annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 14 < 1 2 3 4 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#22091 - 25/11/2016 12:44 Re: Hvilke forhold har du til julen? [Re: Tikka]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse

Hvad med de tre vise mænd - de fandt jo begivenheden vigtig og kom med gaver til barnet smiler

Måske nogle er blevet inspireret af denne historie?

De første kristne fejrede nok ikke Jesu fødselsdag, men det skal jo ikke forhindre os andre i at gøre det, hvis vi finder det meningsfuldt...

Man kan jo ikke dø, hvis ikke man bliver født, så fødslen er ligesom forudsætningen for det hele...hvordan ellers bringe lyset til menneskene?

For mange kristne er det døden på et kors som har betydning...

Jeg ser dog ingen grund til, at Jesus ikke skulle kunne have vist sig for disciplene, hvis han havde fået en almindelig død - alderdom.

Men sådan gik tingene ikke, for der var nogle som tragtede ham efter livet...og så er det lidt svært at være til, for skal man flygte eller tage kampen op med tosserne smiler

Hvordan mon verden ville have set ud, hvis de (magthaverne) havde taget Jesus til sig, og han havde fået lov til at leve og virke et helt liv?

Måske vi så havde fået en autentisk beretning om hans liv og lære...

Tænk på de nedskrevne samtaler vi kunne have stået med? Spørgsmål der kunne være blevet stillet? Lignelser? Forklaringer? Udvikling af befolkningen/befolkningerne?

Meget sørgeligt at det gik som det gik, men...nu er vi her Tikka og julen nærmer sig med raske skridt smiler

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#22094 - 25/11/2016 21:26 Re: Hvilke forhold har du til julen? [Re: ABC]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

ABC:
Citat:
Hvad med de tre vise mænd - de fandt jo begivenheden vigtig og kom med gaver til barnet smiler

Måske nogle er blevet inspireret af denne historie?
Ved ikke lige hvor i bibelen du ser der er 3 … men der er tale om astrologer/stjernetydere, som af stjernen først blev ledt til Herodes.


De kom ikke for at fejrede Jesu fødselsdag, da Herodes lod alle drengebørn i Betlehem og omegn ihjelslå fra 2 års alderen og nedefter.
Citat:
… og i Betlehem og i hele dens omegn lod han alle drenge på to år og derunder myrde, ud fra den tid, han havde fået opgivet af de vise mænd. Matt 2:16


Astrologerne kom ikke til Jesus, da han blev født i stalden i Betlehem, men da han boede i et hus med sine forældre …
Citat:
… Og de gik ind i huset og så barnet hos dets mor Maria, … Matt.2:11


ABC:
Citat:
Man kan jo ikke dø, hvis ikke man bliver født, så fødslen er ligesom forudsætningen for det hele...
Det er rigtigt, det skulle være et menneske.

Kun et fuldkomment menneske kunne udfri menneskene fra synd og død, men nu var Jesu mission at ofre sit liv … til dette var han sendt … og dette kan man jo ikke fejre ved hans fødsel, da han endnu ikke havde gjort, hvad han var sendt til.


ABC:
Citat:
hvordan ellers bringe lyset til menneskene?
Hvad taler du om? ... bringe lyset?


ABC:
Citat:
For mange kristne er det døden på et kors som har betydning...

Jeg ser dog ingen grund til, at Jesus ikke skulle kunne have vist sig for disciplene, hvis han havde fået en almindelig død - alderdom.
Vrøvl … de døde er døde og viser sig ikke.


ABC:
Citat:
Men sådan gik tingene ikke, for der var nogle som tragtede ham efter livet...og så er det lidt svært at være til, for skal man flygte eller tage kampen op med tosserne smiler

ABC:
Citat:
Meget sørgeligt at det gik som det gik, men...nu er vi her Tikka og julen nærmer sig med raske skridt smiler
Personligt syntes jeg, det er vildt et menneske kan drive sig selv i døden, fordi det tror, det er guds søn og Ord …

… men ellers er Jesu dødsdag jo ikke Meget sørgelig, men glædelig og til guds ære for en kristen …

Det gik som det skulle!

Jesus valgte selv at gå i døden, og iscenesatte sin ofring så han opfyldte skrifterne som Messias.

