annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 15 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 14 15 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18014 - 15/07/2014 16:18 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Ja, så bekender Arne også kulør om sin opfattelse af ytringsfrihed. ler Den bør ifølge ham kun omfatte folk, der ikke modsiger ham, for det opfatter han åbenbart som manipulation.

Det kan selvfølgelig skyldes hans besynderlige opfattelse af det danske sprog, for begrebet manipulation passer mere på hans egen måde at debattere på, som det fremgår af Gyldendals åbne encyklopædi.
Citat:
http://www.denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Psykologi/Psykologiske_termer/manipulation

Nu vil Arne så meget gerne have "manipuleret" mig helt væk fra trosfrihed.dk så han frit kan prøve at "manipulere" andre til at tro, at universet er "opfyldt af kærlighed".

Hanskrist vil sikkert også gerne have "manipuleret" mig bort fra trosfrihed.dk så han bedre kan "manipulere" andre til at tro, at han uden nogen uddannelse er en troværdig ekspert i videnskabelig forskning.

Nu ejes domænet jo som bekendt af Peter Arentzen, og han har jo et erklæret princip om at ytringsfriheden skal tages alvorligt, så med mindre han har skiftet mening, må Arne og Hans fortsat finde sig i, at jeg her tilkendegiver en anden opfattelse af dem, end de selv har, og den opfattelse ser det ud til, at jeg deler med flere her. Jeg har dog ingen ønsker om at få dem smidt ud, for de er glimrende eksempler på, hvad en fjendtlig indstilling til andre mennesker gør ved personerne selv. Som negative rollemodeller har de skam en stor berettigelse her.

Mvh

Ole Bjørn :o)

P.S. Hanskrist gentagne skøre anklager mod mig for ikke at have kendskab til hjerneforskning finder jeg ingen grund til fortsat at besvare. griner


Top Svar Citer
#18016 - 15/07/2014 17:28 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Til Oles ord her: Kommentarer ikke fortjent til sådanne løgne! blinker

Dog er det lige før, det kunne ligge nær at hævde, at Ole her "manipulerer" med sit link til, hvad han kalder "Gyldendals åbne encyklopædi", hvor han vil fortælle om manipulation (klik), idet Ole alene linker til én af flere sideordnede beskrivelser, nemlig den psykologiske, og undlader bl.a. den sproglige (klik) blinker
(Dette blot for god ordens skyld) smiler

Arne smiler
Top Svar Citer
#18018 - 15/07/2014 19:43 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Arne Thomsen]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Jeg vil da gerne støtte Ole Bjørn. Jeg ser intet odiøst i det han gør.

Han siger bare sin mening. Både du og HansKrist gør jo det samme over for ham.

Det giver ingen mening, at diskutere med nogen af jer idet I ingen selvstændig mening har om noget. Konstant citerer I og henviser til ligegyldige artikler og forklaringer fra ordbøger, wikipedia og hvad ved jeg.

Jeg ved ikke hvilket hul du er faldet i, Arne. Men der er ingenting for enden af den vej, du har begivet dig ind på.



smiler

Top Svar Citer
#18019 - 15/07/2014 21:20 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Nu rabler det vist for dig, Arne.

Jeg ved udmærket, hvad den primære betydning af manipulation er, for hvis din hukommelse ikke helt har svigtet dig, så husker du måske, at jeg primært er sprogforsker. Men både du og Hans har jo i denne debat brugt begrebet manipulation som metafor for at forsøge at snyde mennesker ved at fordreje betydningen af det sagte. Det er præcist, hvad du gør og har gjort i årevis med dit citatfusk, som du er grebet i gang på gang.

Det vil så sige, at du enten sprogligt set er ualmindelig småt begavet eller bevidst er uærlig, og du kan jo så vælge, hvad du helst vil have at debattørerne her skal tro. Det må enhver så selv vælge at forholde sig til, for jeg har ikke tænkt mig at påvirke nogen til det ene eller andet.

Jeg er faktisk bedøvende ligeglad med, hvordan andre ser på dig, for jeg er som ofte nævnt tilhænger af, at mennesker træffer deres beslutninger på basis af deres egen tankevirksomhed, og ikke på basis af andres meninger og forsøg på påtrykning.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18024 - 16/07/2014 11:10 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Nu ejes domænet jo som bekendt af Peter Arentzen, og han har jo et erklæret princip om at ytringsfriheden skal tages alvorligt, så med mindre han har skiftet mening, må Arne og Hans fortsat finde sig i, at jeg her tilkendegiver en anden opfattelse af dem, end de selv har, og den opfattelse ser det ud til, at jeg deler med flere her. Jeg har dog ingen ønsker om at få dem smidt ud, for de er glimrende eksempler på, hvad en fjendtlig indstilling til andre mennesker gør ved personerne selv. Som negative rollemodeller har de skam en stor berettigelse her.



"""må Arne og Hans fortsat finde sig i, at jeg her tilkendegiver en anden opfattelse af dem, end de selv har"""

det har intet med sagen at gøre, ikke et eneste øjeblik har talen drejet sig om at du ikke må komme frem med andre meninger og opfattelser end dem arne har eller undertegnede.

Tværtimod har jeg efterlyst at vore meningsforskelle får en højere prioritet, mere fokus, frem for din personhetzende debatstil, hvor du intimiderer, ringeagte og latterliggør, som beklikker og belyver (undergraver folks troværdighed) andre debattører konstant.



Citat:
"""Jeg har dog ingen ønsker om at få dem smidt ud,"""


Nå har du skiftet mening nu? Din trådstarter da du vendte tilbage efter 9 måneders fravær husker vi stadig.

Havde vi fulgt reglerne var du og andre for længst blevet smidt ud, eller havde det været på en hvilken som helst anden debatportal som (religions debatten eller videnskab dk) var du med den adfærd du udviser her, blevet smidt ud for længst.

Jeg har netop ikke udtrykt et ønske om at få dig smidt ud (jeg skrev netop at vi ikke længere kunne eller skulle ta dig seriøs). Læser du overhovedet hvad folk skriver?? Din korttidshukommelse er rystende dårlig for tiden, ja din forhjerne er ikke hvad den har været, du husker ikke længere hvordan ordene er faldet, eller hvad en tidligere debat har drejet sig om. Det gjorde du dog i gamle dage bamse, der havde du dog evnen til at få skovlen under en debat som at kunne overskue logikken og den rigtige rækkefølge i argumentationerne. Det kan du ikke længere, eller du udviser ikke det samme overblik idag, hverken over hvad du selv skriver eller hvad din modpart har fremført.


"""de er glimrende eksempler på, hvad en fjendtlig indstilling til andre mennesker gør ved personerne selv. Som negative rollemodeller har de skam en stor berettigelse her."""

yeah så kommer der dansende bananer bamse yeah yeah

Det er din aggressive person hetzende debatadfærd, hvor du konstant skal intimidere, latterliggøre, ringeagte, som beklikke og belyve andre debattører der bliver diskuteret. Som at du praler i så uhørt grad at det grænser til løgn, ihvertfald er det groft manipulation med sandheden, for dersom vi vidste besked med hvor meget (læs: hvor lidt) der om dit praleri af dit netværk og din egen forskning, så ville dine dag for dag tiltalende pralerier falde til jorden og dit netværk ville flygte skrigende langt væk fra dig. Men uden tvivl de står hovederystende overfor dig, som også vi fornuftige her på trosfrihed gør det.

du bliver mere og mere amygdala følelsesmæssigt subjektivistisk forstyrret dag for dag, din analytiske kritiske forhjerne virksomhed gør sig ikke længere gældende hos dig og hvad du skriver. Ja din debatadfærd bliver mere og mere sær dag for dag, og det var derfor jeg foreslog arne at vi ikke kunne eller skulle ta dig seriøst længere, for du er måske undskyldt, måske du ikke selv kan gøre for det. Ihvertfald er du ikke hvad du har været. Og dine pralerier der nu har nået uanede højde må være et symptom på dine aftagende åndsevner. Uddannelse eller uddannelse ikke, så rammer det hvem som helst også folk med høje uddannelser, og ja da især dem, fordi det her er så tydeligt at et 'fald' (i åndsevner) har indfundet sig af den ene eller den anden grund.


Hvis du en dag tar dig sammen til at ta dig selv seriøs (genvinder din selvrespekt) og derigennem opnår respekten for andre mennesker, så skal jeg love dig at jeg tar dig seriøs igen bamse og du skal ikke høre et negativt ord herfra mere.

Det er altsammen op til dig bjørn. Men fortsætter du med konstant at personhetze, med personlige intimideringer, latterliggørelse, ringeagtelse, som beklikkelse og belyvelse andre debattører som det primære, så skal jeg nok dække dig op, for måske du så til sidst får nok af din egen giftige medicin.

Jeg ønsker virkelig for dig, at resten af dit liv (her på trosfrihed) må blive konstruktivt, og ikke som det er nu, negativt og destruktivt ondskabsfuldt, hvor andre mennesker konstant groft skal intimideres, ringeagtes og latterliggøres som beklikkes (deres troværdighed undergraves) og belyves.

Jeg ønsker at vores forskellige synspunkter og meninger skal blive endnu tydeligere, få endnu mere opmærksomhed, for som det er nu så drukner vores forskellige synspunkter konstant i personfnidder.

Jeg ønsker en nuanceret debat, hvor man ikke pr en US VERSUS THEM automatisme skal udvise en stereotyp følelsesmæssig styret afstandstagen til hvad andre skriver, men at vi går fair til alle indlæg med vores forstand og gode vilje til at forstå hvad vores modpart forsøger at skrive, give udtryk for. Dernæst, må det komme frem vores forskellige perspektiver på en sag, problemstilling, emne. Jeg savner også at folk uddyber et emne, det ser vi næsten ingen eksempler på længere.

vh HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 15 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 14 15 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Nyheder fra Religion.dk