annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#19004 - 13/01/2015 09:19 Re: De bedste måder at håndtere ....... [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Allah, den Almægtige åbenbarede til Profeten Musa (Moses) (AS): ”Musa, ær dine forældre, for den der ærer sine forældre, vil Jeg øge hans liv i stort omfang og give ham børn, der vil ære ham, men hvis nogen ikke har respekt for deres forældre, vil Jeg indskrænke hans liv og give ham børn, der ikke vil respektere ham.”

Med det siger Allah, at Han vil belønne det barn med gode ting, som respekterer sine forældre og Han vil give ham børn, som vil være gode ved ham, men hvis du ikke er god ved dine forældre, vil Allah ikke belønne dig og Han vil give dig børn, som heller ikke vil respektere dig, på samme måde som du selv har gjort.
Børn skal også huske på, at Profeten har sagt til os, at vi kun må spørge om noget tre gange. Hvis vi stadig får et nej efter vi har spurgt tredje gang, må vi ikke spørge mere.
Det betyder at vi ikke har lov til at plage. Når man har fået et nej, er der ikke mere at diskutere.

Forældre kan nyde denne store respekt fra deres børn, som de også har pligt til at passe godt på og belære om alt i livet, men samtidig skal børn også vide, at de får en kæmpe belønning for at vise deres forældre respekt og omsorg.
Allah har forbudt dem at træde ind i Paradiset, som ikke har behandlet deres forældre godt, men til gengæld har Han lovet dem, der respekterer og passer på deres forældre, at de må træde ind i Paradisets overdådige Have igennem den bedste Port.

https://www.youtube.com/watch?v=Cd08KIqkrZw
Top Svar Citer
#19015 - 17/01/2015 09:01 Re: De bedste måder at håndtere ....... [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Top Svar Citer
#19021 - 20/01/2015 08:06 Re: De bedste måder at håndtere ....... [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Profeten Muhammad (fred og velsignelser Gud være med ham) var en mand elsket af 1,2 milliarder muslimer verden over. Dette er manden, der lærte os tålmodighed i modgang og lærte os at leve i denne verden uden at glemme den evigt liv for det hinsidige. Dette er profeten Muhammed, hvis adfærd og høj moral er eksempler for os, at Gud åbenbarede Koranen. Hele livet af Muhammed var et udtryk for Koranen. Han forstod denne bog til perfektion, han elskede hele sit liv og bygger på dens forskrifter. Han lærte sine disciple at recitere Koranen i sine principper og kærlighed. Når muslimerne bekender troen på én Gud, de også bevidne deres tro på Muhammed som en tjener og sidste sendebud fra Gud.

Når en muslim hører navnet Mohammed, han beder Gud om at sende hans velsignelser. Profeten Muhammad var et menneske som alle andre; men hans kærlighed til menneskeheden, der adskiller ham fra andre. Vi muslimer elsker profeten Muhammed; men det er hans kærlighed til os, der gjorde ham til en mand som ingen anden. Han ønskede at komme ind himlen, ja, men han ønskede også med for os alle den samme intensitet. Og han tilfældigvis til at græde, ikke for sig selv, men for hans Ummah [1] (samfundet) og for menneskeheden. Var ofte hørt at græde og sagde: »Min Gud, min ummah, min Ummah! »

Muslimer tror på de samme profeter som nævnt i Bibelen og Toraen, herunder Noa, Moses, Abraham og Jesus, og tror, at hver profet blev sendt med det samme budskab, nemlig at tilbede Gud helt eksklusivt . Der er én forskel mellem de andre profeter og profeten Muhammed. Før Muhammed blev profeterne sendt til private personer i særlige steder. Mohammed dog blev sendt til hele menneskeheden, med et sidste budskab til at guide mennesker til tidernes ende.

http://www.youtube.com/watch?v=meiTS1SIb_8
Top Svar Citer
#19030 - 24/01/2015 09:50 Re: De bedste måder at håndtere ....... [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Indtil en alder af fyrre, blev Muhammad (fred og velsignelser være med ham) ikke kendt som en statsmand, ikke en prædikant eller højttaler. Vi havde aldrig hørt om metafysiske, etiske, jura, politik, økonomi eller sociologi. Han havde uden tvivl en fremragende karakter, gode manerer, og han var meget kyndig. Men der var i ham ikke særligt iøjnefaldende træk eller så usædvanlig, som ville tilskynde mænd til at forvente noget stort og revolutionerende fra ham. Men da han kom ud af hulen (HIRA), med en ny besked, han var fuldstændig forvandlet.