Jesus var blevet sendt af sin himmelske far til frelse fra synd og død, så de som tror og handler derpå har mulighed for at hellige guds navn både nu og i det kommende og lovede paradis på jord, som der bedes om i "fadervor" … og derfor er hans dødsdag af langt større betydning end hans fødselsdag ... og jo også derfor ... fordi han ofrede sit liv ... at kristne kan bede om den hellige ånd, som Jesus lovede ville være med hans disciple, indtil han kommer igen.

¨¨¨¨


Top Svar Citer
#22096 - 25/11/2016 22:49 Re: Hvilke forhold har du til julen? [Re: Tikka]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse

Jeg har nok fået 3 på hjernen og blander tingene sammen Tikka smiler

Men der var da et eller andet med nogle som kom med gaver til barnet ler

Var Jesus et fuldkomment menneske? Ingen fejl eller noget som helst at sætte fingeren på?

Det kan nok diskuteres...

De døde er døde...lige på nær Jesus? Død og levende på samme tid?

Hvad med dem som sprang op af gravene? Døde eller levende?

Det gik som det skulle...hmm...ifølge hvem? Paulus? Skrifterne? Gud?

Hvad skulle Jesus have gjort...være flygtet? Ahhh...sådan var Jesus vist ikke smiler

Kunne disciplene ikke have modtaget "den hellige ånd", hvis han var død af alderdom?

Mon ikke (verdens)historien så bare havde formet sig anderledes?

Nu må jeg hellere gå ind og læse den historie med astrologerne...skulle helst ikke jokke rundt i spinaten en anden gang ler

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#22105 - 26/11/2016 23:03 Re: Hvilke forhold har du til julen? [Re: ABC]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

ABC:
Citat:
Var Jesus et fuldkomment menneske? Ingen fejl eller noget som helst at sætte fingeren på? Det kan nok diskuteres...

Jesus var påskelammet
Citat:
… for også vort påskelam er slagtet, Kristus. 1 Korinther 5:7


… et lydefrit lam.
Citat:
I ved jo, at det ikke var med forgængelige ting som sølv eller guld, I blev løskøbt fra det tomme liv, I havde overtaget fra jeres fædre, men med Kristi dyrebare blod som af et lam uden plet og lyde; dertil var han bestemt, før verden blev grundlagt, men han blev først åbenbaret nu ved tidernes ende af hensyn til jer, som takket være ham tror på Gud, der oprejste ham fra de døde og gav ham herlighed, så at jeres tro også er håb til Gud. 1 Peter 1:18-21



ABC:
Citat:
De døde er døde...lige på nær Jesus? Død og levende på samme tid?

Den opstandne Jesus sagde: ... *det er mig. ...
Citat:
Mens de talte om dette, stod han midt iblandt dem, og han siger til dem: »Fred være med jer!«
De blev bange og forfærdede og troede, det var en ånd, de så. Men han sagde til dem: »Hvorfor er I rystede, og hvorfor kommer der tvivl i jeres hjerte?
Se på mine hænder og fødder – *det er mig. Føl på mig og se; en ånd har ikke kød og knogler, som I ser, jeg har.«
Da han havde sagt det, viste han dem sine hænder og fødder. Og da de af bare glæde stadig ikke kunne tro, men undrede sig, spurgte han dem: »Har I noget at spise her?« De gav ham et stykke stegt fisk, og det tog han og spiste, mens de så det.
Lukas 24:36-43


ABC:
Citat:
Det gik som det skulle...hmm...ifølge hvem? Paulus? Skrifterne? Gud?

Ifølge Guds ord … han opfyldte skrifterne, ikke?
Citat:
Så sagde han til dem: »Dette er, hvad jeg sagde til jer, mens jeg endnu var hos jer: Alt det må opfyldes, som står skrevet om mig i Moseloven, hos profeterne og i salmerne.«
Da åbnede han deres sind, så de kunne forstå Skrifterne, og han sagde til dem: »Således står der skrevet: Kristus skal lide og opstå fra de døde på den tredje dag, og i hans navn skal der prædikes omvendelse til syndernes forladelse for alle folkeslag. Lukas 24:44-47


ABC:
Citat:
Kunne disciplene ikke have modtaget "den hellige ånd", hvis han var død af alderdom?

Af alderdom, nej … for så kunne han jo ikke sende den fra himmelen …
Citat:
Nu går jeg til ham, som har sendt mig, og ingen af jer spørger mig: Hvor går du hen? Men fordi jeg har talt sådan til jer, er jeres hjerte fyldt af sorg.
Men jeg siger jer sandheden: Det er det bedste for jer, at jeg går bort. For går jeg ikke bort, vil Talsmanden ikke komme til jer; men når jeg går herfra, vil jeg sende ham til jer.
Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd og om retfærdighed og om dom.
Om synd: at de ikke tror på mig; om retfærdighed: at jeg går til Faderen, og I ser mig ikke længere; om dom: at denne verdens fyrste er dømt.
Jeg har endnu meget at sige jer, men det kan I ikke bære nu.
Men når han kommer, sandhedens ånd, skal han vejlede jer i hele sandheden; for han skal ikke tale af sig selv, men alt, hvad han hører, skal han tale, og hvad der kommer, skal han forkynde for jer. Han skal herliggøre mig, for han skal tage af mit og forkynde det for jer.
Alt, hvad Faderen har, er mit; derfor sagde jeg, at han skal tage af mit og forkynde det for jer. Johannes 16:5-15


Jesus er den første som opstår til et himmelsk liv.
Citat:
Men nu er Kristus opstået fra de døde som førstegrøden af dem, der er sovet hen.
Fordi døden kom ved et menneske, er også de dødes opstandelse kommet ved et menneske.
For ligesom alle dør med Adam, skal også alle gøres levende med Kristus. Men hver til sin tid: Kristus som førstegrøden, dernæst, når han kommer, de, som hører Kristus 1 Korinther 15:20-23


¨¨¨¨

Top Svar Citer
#22112 - 27/11/2016 12:44 Re: Hvilke forhold har du til julen? [Re: Tikka]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse

Du bringer mange ting på banen Tikka smiler

Det som jeg har siddet og tænkt over i mellemtiden er korsfæstelsen...

Hvorfor fik Jesus den skæbne?

Fordi der var nogle som tragtede ham efter livet...

Var det noget Jesus iscenesatte? Forsøgte han ikke at omvende sine forfølgere?

Dem som forfulgte ham handlede ikke i overenstemmelse med Guds vilje, for så havde de ikke forfulgt ham, hvilket han gjorde opmærksom på flere gange, så hvordan kan man sige, at denne hændelse (korsfæstelsen) skete efter Guds vilje?

Det forstår jeg ikke...

Hvis jeg taler nogle imod...siger det er forkert at slå ihjel...så har jeg selvfølgelig ikke en skjult dagsorden om, at de skal slå mig ihjel...måske de gør det, fordi det pisser dem af, at jeg siger dem imod, men jeg siger det stadigvæk ikke for at blive slået ihjel...

Skulle Jesus have holdt sin mund lukket?

Jeg synes han var sej...sådan at tale magthaverne imod og fortsætte med det...velvidende at det nok ville koste ham livet.

Det er dog stadigvæk sørgeligt at det gik som det gjorde...tænk at hænge nogle op på et kors...det er da noget forfærdeligt noget at gøre...

Der var nok ikke meget Jesus kunne have gjort ved det, nu han ikke formåede at omvende sine forfølgere, og så måtte det jo blive døden på et kors som ventede ham.

Medmindre han selvfølgelig pakkede kufferten, men det gav nok ikke meget mening for ham at gøre sådan noget...at stoppe med at være sig selv...underviser...prædikant...healer...hyrde...tjener...

Der er altså ikke noget "mystisk" ved hans død på et kors, men noget ganske forudsigeligt...HVIS du ikke får omvendt disse mennesker, så kommer de efter dig, og giver dig døden på et kors.

Sådan var tiderne dengang...

Men han gjorde sit bedste og satte en masse igang.

Her er det nemt at være bagklog, for hvis han nu havde gjort sådan eller sådan, hvad så...måske skulle han ikke have kaldt folk djævleunger eller var det øgleunger.

Hvordan kunne Jesus liv have formet sig...

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 14 < 1 2 3 4 ... 13 14 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk