annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 15 1 2 3 ... 14 15 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17340 - 09/05/2014 19:39 Samspil mellem det fysiske og det sjælelige
Zenia
Uregistreret

Nogle vil mene, at det at være troende/tro på Gud må være dels et udtryk for en næsten grænseløs naivitet men også en "følg flok" mentalitet. ...

Mit indlæg her skal bevidne, at det ingenlunde altid er uden problemer. ...

Som jeg oplever det, er vort fysiske legeme (eller for de fleste af os i hvert fald) fyldt med tyngde og mørkhed både fra nuværende liv - men også samlet op fra generationer gennem mange, mange led. ...

En tyngde, som kan opleves som både sorg, ensomhed og frygt ... og endda kan udvikle sig til at blive til sygdom, rent fysisk. ...

Så kunne man tænke, at "nå, ja så vil jeg da "bare" give Sjælen en chance, for så kan det da være, at alt ordner sig i en ruf. ...

Sådan fungerer det bare ikke - skal jeg hilse og sige - at give Sjælens Lys adgang til den fysiske krop giver udfordringer på alle dele af menneskelivet, mens det næsten samtidig uundgåeligt kan medføre fysiske smerter, når Lyset går ind i dele af ens krop. ...

Når det sker, handler det for mig om at turde stå fast - tro på, at lyset vil sejre både i min egen krop og dermed også gavne mine omgivelser - og altså frem for alt ikke tabe modet, men TRO på lyset for enden af tunnelen. ...

En Soul and Body Fusion fornylig har netop foranlediget, at gamle smerter i min fysiske krop bliver aktiveret. ..., og jeg er bare så glad for, at det atter vil dages ... og så vil solen skinne endnu mere end før, og lyset/kærligheden mærkes endnu mere i hele min eksistens - og dermed gerne ud i mine omgivelser. ...

Jonette Crowley har på nettet en hjemmeside, hvor man kan prøve en sådan soul and body fusion - hvis man tør. ... smiler

God week-end og v.h.
Zenia
Top Svar Citer
#17977 - 12/07/2014 10:38 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Anonym]
Zenia
Uregistreret

Vaklede lidt imellem at skrive på Arnes "Universets kærlighed" eller følge lidt op på mit eget her, selvom det ikke har vakt megen genklang på debatten. Men anyway her kommer mine tanker:

I aften er det fuldmåne, og energierne udefra skulle være meget stærke. ...

Jeg vil sætte mig og meditere fra kl. 19 og en halv times tid frem ... og måske vil jeg opleve både Enhed - fælleskab med andre - og lysets kærlighed fra Universet??

Vel vidende, at jeg - når jeg gør det - lukker op for noget ubearbejdet mørke i mig selv - og måske får ondt både psykisk og fysisk - MEN

Jeg TROR på, at det nytter, når vi hver især sætter fokus på lys og kærlighed ... og, at LYSET vil sejre. :)))

Det er sagt så ofte, men tåler måske gentagelse alligevel:

Er der mørkt ... er det bedre at tænde et lille lys ... fremfor at forbande mørket. ...

God week-end
Zenia
Top Svar Citer
#17980 - 12/07/2014 18:29 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Zenia.

Er det denne hjemmeside (klik) du tænker på?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#17981 - 12/07/2014 19:36 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Hej Zenia

Du må huske, at ordene lys og mørke er metaforer. Der er ikke tale om et fysisk lys, som fra en lampe eller en billygte.

Sandhedens lys er en metafor for at forvirringens mørke bliver erstattet af klarhed.

Der er ingen udefra kommende energier, som kan tilføre os noget. Livets strøm er en energi, som strømmer gennem os selv og aktiveres i mødet med omverdenen.

Det er ikke ensbetydende med at denne energi ikke også har et fysisk udtryk. Gennem hele livet forvarer vi os mod livet og ophober derfor spændinger i både krop og sind. Disse spændinger forhindrer vores livsenergi i at flyde frit. I det øjeblik energien flyder frit opstår der lys i både krop og sjæl. Dette lys hedder glæde.

hvis jeg satte mig ud for at meditere klokken 19, så ville jeg lægge mærke til det uendelige rum allevegne omkring mig. Himlen, hvor skyerne nu trækker op til regn, træerne, buskene, og de små fugle som hopper rundt.

Jeg ville også se menneskene gå omkring optændt af sig selv og jeg ville mærke ensomhedens smerte i mit hjerte fordi ingen levner mig et blik, men bare går forbi i den eneste virkelighed der findes - det evige nu.

Men min ensomhed er en illusion skabt fordi jeg isolerer mig fra andre mennesker. Er det ikke sådan vi har organiseret vores samfund, alle isolerer vi os i vores eget ego.

At meditere betyder at sætte sig stille ned og absolut intet foretage sig.

Når man er fuldstændig stille...

...begynder den anden bevægelse. smiler



Top Svar Citer
#17982 - 12/07/2014 22:36 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Michael]
Zenia
Uregistreret

Kære Arne,

Jeg kender ikke til den side, du linker til, men der er jo efterhånden rigtig mange, som har tilegnet sig teknikken - også her i landet. (I beskedenhed mig selv incl.) smiler
Hvis du søger på navnet Jonette Crawley får du mulighed for at læse en masse af "opfinderen", og evt. også prøve at sætte dig med hende via en af hendes videoer - og mærke, hvad der så sker indvendigt. ... smiler

Kære Michael,

Du rører mig med dine ord - som så ofte før giver de anledning til eftertanke - og jeg ville ønske, at jeg kunne sidde overfor dig. ...

Må nøjes med at sende varme hilsner - og det gør jeg så. smiler
Zenia
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 15 1 2 3 ... 14 15 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk