annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 583 gæster og 180 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 74 af 115 < 1 2 ... 72 73 74 75 76 ... 114 115 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#22722 - 14/02/2017 11:59 Re: Guds Ord [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7208
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.

Jo, det var jo nok en meget naiv ønskedrøm, jeg havde, gående ud på at du kunne fortælle, hvad der gjorde dig kristen - og at du kunne fortælle det på en sådan måde, at også vi andre kunne mærke inspirationen.

Sådan noget er jo nok for personligt til dét blinker

Så jeg skal nok lade være igen at udfordre dig her - og nøjes med at glæde mig - på dine vegne - over, at du har fundet et troens ståsted.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#22727 - 15/02/2017 09:39 Re: Guds Ord [Re: Arne Thomsen]
Thomas
Uregistreret

Hej Arne

Hvis det er sådan, du perspektiverer den dialog, vi har haft, så vil jeg nøjes med at sige dig TAK for snakken. Det har været fornøjeligt. Og jeg tager hatten af for en en ældre mand som dig, der har bevaret det skarpe sind.

Jeg håber, at du og andre vil give Jesus muligheden for at komme ind i jeres liv som Herre og Frelser.

Måske jeg senere melder mig ind på trosfrihed med en profil, og så får vi muligheden for at tale videre. Det må tiden vise.

Tak for denne gang smiler

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#22728 - 15/02/2017 11:14 Re: Guds Ord [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7208
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.

Nej - sådan var det bestemt ikke ment!

Jeg forsøgte blot at undskylde, at jeg måske har været for krævende og for nærgående angående din kristendom.
Og jeg håber, vi kan fortsætte dialogen - bl.a. om hvilken form for kristendom, du tilslutter dig - og hvad du ikke gør.
Det interesserer i hvert fald mig.

Jeg har bestemt ikke udelukket hverken Faderen, Sønnen eller Helligånden fra min bevidsthed/mit liv, jeg lukker blot ikke af for andre religiøse inspirationer/impulser.

Det ville da være rigtig godt, synes jeg, hvis du opretter en profil her på Trosfrihed.dk.
Her er jo ikke trængsel af kristne blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#22729 - 15/02/2017 14:10 Re: Guds Ord [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7208
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:

Når jeg skrev:
Citat:
Jeg har bestemt ikke udelukket hverken Faderen, Sønnen eller Helligånden fra min bevidsthed/mit liv, jeg lukker blot ikke af for andre religiøse inspirationer/impulser.
så er det ikke helt præcist sandt, for selvom jeg er åben også for alt andet end kristendommen, så er de impulser, jeg har fået - og stadig får - fra en bestemt Kristus Ikon: http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/galleries/5147/IKON_AF_KRISTUS.html (klik på billedet til højre) - og fra andre byzantinske ikoner - på uforklarlig vis - for mig - Sandhed.
Sandhed om kristendommens kærlighed, som for mig lyser ud af denne ikon - ikke en sukkersød kærlighed, men en dybt, dybt alvorlig ægte kærlighed.

Den ville jeg aldrig kunne fornægte.

Men dogmerne derimod, dem har jeg ikke den store tillid til, de, frygter jeg, er mere eller mindre forurenede - af os mennesker - dels pga. vore begrænsede evner, og dels nok også pga. "ukristeligt" misbrug.

Det er egentlig først nu - i dialogen med dig - at dét her bliver helt klart for mig blinker

M.v.h. Arne smiler

P.S.: Gætter, at du ser, at jeg ville være ked af, hvis vores dialog stoppede her blinker
Top Svar Citer
#22732 - 16/02/2017 10:10 Re: Guds Ord [Re: Tikka]
Thomas
Uregistreret

Hej Tikka

Dine spørgsmål:

Citat:
Selv om jeg mener at forstå hvad ordet uselvisk kærlighed i daglig tale dækker over, mener jeg, ikke den findes.

Og søger man at blive uselvisk, hvad jeg mener ikke er muligt, men hvis man forsøger, er dette i mine øjne egoistisk motiveret og derved ikke uselvisk selv om man vil kunne praktisere det billede man har af uselviskhed.

Når "vi" skal elske næsten som os selv, er det at elske sigselv vel selvisk. (?)

Hvorfor poster du skriftsted på engelsk?

Udtrykker det noget andet end den danske tekst?

Hvilken lære taler du om?

Hvordan priser du gud?


- Hvis det er i vores interesse, kan der vel ikke være tale om uselvisk kærlighed.

Hvordan foregår det der med Helligåndens vejledning?

"... mennesker som vi var ment til at blive."

- Hvorfra har du den ide?

Og hvor mener du, denne perfekte, kærlige og åndelige gud så befinder sig henne?

Jeg fristes også til at spørge dig, hvorfor du mener gud er en Han/Ham?

- Jeg mener ikke mennesket er kaldet til at handle uselvisk, hvorfra har du den ide?


Det næste spørgsmål fra Tikka lyder: Hvordan priser du Gud?

Jeg priser Gud i hjertet gennem taksigelse, bøn og beundring. Dette kan komme til udtryk gennem bibellæsning og deltagelse i nadver. Men man kan godt udtrykke sig i ydre handlinger, uden at hjertet er med. Og det er ikke ægte.

Og når I beder, må I ikke være som hyklerne, der ynder at stå og bede i synagoger og på gadehjørner for at vise sig for mennesker. Sandelig siger jeg jer: De har fået deres løn. Men når du vil bede, så gå ind i dit kammer og luk din dør og bed til din fader, som er i det skjulte. Og din fader, som ser i det skjulte, skal lønne dig.

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
annonce
Side 74 af 115 < 1 2 ... 72 73 74 75 76 ... 114 115 >


Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA er gået i gang med at bygge midlert..
26/04/2024 00:31
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Nyheder fra Religion.dk