annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
0 registrerede 336 gæster og 43 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 36 af 38 < 1 2 ... 34 35 36 37 38 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17967 - 10/07/2014 22:57 Re: Hvad er kristendom? [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Kære Ole,

Din deltagelse i denne tråd er mig en stor glæde tommelop

Du har valgt at give en karakteristik af tre mænd, du kalder Arne, Hanskrist og Thomas. Kombinerer vi denne karakteristik, får vi en mand, der:

- Dyrker motion
- Er glad for naturen
- Hverken drikker eller ryger
- Er filosofisk anlagt
- I ydmyghed øver kærlighed
- Er dyrenes beskytter
- Mærker universets kærlighed

En vidunderlig karakteristik. Og en stor tak til dig, Ole yeah

Du skriver:

Citat:
Jesus ofrede ikke sit blod for at frelse dig, men for at lære dig den rette vej til Guds nåde.


Jeg kan ikke give dig ret i, at det er enten/eller. Det er faktisk både/og. Jesus vidste, hvilken pris det ville have, at han lærte menneskene om kærlighedens vej. For hans lys afslører verdens mørke. Han mødte verdens had - og han forblev lydig indtil døden. Han er dermed troens banebryder, og han har sørget for, at vi kan følge ham. Ja, han beder os om at øve kærlighed fra hjertet og lære andre at gøre det samme. Han beder endda sine disciple om at tage deres kors op og følge ham; at give afkald på alt - selv deres liv af denne verden - for at give levende vand til enhver, der tørster.

smiler
Top Svar Citer
#17968 - 11/07/2014 08:06 Re: Hvad er kristendom? [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg holder meget af gamle ordsprog, for de viser, at i almindelighed kan folk godt gennemskue, når andres forklaringer og undskylninger ikke stemmer overens med deres handlinger. Tag f.eks. ordsproget:
Når man slår iblandt en flok hunde, så hyler den, der føler sig ramt.

Selvfølgelig missionerer Arne for sine synspunkter, og det står der da også i Ordbog over det danske sprog:
Citat:
søge at udbrede en bestemt idé eller kendskabet til en bestemt sag for at vinde tilhængere ofte på en pågående eller belærende måde
SYNONYM agitere

Som alle missionærer skriver Arne om, hvad der ligger ham på hjerte, og det gør jo bl.a. den måde, vi behandler svin på i Danmark. Han opfordrer os direkte til at skrive under på protestlister mod behandlingen af svin, men jeg har aldrig fået en opfordring fra ham til at protestere imod den måde, vi behandler mennesker i ulandene på, for det ligger ham åbenbart ikke på hjerte.

Hvad Arnes hensigter er, har jeg aldrig gjort mig klog på. Jeg forholder mig kun til de ting, han skriver, for det er jo det debatter går ud på, og jeg har da heller ikke skrevet noget, som ikke er i overensstemmelse med Arnes egne indlæg, herunder hans forsøg på mistolkninger af det danske sprog.

Nu handlede mit indlæg ikke specielt om Arne, men om missionærer i almindelighed, og jeg skrev da også, at de var ligeglade med andres meninger. Det lever Arne også fint op til med sætningen:
Citat:
Det er for mig bedøvende ligegyldigt, hvad Ole mener om mine indlægs ærlighed her på trosfrihed.dk.

Med hensyn til ærlighed siger ordbogen:
Citat:
som taler usandt eller er uoprigtig; som snyder eller vildleder nogen
SYNONYMER uhæderlig uredelig
Jeg prøver ikke at vildlede nogen, når jeg gør opmærksom på, hvad de ord og udtryk, nogle debattører bruger, rent faktisk betyder. Om misbrugerne er uærlige eller blot uvidende kan jeg jo ikke afgøre med sikkerhed, men når Arne gang på gang af både mig og andre får at vide, hvordan hans ord faktisk opfattes betydningsmæssigt, og han så fortsætter med at bruge dem på samme måde, så kan han jo ikke med rette hævde, at han var uvidende.

Min mission er som bekendt, at bidrage til en øget forståelse af, hvordan misforståelser opstår på grund af forkert brug af ord og udtryk, og jeg står ved enhver linie, jeg har skrevet om dette såvel som om andre emner.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#17969 - 11/07/2014 11:17 Re: Hvad er kristendom? [Re: ole bjørn]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

P.S. Der var faldet et u ud af min tekst. Det var, som de fleste nok kan forstå, selvfølgelig begrebet uærlig, som ordbogen definerede.

Tilsvarende siger den om begrebet "løgn", som jo var Arnes direkte beskyldning mod min tekst:
Citat:
ytring(er) der ikke er i overensstemmelse med sandheden.
Nu synes jeg dog, at jeg tydeligt har redegjort for, at mine ytringer er i overensstemmelse med de fakta, som jeg påpeger, så Arnes beskyldning må igen tilskrives hans særegne opfattelse af det danske sprog. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#17970 - 11/07/2014 11:53 Re: Hvad er kristendom? [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Simon skriver til mig - for jeg ved ikke hvilken gang:
Citat:
- du er nu engang ham der må svare for din menings relevans og betydning -
Mit svar:
Simon har ikke - og vil nok heller aldrig få - noget som helst, der blot ligner skyggen af en kompetence til at stille sådanne særlige krav til debattører her på Trosfrihed.dk. - hvor han endda åbenbart vil gøre sig selv til overdommer blinker

Det synes imidlertid at ligge udenfor Simons fatteevne siden han igen og - og igen - og igen ... men forgæves - fremfører dette krav blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#17971 - 11/07/2014 12:28 Re: Hvad er kristendom? [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Ole fastholder sin benægtelse af min ærlighed, idet han skriver:
Citat:
Selvfølgelig missionerer Arne for sine synspunkter, og det står der da også i Ordbog over det danske sprog:
Citat:
søge at udbrede en bestemt idé eller kendskabet til en bestemt sag for at vinde tilhængere ofte på en pågående eller belærende måde
SYNONYM agitere
Her går grænsen for, hvad jeg vil finde mig i af løgne!
Her slutter den sidste rest af min respekt for Ole cool
Herefter er Ole for mig alene at ignorere cool

Her på Trosfrihed.dk har det længe været - og det er stadig - udviklende for mig at forsøge at sætte ord på, hvad jeg oplever, føler, tænker, aner, ligesom jeg ofte inspireres af andres kommentarer hertil - og ligesom andres ord om andre emner ofte inspirerer mig.

Det har ført til, at verden nu ser anderledes ud for mig, end den før gjorde - takket være bl.a. denne hjemmeside og mange af dens deltagere smiler

Men Oles adfærd her har for mig værdien nul cool

Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 36 af 38 < 1 2 ... 34 35 36 37 38 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Russisk bombefly er styrtet ned i eget l..
19/04/2024 09:09
Sidste år uddelte politiet næsten 4.00..
19/04/2024 08:52
Omstridt stutteri ryger på tvangsauktio..
19/04/2024 08:34
Minister annullerer besparelser på inte..
19/04/2024 08:20
Træværksted brændt ned i Bramming
19/04/2024 08:16
Nyheder fra Religion.dk