annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#19687 - 02/10/2015 13:01 Re: At Ære Verdens Væren [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875


Hej Arne.

NU vil jeg ikke flytte mig mere smiler så nu får du dette svar, selv om svaret kunne ha' været anderledes, og har været det i mine mange forsøg på at skrive det "rigtige" svar.

'''''''''''''''''''''''''''''

Skaberen er ikke tilstede i alt.

Kun mennesket er ifølge bibelen skabt i guds billede.

Får at kunne benytte denne gave til guds ære … kræver det man kender guds og eller Jesu egenskaber og forsøger at gøre dem til sin identitet ved at elske gud og næsten.

Guds rige er pt. et himmelsk rige …(hvor det så måtte være.)

… og … et åndeligt paradis = ”guds rige er midt i blandt jer” = guds ord … hos/mellem de som tror, at Jesus er guds udsendte søn og handler derpå.

Det jordiske paradis … guds rige på jord … må vi vente på … og bede om som i fadervor … indtil gud ønsker hans vilje i himmelen også skal omfatte hele jorden.



Top Svar Citer
#19688 - 02/10/2015 14:00 Re: At Ære Verdens Væren [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Jo ABC - selvfølgelig skal vi også feste - på græsk? smiler

Arne rockon
Top Svar Citer
#19689 - 02/10/2015 14:19 Re: At Ære Verdens Væren [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Det du skriver er så dit standpunkt - og fuld respekt for dét!

Det spændende er jo, så forskelligt vi oplever tilværelsen.

Jeg vil helst ikke bruge ordene Skaberen og Gud, fordi jeg tror, at hvad der måtte ligge bag Verdens væren er ufatteligt meget større.
Men hvis vi et øjeblik ser bort fra dét, så er for mig Gud, Skaberen og Guds Rige altomfattende.

For mig er det udviklende at lære om andres oplevelser af tilværelsen - og ligeså at forsøge at udtrykke mine egne.
Det er derfor jeg bliver ved at skrive her på Trosfrihed blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#19690 - 02/10/2015 14:46 Re: At Ære Verdens Væren [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Mit standpunkt … hmm.

Nå vi taler om Jesus, Guds Rige ect. taler vi om bibelen, mener jeg, og det svar jeg sendte dig er mig forståelse af bibelens ord pt.

Arne: Men hvis vi et øjeblik ser bort fra dét, så er for mig Gud, Skaberen og Guds Rige altomfattende.

SVAR: Ok det er ikke det bibelen siger, som jeg forstår den pt.

Guds Rige er ikke pt. altomfattende, da denne verdens hersker er Satan, men bibelen lover at Riget vil blive altomfattende, når gud vil det, og Satan er fjernet/tilintetgjort sammen med døden.


Top Svar Citer
#19691 - 02/10/2015 16:23 Re: At Ære Verdens Væren [Re: Michael]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Hej Michael smiler … Det her bliver langt trist men har forsøgt at gøre det overskueligt.


Michael: Der er så mange forudsætninger der går forud for hvordan et menneske udtaler sig. Det er svært at se hvem du er. Men det er ikke så mærkeligt. Det som vi stykker vores bevidsthed sammen af vil altid være forskelligt selvom det vil have mange sammenfald fordi vi læser det samme og eventuelt oplever det samme. Men vi er alle sammen alene når vi kigger ud af vores øjne.

SVAR: Ja vi er alene med vores bevidsthed på godt og ondt.



(CITAT: Jødedommen er ikke omstyrtet, men jøderne er ikke mere guds udvalgte folk, fordi de ikke tog imod Jesus som frelseren.)

Michael: Er noget vrøvl (undskyld). Det står ganske vist skrevet, men det er ikke Jesu ord og har intet med virkeligheden af gøre. (Det er et falsum).

SVAR: Hmm … ok … det må jeg høre om, engang det ”passer ind i det hele.”



(CITAT: Der er meget visdom og historie i GT.)

Michael: Ja. Menneskelig visdom.

SVAR: Det afgøres vel af det syn man har på bibelen. (?)
Uden GT ingen Jesus og ingen gud Jahve.



(CITAT: NT og GT er en fortælling om Gud, hans skaberværk … hensigt … og opfyldelsen af det til hans navns ære.)

Michael: Nej.

SVAR: Jo, hvis man tror Jesus er guds udsendte søn.



(CITAT: De forventede noget andet en tømrerens søn, og dem der troede ham, troede Jesus skulle frelse dem fra romerne. )

Michael: De troede på Messias, som var en jødisk foreteelse.Den have intet med Gud at gøre.

SVAR: Joe … gud salvede Jesus med hellig ånd ifølge skrifterne.

Messias betyder den salvede, og Jesus blev salvet … ikke med olie, men med guds hellige ånd, da Johannes døber døbte ham.
Gud havde udsendt/udvalgt Jesus som den eneste, der kunne frelse menneskene fra synd og død.



(CITAT: Få forstod, han var guds søn, som var sendt til menneskene, for at de kunne opnå frelse ved at ændre sind og blive en discipel af Jesus.)

Michael: Fordi de ikke kendte ham. De havde ingen mulighed for at kende ham fordi han var noget helt nyt for dem.

SVAR: Der var profetierne om ham og de budskaber Maria og Johannes døberens mor modtog før deres børns undfangelse/fødsel og Johannes selvfølgelig.


Michael: Efter 2000 år har de et lille begreb om hvad Barmhjertighed, kærlighed og tilgivelse er. Men de forstår det stadig ikke

SVAR: De? ... de få? ... er du blandt de få, eller står du uden for og ser, de få stadig ikke forstår?



(CITAT: Ja der er vildt mange kristne forståelser af det at være en Jesu discipel.

Jeg mener, der kun kan være én trosforståelse af Jesu lære.)


Michael: Prøv at læse Vilhelm Grønbechs bog: Jesus, Menneskesønnen, så måske du forstår hvad jeg mener

SVAR: Ok dit forslag er noteret.



(CITAT: Paulus er ikke altid lige let at forstå.
Han skulle forkynde for hedningerne, og dem der tog/tager imod blev/bliver en del af Guds folk. )


Michael: Nej, ikke dem der tager imod ham kun de der gør hans vilje.

SVAR: Ja når man tager imod forkyndelsen om guds rige som Jesus forkyndte, bliver man en discipel af Jesus ved at ”gå i hans fodspor” og giver budskabet videre i tro og gerning ved at ændre sind.



(CITAT: Hvad forstår du ved sandhed? )

Michael: En uomgængelig kendsgerning.

SVAR: Hmm … en uomgængelig kendsgerning … vel kun i den forståelse … indtil du får ny indsigt?



(CITAT: Hvilke skriftsted er det? )

Michael: Jeg tror, at det er det hvor en kvinde der har bedrevet hor bliver bragt for ham. De vil stene hende og han beder den, som er uden synd at kaste den første sten. Det er et vigtigt skriftsted fordi Jesus her afslører transcendentaliteten i sin lære.

SVAR: Hmm … ok kan ikke se det du citerede: "Jeg dømmer ingen, men den som vil dømmes har sin dommer, nemlig det ord Jeg har talt."

Beretningen om kvinden og det at kaste den første sten er en fin beretning, den fortæller ingen er fuldkommnen/fejlfri … alle er i guds øjne syndere, på nær hans egen søn Jesus.

Beretningen opfattes af nogen som indsat, altså et ikke oprindeligt helligskrift … en forfalskning … men alt dette har jeg ingen forstand på.



(CITAT: Hvad mener du, Paulus forkyndte? )

Michael: Han forkyndte at hvis du tror på Jesus bliver du frelst Det er forkert.

Svar: Paulus er ifølge skrifterne nidkær for gud, som jeg kalder Jahve … både da han som Sauls forfulgte de første kristne, og siden da han ved ånden blev kaldt af Jesus … (”Damaskus omvendelse”)

Paulus påpeger at kærligheden er størst, og uden den er alt andet intet værd trods den rette forståelse/kundskab og vilje, selv om han også siger han ikke erkender fuldt ud.


Paulus taler om at holde ud … at holde fast i troen om opstandelsen og om at gøre de rette gerninger til sin dødsdag … først da, kunne han opnå ”sejrskransen” som guds udvalgte.

Han taler også om at være en Jesu soldat … så der er tale om kampe udholdenhed/træning og oplæring.
Hvad skulle/skal dette bruges til, hvis blot man kan sidde derhjemme og kun tro?



(CITAT: Ja mennesket lever på tidens strøm, i erindringens og fremtidens land, og som kun i kortere tid kan være tilstede i evigheden/øjeblikket, hvorimod gud lever uden for tid i evighedernes evighed.)

Michael: Tidens strøm kan man se hver dag og den er en kilde til stadig forundring. Hvad forhindrer mennesket i at træde ud af den til nuets virkelighed?

SVAR: Bevidstheden.


Michael: Jeg ved ikke hvor Gud lever men jeg respekterer hans privatliv.

SVAR: I skrifterne står der, at gud bor i himmelen … hvor det så måtte være.

… og jeg forsøger ofte at ”forstyrre ham” da Jesus forbilledligt bad ifølge skrifterne og lærte sine disciple at bede, eksempelvis ... komme dit Rige.



Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk