annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 57 1 2 3 ... 56 57 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#19942 - 29/11/2015 20:30 Velduft fra Hans ordsprog
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Berettet af Umar ibn Al-Khattab:

En dag, mens vi sad sammen med Allahs Sendebud dukkede en mand op, hvis tøj var umådeligt hvidt og hvis hår var umådeligt sort. Man kunne ikke se tegn på, at han var rejsende og ingen af os kendte ham. Han satte sig tæt til Profeten . Han satte sine knæ imod hans knæ og lagde hans håndflader på sine lår og sagde:

"O Muhammad, fortæl mig om Islam!" Så sagde Allahs Sendebud :
"Islam er at bevidne at, der ikke er andre end Allah, der er værdige at blive tilbedt og at Muhammad er Allahs Sendebud, at opretholde bønnen, at betale Zakat (penge til bl.a. fattige), at faste (i måneden) Ramadan og at foretage pilgrimsrejse til Kabbaen, hvis du er i stand til det." Han sagde så: "Du har talt sandt." Vi blev overraskede over, at han først spurgte ham og dernæst sagde, at han talte sandt. Han sagde så: "Fortæl mig så om Iman (troen)." Han

sagde: "Det er, at tro på Allah, Hans Engle, Hans bøger, Hans Sendebude, Den Sidste Dag og at tro på skæbnen, det gode og det dårlige af den. Han sagde: Du har talt sandt. Han sagde så: Fortæl mig så om Ihsan.

Han sagde: Det er, at tilbede Allah som om du ser Ham, og selvom du ikke kan se Ham, så kan Han se dig. Han sagde så: Fortæl mig så om Timen.

Han sagde: Den, der bliver spurgt om den, ved ikke mere om den end den der spørger. Han sagde så: Så fortæl mig om dens (Timen) tegn. Han sagde: Slavepigen vil føde sin herskerinde og du vil se barfodede, nøgne, forarmede hyrder konkurrere i at bygge høje bygninger. Så begav han sig afsted og jeg forblev en stund. Så sagde han O Umar, ved du hvem spørgeren var? Jeg sagde: Allah og Hans Sendebud ved bedst. Han sagde: Det var Gabriel, der kom for at belære jer om jeres religion.

Kilde: Sahih Muslim

https://www.youtube.com/watch?v=Vnpv0Yt0PRA


Redigeret af Admin (15/11/2016 01:55)
Årsag til redigering: Fejloversat overskrift
Top Svar Citer
#19945 - 30/11/2015 11:07 Re: Velduft fra Hans ordsprog [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
هذا هو الإسلام الحقيقي | The Real Islam
http://www.youtube.com/watch?v=1KVfaSBLUDU

صحفى أمريكي يفضح دور أمريكا فى العالم العربى والاسلامي


http://www.youtube.com/watch?v=VuogUDHetA8
Top Svar Citer
#19956 - 01/12/2015 08:19 Re: Velduft fra Hans ordsprog [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Berettet af Abdullah ibn Umar:
Jeg hørte Allahs Sendebud sige:
"Islam er bygget på fem (søjler): At bevidne, at der ikke er andre end Allah, der er værdig at blive tilbedt og at Muhammad er Allahs slave og Sendebud. At opretholde bøn. At betale Zakat (almisse). At foretage pilgrimsrejse til Huset og faste i (måneden) Ramadhan."

Kilde: Sahih Bukhari og Sahih Muslim

https://www.youtube.com/watch?v=q85sQjv5ZN0
Top Svar Citer
#19957 - 01/12/2015 09:37 Re: Velduft fra Hans ordsprog [Re: somo]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Somo skriver bl.a.:
Citat:
- Muhammad er Allahs slave -
Jeg er enig i, at vi i den vestlige verden ikke er ydmyge nok overfor dét, at vi har fået den gave, jeg synes, det er, at vi er værende i en værende verden.

Men at se jeres profet - og dermed alle os mennesker - som skaberens slaver, det vidner da om, synes jeg, at der her anvendes begreber/ord, som tilhører en bestemt tidsalder og således ikke er evighedens sprog.

Dertil kommer, at denne fortidsprægede tankegang jo i realiteten gør alle jer muslimer til jeres gejstlige lederes slaver.

Det er I selvfølgelig i jeres gode ret til at vælge, men at ville påtvinge ikke-muslimer dette:
Citat:
Jeg vil sætte en skræk i livet på dem, der er vantro. Hug dem over nakken! Hug dem over hver en finger!
det kalder på en kraftig mod-aktion, vil jeg mene cool

Der har været lignende tendenser i andre religioner - f.eks. den spanske inkvisition i kristendommen - men de får jo som regel ikke lov at leve ret længe.

Arne cool
Top Svar Citer
#19969 - 02/12/2015 14:39 Re: Velduft fra Hans ordsprog [Re: Arne Thomsen]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Berettet af Abu Hurairah:
Allahs Sendebud sagde:

"Allah, Den Ophøjede, er god og accepterer kun det gode. Allah har beordret de troende det samme, som han har

beordret Sendebudene. Allah, Den Ophøjede, sagde: "O I Sendebude! Spis af de gode ting og gør gode handlinger”, og Den Ophøjede sagde: ”O I troende! Spis af de gode ting, Vi har forsynet jer med”. Så nævnte Han (sagen om) en mand, der havde rejst langt, var sjusket og støvet, som løftede sine

hænder imod himlen (og sagde): "O Herre! O Herre!" Alt imens han spiste af det forbudte, drikkede af det forbudte, klædte sig med det forbudte og ernærede sig ulovligt, så hvordan skulle han blive besvaret?"
Kilde: Sahih Muslim




\\\\\\
- Berettet af Abu Hurairah:

Allahs Sendebud ﷺ sagde:

"Den, som tror på Allah og den Sidste Dag, skal enten tale godt eller tie. Den, som tror på Allah og den Sidste Dag, skal være gavmild mod sin nabo. Og den, som tror på Allah og den Sidste Dag, skal være gavmild mod sin gæst."

Kilde: Sahih Bukhari og Sahih Muslim

\\\\\\

ضابط طيران أمريكي بالقوات الخاصة يعتنق الإسلام - American Special Forces Pilot Converts
to Islam
https://www.youtube.com/watch?v=y0b1YG33o34

Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 57 1 2 3 ... 56 57 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Nyheder fra Religion.dk