annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
0 registrerede 374 gæster og 588 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Michael
Emne: Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige

Hej Zenia

Du må huske, at ordene lys og mørke er metaforer. Der er ikke tale om et fysisk lys, som fra en lampe eller en billygte.

Sandhedens lys er en metafor for at forvirringens mørke bliver erstattet af klarhed.

Der er ingen udefra kommende energier, som kan tilføre os noget. Livets strøm er en energi, som strømmer gennem os selv og aktiveres i mødet med omverdenen.

Det er ikke ensbetydende med at denne energi ikke også har et fysisk udtryk. Gennem hele livet forvarer vi os mod livet og ophober derfor spændinger i både krop og sind. Disse spændinger forhindrer vores livsenergi i at flyde frit. I det øjeblik energien flyder frit opstår der lys i både krop og sjæl. Dette lys hedder glæde.

hvis jeg satte mig ud for at meditere klokken 19, så ville jeg lægge mærke til det uendelige rum allevegne omkring mig. Himlen, hvor skyerne nu trækker op til regn, træerne, buskene, og de små fugle som hopper rundt.

Jeg ville også se menneskene gå omkring optændt af sig selv og jeg ville mærke ensomhedens smerte i mit hjerte fordi ingen levner mig et blik, men bare går forbi i den eneste virkelighed der findes - det evige nu.

Men min ensomhed er en illusion skabt fordi jeg isolerer mig fra andre mennesker. Er det ikke sådan vi har organiseret vores samfund, alle isolerer vi os i vores eget ego.

At meditere betyder at sætte sig stille ned og absolut intet foretage sig.

Når man er fuldstændig stille...

...begynder den anden bevægelse. smiler



Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Trump anklager Iran for brud på våbenh..
26/06/2026 19:18
Trump truer med told som reaktion på di..
26/06/2026 18:49
Tidligere Trump-rådgiver indrømmer at ..
26/06/2026 17:43
Canada må deltage i næste års Eurovis..
26/06/2026 17:12
Anklager anker straf i dommen mod Marius..
26/06/2026 15:21
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Vi overser den kultur, der binder mennes..
26/06/2026 18:00
Historiker: Hele Danmark er fyldt med ku..
26/06/2026 18:00
Provst: Da min far lå for døden, bad h..
26/06/2026 18:00
Skandinaver tror mere på kirken end på..
26/06/2026 18:00
Det er blevet skamfuldt at holde pause p..
26/06/2026 18:00