes nation og fortsatte derefter med at skabe de store politisk-religiøse organisationer af muslimer verden over, som er en af ​​de store kræfter, som Europa og Østen må regne med med i dag. "
[G. Maragliouth i sin introduktion til J. M. Rodwells - 'The Koran', New York - 'Everyman's Library, 1977, p VI]


[Holy] Quran :Top Scientists Comments on Scientific ...
https://www.youtube.com/watch?v=ZTmifKO5a0k
Top Svar Citer
#25196 - 24/04/2018 13:31 Re: Intet at misforstå... [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
”Hele menneskeheden er enig om det generelle princip, at sandhed, retfærdighed og godhed må opretholdes og må forsvares overfor angreb fra falskhed, tyrannni og ondt. Muslimer tager denne pligt meget alvorlig.”

- Ih ja, hvilken fredelig religion. Aldrig har man i Danmark set mage til fredelig syssel, efter at mennesker for små fyrre år siden også her begyndte at deklamere denne middelalderlige overtro, med krav om respekt for ”naturens orden” – og misforstået begreb om trosfriheden i demokratiske lande!
Og i kølvandet fulgte også her voldsbølgen, der nærmest synes at være et historisk faktum, en følge af en hellig indbygget forargelse man bare spreder om sig, for at skabe ufreden som man siden tilbyder at løse med islamiske politiske doktriner: omskæring af alle og ”skråletårne” overalt, dødstraf over rygvendte surmulere der ikke underdanigt knalder knolden i gulvet fem gange dagligt, og som tilsat krydderi, lidt lyssky terror i profetens navn, bare sådan for at vise sin store glæde over den gæstfrihed man mødte!

Joh, sjældent har kulturhistorien set mage til fredsommelig religion, syslen nærmest skriger til himlen om flippertidens fred og kærlighed, ja hvem får ikke tanken: Make babies, not war! når de ser forårsrengøringen i dit hus, hva’ Somo? Ja det jo helt ubegribeligt at folk ka’ sammenligne din politik med Mao-tidens skrålekor: hvis alle dog bare lignede hinanden og opførte sig ens, osv.…;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 21 af 39 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 ... 38 39 >


Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Eksplosion i lejlighedskompleks i Sverig..
19/03/2024 06:16
Hongkong: Kontroversiel sikkerhedslov fo..
19/03/2024 03:48
Israel rammer syriske militærfacilitete..
19/03/2024 02:57
By i Slovakiet i alarmberedskab efter fl..
19/03/2024 01:23
Efter israelsk operation ved hospital i ..
18/03/2024 23:27
Nyheder fra Religion.dk