annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 3 < 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18133 - 27/07/2014 15:20 Re: Det nødvendige selvbedrag. [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg tror desværre ikke, at "brikken falder på plads hos dig," Esther, før du affører dig de farvede briller. De "voldsomme angreb" har været rettet mod mig af både Arne og Hans, sidstnævnte i et ualmindeligt svinsk sprog. Arne har forsøgt at finde frem til min privat adresse for at offentliggøre den i strid med reglerne, måske for at få mennesker til at chikanere mig privat. Andet formål kan jeg ikke se. Han har desuden også svinet professor Vincent D. Hendriks til, fordi han ikke ville give ham ret i en tvivlsom påstand.

Hvordan du på det grundlag kan få det til, at det er mig, der kommer med de "voldsomme udfald", må du nok søge svaret på i dit eget indre. Neutrale iagttagere kommer til det stik modsatte resultat.

Jeg har aldrig kritiseret dig eller Jan serotonin for, at I har fundet en balance gennem EKIM, selv om det er et foretagende, der slår plat på menneskers sociale kontaktproblemer. Tværtimod har jeg taget jer i forsvar, på trods af hånlige bemærkninger fra andre debattører. Men når du opfordrer folk til at bruge penge på at købe EKIM bøger og kurser, så deltager du som missionær for et religiøst svindelfortagende, hvad enten du vil indrømme det eller ej. Jeg har mødt flere, der bittert har fortrudt, at de blev lokket til at bruge penge på EKIM, uden at det hjalp dem det mindste.

Når du nu på toppen vil "psykoanalysere" mig og tror, at jeg har en "dyb frygt for at blive smittet", så kan jeg berolige dig med, at jeg er fuldstændig immun overfor enhver form for religiøs overtro, men jeg og mange psykologer har forsket en del i, hvad der får folk til at fornægte virkeligheden til fordel for en religiøs tro. Det er ganske enkelt en dyb frygt for at se virkeligheden i øjnene, som hos de fleste stammer fra den medfødte angst for døden.

Så måske skal du prøve at kikke endnu dybere i dig selv og spørge dig selv, hvad der er så galt med at acceptere naturens grusomhed og dødens uafvendelighed, når det nu engang er de betingelser, vi lever under.

Jeg kan forsikre dig for, at vi er mange, der lever lykkeligt og i harmoni med vore omgivelser, uden at vi behøver at bilde os selv ind, at verden er fyldt med kærlighed, for at kunne udholde livet. Livet er skønt og utroligt nuanceret som det er.

God sommer selv, og en god "opdagelsesrejse", selv om det nok ville kunne betegnes som et virkeligt mirakel, hvis du vovede at se livet i øjnene uden et religiøst selvbedrag.

Mvh

Ole Bjørn :o)



Top Svar Citer
#18134 - 27/07/2014 17:20 Re: Det nødvendige selvbedrag. [Re: ole bjørn]
zenia
Uregistreret


Der findes psykologer, som har læst alverdens bøger og aldrig bliver gode hjælpere for andre.

Så findes der heldigvis gode psykologer, som aldrig har åbnet en bog. ...

Jeg tror et nøgleord må være rummelighed og tolerance. ...

Men der er krige nok i verden - uden at jeg behøver tage del i dem også - så fred være med emnet her fra min side - og med os alle sammen. smiler

m.v.h.
zenia
Top Svar Citer
#18135 - 27/07/2014 19:17 Re: Det nødvendige selvbedrag. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Ole skriver bl.a. i dag:
Citat:
Arne har forsøgt at finde frem til min privat adresse for at offentliggøre den i strid med reglerne, måske for at få mennesker til at chikanere mig privat.
Min kommentar:
Se: #11898 - 28/12/2011 12:34: dette (klik) og her bl.a.:
Citat:
Et enkelt punkt vil jeg dog kommentere:
Ole Bjørn meddelte på et tidspunkt, at hans identitet var kendt.
Jeg har efterfølgende med overvejende sandsynlighed fundet trosfrihed.dk's Ole Bjørn Jacobsen i en telefonbog - og har meddelt dette her på trosfrihed.dk.

Det var min opfattelse, at offentligt tilgængelige oplysninger om en person, som jeg anså for at være identisk med en debattør her, uden videre kunne viderebringes.
Det er der så nogle, der mener er forkert, hvorfor jeg straks har beklaget min oplysning.
Jeg kan tilføje, at der ikke efterfølgende blev fundet tegn på chikane.
Arne smiler


Redigeret af Arne Thomsen (27/07/2014 19:21)
Top Svar Citer
#18136 - 27/07/2014 21:57 Re: Det nødvendige selvbedrag. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Dine beklagelser er ikke meget værd, Arne, efter du har begået overtrædelsen. Men du har fortsat ikke forklaret, hvorfor du uden min tilladelse ville offentliggøre private oplysninger om mig. Det kan da kun være for at chikanere mig, for det havde jo intet med debatemnet at gøre, hvor jeg boede privat. Hvordan ved du i øvrigt, at den mand, du fejlagtigt udråbte til at være mig, ikke er blevet chikaneret? Har du da talt med ham og givet ham en undskyldning?

Undskyldninger er vist ikke rigtig din stil, Arne. Jeg kan heller ikke se, at du har givet professor Hendriks en undskyldning for at svine ham til, fordi han afslog at deltage i en polemik med dig.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18137 - 27/07/2014 22:11 Re: Det nødvendige selvbedrag. [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Forkert, Esther. Der findes ingen psykologer, hverken gode eller dårlige, som aldrig har åbnet en bog. Titlen psykolog er en beskyttet titel, som kun må¨benyttes af de, der har gennemgået den kompetencegivende universitetsuddannelse. Da jeg ikke har fuldendt min, bruger jeg ikke selv denne titel.

Men du har da stadig lov til at kalde dig vestjysk lommepsykolog, hvis du fortsat vil rådgive mennesker om deres sjæleliv.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 3 < 1 2 3 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk