annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15677157
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381441
Et andet syn 1991131
Jesu ord 1523069
Åndelig Føde 1522121
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 212 gæster og 73 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Hvilke forhold har du til julen?


ABC:
Citat:
Var Jesus et fuldkomment menneske? Ingen fejl eller noget som helst at sætte fingeren på? Det kan nok diskuteres...

Jesus var påskelammet
Citat:
… for også vort påskelam er slagtet, Kristus. 1 Korinther 5:7


… et lydefrit lam.
Citat:
I ved jo, at det ikke var med forgængelige ting som sølv eller guld, I blev løskøbt fra det tomme liv, I havde overtaget fra jeres fædre, men med Kristi dyrebare blod som af et lam uden plet og lyde; dertil var han bestemt, før verden blev grundlagt, men han blev først åbenbaret nu ved tidernes ende af hensyn til jer, som takket være ham tror på Gud, der oprejste ham fra de døde og gav ham herlighed, så at jeres tro også er håb til Gud. 1 Peter 1:18-21



ABC:
Citat:
De døde er døde...lige på nær Jesus? Død og levende på samme tid?

Den opstandne Jesus sagde: ... *det er mig. ...
Citat:
Mens de talte om dette, stod han midt iblandt dem, og han siger til dem: »Fred være med jer!«
De blev bange og forfærdede og troede, det var en ånd, de så. Men han sagde til dem: »Hvorfor er I rystede, og hvorfor kommer der tvivl i jeres hjerte?
Se på mine hænder og fødder – *det er mig. Føl på mig og se; en ånd har ikke kød og knogler, som I ser, jeg har.«
Da han havde sagt det, viste han dem sine hænder og fødder. Og da de af bare glæde stadig ikke kunne tro, men undrede sig, spurgte han dem: »Har I noget at spise her?« De gav ham et stykke stegt fisk, og det tog han og spiste, mens de så det.
Lukas 24:36-43


ABC:
Citat:
Det gik som det skulle...hmm...ifølge hvem? Paulus? Skrifterne? Gud?

Ifølge Guds ord … han opfyldte skrifterne, ikke?
Citat:
Så sagde han til dem: »Dette er, hvad jeg sagde til jer, mens jeg endnu var hos jer: Alt det må opfyldes, som står skrevet om mig i Moseloven, hos profeterne og i salmerne.«
Da åbnede han deres sind, så de kunne forstå Skrifterne, og han sagde til dem: »Således står der skrevet: Kristus skal lide og opstå fra de døde på den tredje dag, og i hans navn skal der prædikes omvendelse til syndernes forladelse for alle folkeslag. Lukas 24:44-47


ABC:
Citat:
Kunne disciplene ikke have modtaget "den hellige ånd", hvis han var død af alderdom?

Af alderdom, nej … for så kunne han jo ikke sende den fra himmelen …
Citat:
Nu går jeg til ham, som har sendt mig, og ingen af jer spørger mig: Hvor går du hen? Men fordi jeg har talt sådan til jer, er jeres hjerte fyldt af sorg.
Men jeg siger jer sandheden: Det er det bedste for jer, at jeg går bort. For går jeg ikke bort, vil Talsmanden ikke komme til jer; men når jeg går herfra, vil jeg sende ham til jer.
Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd og om retfærdighed og om dom.
Om synd: at de ikke tror på mig; om retfærdighed: at jeg går til Faderen, og I ser mig ikke længere; om dom: at denne verdens fyrste er dømt.
Jeg har endnu meget at sige jer, men det kan I ikke bære nu.
Men når han kommer, sandhedens ånd, skal han vejlede jer i hele sandheden; for han skal ikke tale af sig selv, men alt, hvad han hører, skal han tale, og hvad der kommer, skal han forkynde for jer. Han skal herliggøre mig, for han skal tage af mit og forkynde det for jer.
Alt, hvad Faderen har, er mit; derfor sagde jeg, at han skal tage af mit og forkynde det for jer. Johannes 16:5-15


Jesus er den første som opstår til et himmelsk liv.
Citat:
Men nu er Kristus opstået fra de døde som førstegrøden af dem, der er sovet hen.
Fordi døden kom ved et menneske, er også de dødes opstandelse kommet ved et menneske.
For ligesom alle dør med Adam, skal også alle gøres levende med Kristus. Men hver til sin tid: Kristus som førstegrøden, dernæst, når han kommer, de, som hører Kristus 1 Korinther 15:20-23


¨¨¨¨

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
23/04/2024 21:47
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Tre mindreårige afhørt om syrebomber p..
23/04/2024 22:06
Russisk viceforsvarsminister anholdt for..
23/04/2024 21:50
Kronprins Christians elefantridderskjold..
23/04/2024 21:25
Niårig brite vinder europamesterskabern..
23/04/2024 21:11
Ikast overvandt problemer i København, ..
23/04/2024 20:08
Nyheder fra Religion.dk