annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Symbol
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 330 gæster og 29 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 35 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 34 35 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#21401 - 11/09/2016 13:03 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Jeg skrev ovenfor:
Citat:
Lad os nu for klarhed - i stedet for udenom-snak.
Der skulle jo have stået:
Citat:
Lad os nu klarhed - i stedet for udenom-snak.

Mens jeg venter på dit svar, har jeg set på, hvad du undervejs har skrevet - bl.a.:
Citat:
Mine bevæggrunde for at trykke på den røde knap har jeg givet udtryk for. Solidaritet med de lidende.
Det er så åbenbart ikke det totale massemord - som en straf - du vil, men derimod medlidenhedsdrab på hele menneskeheden - ud fra din egen vurdering af situationen - og uden at spørge de lidende.

Jeg tænker på, om det er noget, "Vandrer mod lyset!" står for?

Eller er det noget, du alene er nået frem til?

Eller er det slet ikke alvorligt og bogstaveligt ment, men alene et forstærket udtryk for medfølelse med de lidende?

Hvis det er det sidste, så står du og jeg jo med to maksimalt forskellige holdninger:

Dit: Kasser verden, den er ikke bedre værd!

Mit: Elsk verden, som den er, og yd til den alt, hvad du kan.


Er du enig i, at dét er situationen?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21402 - 12/09/2016 13:11 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5423
Sted: Vanløse

Hej Arne

Hvorfor har du et problem med at dø? Fremskynder jeg ikke bare det uundgåelige? Altså gør arbejdet for en anden? Har du noget imod at naturen udsletter dig?

For mig er det bare et "forebyggende" indgreb at pulverisere jorden. Det kan vi så diskutere det meningsfulde i at gøre.

Man kan desuden ikke bygge en religion på, at der ikke er noget, så hvis du siger, at der ikke er noget, så kan vi godt pakke dem allesammen væk.

Hvad bliver der tilbage til mystikerne, hvis der ikke er noget? Det der er tilbage? Hvad er det? Solen? Et midlertidigt liv?

Hvad er situationen?

Behøver jeg spørge dem som er blevet kidnappet, tortureret og myrdet, om de ville foretrække, at det ikke var sket?

Jeg har sat et barn i verden. Dermed udsætter jeg mit barn for sådanne ting. Det er sådan en verden vi lever i.

Kan jeg tillade mig det?

For mig handler det ikke om at få magt over menneskene, men om at få dem til at tænke over tingene...

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21403 - 12/09/2016 16:16 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
RoseMarie Offline
bor her
Registeret: 02/05/2009
Indlæg: 1157

https://www.youtube.com/watch?v=fcZWZhUozr4

Måske en genkendelse?

Tanker
RoseMarie
Top Svar Citer
#21409 - 13/09/2016 10:48 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Som sædvanlig "snakker du udenom", men jeg forstår dig dog sådan, at du mener dig berettiget til at begå "medlidenhedsdrab på den samlede menneskehed", i fald det blev klart, at der "ikke er noget efter døden".

Hvis det er forkert, må du klarlægge - og hvis du ikke klarlægger, anser jeg dét som en bekræftelse på, at du vil - som du også udtrykker det - "pulverisere jorden".

Samfundsmæssigt set nærmer du dig da vist - ser det ud til - en mand som Anders Breivik i betænkelig grad, og hvis du gør tegn til at ville skride til handling, bør der efter min mening gøres alt, hvad der er muligt, for at få dig spærret inde! cool

Når du så spørger:
Citat:
Hvorfor har du et problem med at dø? Fremskynder jeg ikke bare det uundgåelige? Altså gør arbejdet for en anden? Har du noget imod at naturen udsletter dig?
så er mit svar, at jeg elsker livet, som det er, og så længe jeg har dén kærlighed, vil jeg kæmpe for at beholde mit liv længst muligt.
I dén kærlighed spilder jeg ikke tid og kræfter på, hvad jeg anser for at være totalt umulige spekulationer over, hvad der sker efter døden - da bruger jeg alle kræfter på at elske - livet, verden.

Det er nok rigtigt, at vel alle religioner har idéer om "et liv efter døden".
Det gælder jo i hvert fald de tre "Abraham-religioner" (Jødedom, kristendom og islam) med himmel og helvede, og ligeså hinduisme og buddhisme med genfødsler (bl.a. med det resultat i hinduismen, at folk, der er født kasteløse ikke har fortjent bedre og derfor kan diskrimineres).

For mig at se er det et lidt snusfornuftigt behov, som de forskellige religioner mere eller mindre misbruger til at få flere troende til netop deres religion.

Jeg spurgte dig, om du har dine idéer om at "pulverisere jorden" fra Vandrer mod lyset.
Det har du ikke svaret på!

De er i øvrigt ikke ene om de ord, de samme ord bruges af Shamanselskabet i Danmark (se under "Shamanens verden"/"At vandre mod lyset").

Jeg bekender mig ikke til, hvad de hævder, men finder det spændende, den måde de bruger janteloven på:
Citat:
Jamen hvad er vi så, hvis vi ikke er noget?
Vi må gribe Jantelovens hjælpende hånd, og forstå ordet: noget. For det er her, at døren går op, og vejen mod lyset bliver synlig. Noget er noget som indeholder begrænsning, en begrænsning som vi må have mod til at slippe.
Tror du på sandsynligheden for reinkarnation så må det have strejfet dig, at man i hvert et nyt liv er et ny noget og i det næste et andet noget. Indimellem er der en tilstand hvor noget bliver til ikke-noget, ellers kan det simpelthen ikke lade sig gøre. Og det er dette ikke-noget, som er det mest interessante aspekt i dette.
Her er buddhisme og shamanisme rørende enige, vi lever i en tilstand af falske opfattelser om virkelighedens væsen.
Virkeligheden er ikke-noget og Lysets sande væsen.
Nu har de jo så også kun haft ca. 40.000 år til at udvikle deres idéer blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21410 - 13/09/2016 14:11 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5423
Sted: Vanløse

Hej Arne

Jeg har en mening om tingene. Den bryder du dig ikke om. Sådan er det. Din mening bryder jeg mig heller om. Sådan er det. Vi er altså uenige om det der skal gøres, hvis der ikke er noget efter døden.

Der står ikke noget om at pulverisere jorden i "Vandrer mod lyset!".

Det giver bare mening for mig.

Hvorfor vil du lade lortet fortsætte?

Hvis vi kunne afvikle tingene på en civiliseret måde, så ville det da være at foretrække, men det kan vi vist ikke finde ud af på nuværende tidspunkt.

Forbryderne har jo ligesom ikke tænkt sig at stoppe med deres lort, så...måske vil det endda blive værre?

Kan du leve med det? Kan du leve med, at dit barn bliver kidnappet, tortureret og myrdet? Kan du leve med, at dit barn får et lorteliv? Kan du leve med, at andres børn får et lorteliv?

Hvad skulle meningen være med at fortsætte kampen? Kan vi vinde? Hvad opnår vi ved at fortsætte? Fodre vi ikke bare et monstre med børn?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 35 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 34 35 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Tre ældre kvinder stukket ned i Sverige..
19/04/2024 16:44
Norges nye ministre er blevet præsenter..
19/04/2024 16:19
Borgmester mister studiepladser: Vi komm..
19/04/2024 15:19
35-årig mand idømmes 13 års fængsel ..
19/04/2024 15:16
Jarlov vender tilbage til Folketinget
19/04/2024 14:27
Nyheder fra Religion.dk