annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696883
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383021
Et andet syn 1992443
Åndelig Føde 1527744
Jesu ord 1523947
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 419 gæster og 203 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 14 < 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#22138 - 28/11/2016 11:43 Re: Hvilke forhold har du til julen? [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900

Tak for dit indlæg ... smiler ... Du hører fra mig.


Ang. Jesu tre dage i graven og opstandelse, der henviser/sammenligner Jesus sigselv med Jonas's 3 dage i fiskens bug.

Kan poste skriftsteder senere, hvis du ønsker.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#22139 - 28/11/2016 12:56 Re: Hvilke forhold har du til julen? [Re: Tikka]
ABC
Uregistreret


En lille fejl - igen - Tikka smiler

For det var jo ikke kun Paulus, men også (1)Peter du citerede, så...

Jeg tror ikke det hjælper meget på sagen med løsrevne ord, for så kan alle jo begynde at lave et kludetæppe, som fortæller noget andet.

Vil meget hellere have et skriftsted fra det gamle testamente, hvor der står at "Kristus skal lide og opstå fra de døde på den tredje dag, og i hans navn skal der prædikes omvendelse til syndernes forladelse for alle folkeslag"

Den med alderdommen vil jeg også gerne høre nærmere om...

Nu vil jeg læse alle disse breve med fornyet interesse smiler

Kærlig hilsen

ABC
Top Svar Citer
#22140 - 28/11/2016 13:23 Re: Hvilke forhold har du til julen? [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900

Forstår ikke opgaven. hjælp

Paulus ... (1) Peter ... alderdommen ...

Men "kludetæppet" bliver du nok nød til at accepterer.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#22141 - 28/11/2016 14:42 Re: Hvilke forhold har du til julen? [Re: Tikka]
ABC
Uregistreret


Nu strikker du vel ikke en hue til mig Tikka ler

Paulus var den der udlagde Jesu død...forsoningslæren...men holder den vand?

http://vandrermodlyset.dk/index_fog.htm

Måske det ikke interessere dig og så glemmer vi bare denne afhandling...

Jeg undre mig som sagt stadigvæk over det med alderdommen, for Jesus kunne dø på et kors, men ikke af alderdom? Kan Gud ikke oprejse mennesker som dør af alderdom?

Kærlig Hilsen

ABC
Top Svar Citer
#22144 - 28/11/2016 21:14 Re: Hvilke forhold har du til julen? [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900

ABC:
Citat:
Nu strikker du vel ikke en hue til mig Tikka ler

Læs hvad Paulus skriver om det stykkevise ABC:
Citat:
Kærligheden hører aldrig op. Profetiske gaver, de skal forgå; tungetale, den skal forstumme; og kundskab, den skal forgå. For vi erkender stykkevis, og vi profeterer stykkevis, men når det fuldkomne kommer, skal det stykkevise forgå. Da jeg var barn, talte jeg som et barn, forstod jeg som et barn, tænkte jeg som et barn. Men da jeg blev voksen, aflagde jeg det barnlige.

Endnu ser vi i et spejl, i en gåde, men da skal vi se ansigt til ansigt.

Nu erkender jeg stykkevis, men da skal jeg kende fuldt ud, ligesom jeg selv er kendt fuldt ud.

Så bliver da tro, håb, kærlighed, disse tre. Men størst af dem er kærligheden. 1 Korinther 13:8-13


ABC:
Citat:
Paulus var den der udlagde Jesu død...forsoningslæren...men holder den vand?

http://vandrermodlyset.dk/index_fog.htm

Måske det ikke interessere dig og så glemmer vi bare denne afhandling...

Jeg har kigget på dit link og kan ikke se, hvad du vil vise mig.

Når det er sagt, står der i bibelen som omtaler sig selv som Guds ord følgende:
Citat:
Jeg vidner for enhver, der hører profetordene i denne bog: Føjer nogen noget til dem, vil Gud tilføje ham de plager, der er skrevet om i denne bog, og trækker nogen noget fra ordene i denne profetiske bog, vil Gud fratage ham hans del i livets træ og i den hellige by, som der er skrevet om i denne bog.

Åb. 22:18-19

... og disse ord er en:
Citat:
Jesu Kristi åbenbaring, som Gud gav ham for at vise sine tjenere, hvad der snart skal ske, og som han kundgjorde og sendte med sin engel til sin tjener Johannes, der hermed bevidner Guds ord og Jesu Kristi vidnesbyrd, alt det, han har set. Åb. 1:1-2

Så skal man bedømme grundlaget for den kristne tro, som den danske autoriserede bibel repræsenterer i Danmark, mener jeg man må holde sig til den og tage den for gode vare ... og den beretter klart, at uden Jesu frivillige offer ville der ikke være nogen kristendom og intet håb om frelse, da Jesu død/offer ifølge skrifterne er garant for dette.

Dette betyder, at Jesu død er vigtigere end hans fødsel, da han ved sin fødsel endnu ikke havde fuldført sin tjeneste for gud.




ABC:
Citat:
Jeg undre mig som sagt stadigvæk over det med alderdommen, for Jesus kunne dø på et kors, men ikke af alderdom? Kan Gud ikke oprejse mennesker som dør af alderdom?

I Bibelen kan det læses, at nogle tror der vil finde en opstandelse sted på den yderste dag.

Og Paulus siger i følge skrifterne:
Citat:
Men det bekender jeg for dig, at jeg følger Vejen, som de kalder for et parti, og sådan tjener jeg vore fædres Gud, idet jeg tror på alt, hvad der står skrevet i loven og profeterne, og har det samme håb til Gud som de: at der skal komme en opstandelse af både retfærdige og uretfærdige. Apostlegerningerne 24:14-15


Men Jesus siger også i følge skrifterne:
Citat:
Den, der ikke er med mig, er imod mig, og den, der ikke samler med mig, spreder. Derfor siger jeg jer: Al synd og bespottelse skal tilgives mennesker, men bespottelsen mod Ånden skal ikke tilgives. Og den, der taler et ord imod Menneskesønnen, får tilgivelse, men den, der taler imod Helligånden, får ikke tilgivelse, hverken i denne verden eller i den kommende.
Matæus 12:30-32

Så ingen opstandelse til de som i denne verden bespotter ånden, og gør de det først i livet efter opstandelsen, mister de det "evige" liv.


¨¨¨¨

Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 14 < 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
26/04/2024 12:57
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Israel sender forslag om våbenhvile til..
27/04/2024 02:12
USA's regering sætter forbud mod mentol..
27/04/2024 00:40
WHO maner til besindighed: Fugleinfluenz..
26/04/2024 21:07
USA's militær skal holde øvelse på Bo..
26/04/2024 16:29
Folketinget foretog ulovlig søgning i m..
26/04/2024 16:14
Nyheder fra Religion.dk