Var det muligt, at en bliver begavet med sådanne kvaliteter bliver pludselig "en bedrager?" Han hævder at være Guds sendebud, således pådrage vrede sit folk? Det rejser spørgsmålet: hvorfor han led alle disse tests? Hans folk selv tilbød ham at navngive kongen og lå ved hans fødder alle rigdomme i landet, på den ene betingelse, at det ophører med at prædike sin religion.

Men afviste han alle disse forslag, og fortsatte med at prædike sin religion alene, på trods af alle former for fornærmelser, social blokering og endda fysiske angreb påført ham af hans folk. Så var det ikke med støtte fra Gud, hans vilje til at sprede budskabet om Allah og hans dybe tro på det faktum, at islam ville endelig fremstå som en kilde til liv for menneskeheden, kunne han stå fast som et bjerg ansigt modstand, og alle konspirationer at fjerne det?
"Hans folk gik op for at bede ham om at navngive kongen [...] Men afviste han alle disse forslag ..."
På trods af en ønsket rivalisering med jøder og kristne, hvorfor har han lavet tro på Jesus Kristus og Moses, samt andre Guds profeter (fred og velsignelser være med dem), en væsentlig betingelse, uden hvilken det ikke er muligt at være muslim?

https://www.youtube.com/watch?v=8lYschsArLo

https://www.youtube.com/watch?v=_TiJplzLjMY
Top Svar Citer
#19040 - 27/01/2015 09:33 Re: De bedste måder at håndtere ....... [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

De troendes mødre

De fleste vers, der omhandler eller er henvendt til Profetens hustruer, blev åbenbaret i de sidste år af Profetens levetid. Koranen refererer til hustruerne som ummahat al-mu’minin, dvs. de troendes mødre (Koranen 33:6), hvilket befæster deres status som genstand for respekt og ærbødighed. Med denne fulgte imidlertid ikke bare privilegier, men også forpligtelser. Profetens hustruer blev praktisk talt isoleret i deres huse og måtte tildække hele kroppen inklusive hænder og ansigt, når de var i nærheden af mænd, de ikke var i direkte familie med. Restriktionerne gjaldt også efter Muhammads død, og det var dem ikke tilladt at gifte sig igen (Koranen 33:53, 32-33).

I modsætning hertil blev andre kvinder kun bedt om at ”holde øjnene for sig selv og vogte over deres køn; de må ikke fremvise deres pryd, bortset fra det deraf, der er synligt, og de skal lægge deres hovedslør hen over deres halsudskæring” (Koranen 24:31). Det mener alle lærde i dag dog ikke; nogle muslimske sheikher agiterer for, at alt på en kvinde, inklusive hendes ansigt, hænder og stemme, er ’awra, dvs. skammelige, og at de vers, der foreskriver niqab (ansigtsslør) er henvendt til alle kvinder, ikke bare til Profetens hustruer.

videregav Profetens hustruer ofte spørgsmål fra muslimske kvinder til Profeten. Umm Salama overbragte for eksempel et spørgsmål om, hvorfor Koranen kun henvendte sig til mænd, hvorefter et vers med ordlyden ”troende mænd og kvinder” snart blev åbenbaret.Muslimske kvinder henvendte sig i det hele taget ofte til Profetens hustruer; især hvis de havde spørgsmål til noget, de kun nødigt ville tale med Profeten om (f.eks. menstruation eller sex).


http://www.youtube.com/watch?v=rLFJ-luFYL8
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk