annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#2193 - 29/07/2008 12:16 Lyset
Thomas
Uregistreret

Kære alle,

Eftersom der har været oprettet to tråde 'til ære' for mig, er det vel på sin plads, at jeg introducerer mig selv. Så kan folk selv dømme - ud fra indholdet af, hvad jeg skriver - om det virkelig kan passe, at jeg er et et klamt krybdyr med en psykose samt navnet: Antikrist. For det er da i hvert fald, hvad jeg er blevet beskyldt for at være!

Lad mig gå til den med det samme! Jeg siger: Vi er her på jorden for at lære kærligheden at kende og gøre hinanden godt. Gør vi dette, ud fra hjertets fryd, så fyldes vi af Guds lys. Et godt og rent hjerte er velegnet til at bære Jesu ord. Disse er som sæd, der i den rette jord, et kærligt og trofast hjerte, giver frugt til evigt liv. Ja, der er tale om frugter, som andre kan spise af!

Jeg elsker Jesu ord, og jeg håber, at jeg kan vække samme modtagelighed i andre - jeg ønsker at åbenbare Jesu ord for verden. For jeg mener, at religionen har fejlet. Jeg siger det lige ud: Kirken har gennem tiderne erstattet Jesu budskab - hans ord - med nogle dogmer, der vægter hans navn højere end hans ord. Han er blevet en figur... tavs... et ikon. Men jeg siger jer, at han talte en tale, som kun kan være fra det Aller Helligste - og rene hjerter, der er af god vilje over for venner og fjender, stærke og svage, vil genkende ånden i hans ord.

Men det kræver, at de får dem at høre...
Det kræver, at hans navn ikke associeres med en tavs figur og med 'trosbekendelser', der ikke er andet end en påstand, HVIS IKKE at de forbindes med hans budskab og ord, som han selv bad os holde fast i og nære i vores sjæl.

Jeg har således mødt mange, der siger "jeg tror på Jesus", men som faktisk ikke ved, hvad Jesus har talt af ord. Jamen - er troen på en mand ikke at tro på, hvad han siger? Hvis en på debatten her siger: "TRO MIG". Lytter vi så ikke alle... spændt på hvad han vil fortælle os? Først da kan vi erklære, om vi tror ham eller ej.

Sådan er det også ment til at være med Jesus. Hans ord er ånd og liv, og han vægter dem med en afgørende vægt. Han siger endda, at ENHVER, som holder fast i dem, han skal ALDRIG smage døden!

Så jo, jeg kritiserer religion og religiøsitet, som jeg mener erstatter kærlighedens ord med ritualer, dogmer, traditioner, salmer, o.a.

...når det dog var ment til at handle om hans ord...
...hans budskab...
...jo, jeg bevidner, at hans tale stensikkert er fra Gud...

Jeg ved, at der er masser af folk derude, som forbinder Jesus med "kirkegang" - og jeg ved, at nogle af disse vil stille sig måbende, når de får at høre denne Guds Søns ord! De vil sige: "Wow, sagde han virkelig DET? Hvor det dog bare ræsonnerer dybt i mit hjerte, ja, i det inderste af min sjæl".

Kan jeg nå dertil med nogle af disse mennesker, så fryder min sjæl sig i en grad, så jeg skal holde på liv og lemmer, for at den ikke farer ud af kroppen for tidligt i en glædesdans.

Jeg har meget endnu at sige jer. Stay in touch! Fryd jer med mig!
Top Svar Citer
#2199 - 29/07/2008 14:16 Re: Lyset [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Thomas.

Da du nu genbruger dit indlæg uden at korrigere fejlen i indledningen, vil jeg så også genbruge min korrektion.

Ingen har kaldt dig for et krybdyr. Til din orientering har vi allesammen en krybdyrhjerne, for det er hvad man betegner den primitive del af hjernen som, fordi den reagerer spontant på stimuli uden at tænke over sine handlinger.

Jeg kan forsikre dig om, at ingen vil knægte din ret til at tro, hvad du vil, men du skal lade være med at kalde alle andres tro for forkert, for deres tro er ikke din sag, men deres egen.

Resten af dit indlæg er altså din mening om troen og om Jesus ord. Jeg håber du med dette lægger op til en debat, hvor du også vil respektere andres opfattelser og forstå, at din opgave som debattør er at redegøre for dine meninger og lytte til andres argumenter, ikke at afvise dem og overdænge dem med bibelcitater.

Jeg er sikker på, at det vil få (næsten) alle til at respektere dig og gå i dialog med dig.

Ingen af os har den fulde sandhed, men gennem debatten kan vi hjælpe hinanden til at komme et skridt videre ad den vej, vi hver især selv har valgt. Lad din egen oplevelse af Jesus ord og din egen fortolkning af, hvad den gør ved dig, inspirere andre, men prøv ikke at overtale andre til at forlade det, som de tror på.

Trosfrihed er både retten til at vælge sin egen tro, og til at være fri for pression fra anderledes troende.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Top Svar Citer
#2202 - 29/07/2008 14:34 Re: Lyset [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret



Here lies an Atheist
All dressed up
And no place to go. griner
Top Svar Citer
#2208 - 29/07/2008 15:27 Re: Lyset [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Hvem du end er, som ikke tør registrere dig, så ser det ud til, at jeg er betydeligt bedre klædt på til denne debat end dig.

Men grunden til, at du ikke har registreret dig, skal måske søges i, at du har fået forbud mod at bruge flere pseudonymer.

griner
Top Svar Citer
#2210 - 29/07/2008 16:23 Re: Lyset [Re: ]
Anonym
Uregistreret

>>Eftersom der har været oprettet to tråde 'til ære' for mig,…<<

Der er ikke oprettet to tråde til ære for dig. Tråden "Ang. TILFÆLDET THOMAS!" var en besvarelse på ole bjørn's forespørgsel:

>>… Hvad mener de øvrige debattører, registrerede som anonyme? Er det en acceptabel løsning på problemet med debatterrorister?<<

Jeg læser ikke indlæg a'la dem du producerer. Jeg er ikke kristen og kommer fra en anden kultur hvor vi ikke kender- og beskæftiger os med kristne guder, profeter og bibler.

Jeg brugte overskriften fordi jeg er ukendt med at skrive i jeres forum og ikke vidste hvor besvarelser skulle placeres.

Jeg troede det var en appel til at få løst et problem og da jeg, læser også på denne debat svarede jeg.

Det er dog ikke forbigået min opmærksomhed at den eneste der rent faktisk læste indlægget er Michael derfor indeholder dette indlæg også svar til ham. Nej, jeg er ikke kristen og tror ikke på en sjæl.

I er skrupforvirrede de fleste men meget underholdende.


Debatlæser

.
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 09:51
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk