annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696653
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382999
Et andet syn 1992433
Åndelig Føde 1527690
Jesu ord 1523937
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
3 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist ,(1 usynlig), 457 gæster og 183 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Hvad er kristendom?


Jeg holder meget af gamle ordsprog, for de viser, at i almindelighed kan folk godt gennemskue, når andres forklaringer og undskylninger ikke stemmer overens med deres handlinger. Tag f.eks. ordsproget:
Når man slår iblandt en flok hunde, så hyler den, der føler sig ramt.

Selvfølgelig missionerer Arne for sine synspunkter, og det står der da også i Ordbog over det danske sprog:
Citat:
søge at udbrede en bestemt idé eller kendskabet til en bestemt sag for at vinde tilhængere ofte på en pågående eller belærende måde
SYNONYM agitere

Som alle missionærer skriver Arne om, hvad der ligger ham på hjerte, og det gør jo bl.a. den måde, vi behandler svin på i Danmark. Han opfordrer os direkte til at skrive under på protestlister mod behandlingen af svin, men jeg har aldrig fået en opfordring fra ham til at protestere imod den måde, vi behandler mennesker i ulandene på, for det ligger ham åbenbart ikke på hjerte.

Hvad Arnes hensigter er, har jeg aldrig gjort mig klog på. Jeg forholder mig kun til de ting, han skriver, for det er jo det debatter går ud på, og jeg har da heller ikke skrevet noget, som ikke er i overensstemmelse med Arnes egne indlæg, herunder hans forsøg på mistolkninger af det danske sprog.

Nu handlede mit indlæg ikke specielt om Arne, men om missionærer i almindelighed, og jeg skrev da også, at de var ligeglade med andres meninger. Det lever Arne også fint op til med sætningen:
Citat:
Det er for mig bedøvende ligegyldigt, hvad Ole mener om mine indlægs ærlighed her på trosfrihed.dk.

Med hensyn til ærlighed siger ordbogen:
Citat:
som taler usandt eller er uoprigtig; som snyder eller vildleder nogen
SYNONYMER uhæderlig uredelig
Jeg prøver ikke at vildlede nogen, når jeg gør opmærksom på, hvad de ord og udtryk, nogle debattører bruger, rent faktisk betyder. Om misbrugerne er uærlige eller blot uvidende kan jeg jo ikke afgøre med sikkerhed, men når Arne gang på gang af både mig og andre får at vide, hvordan hans ord faktisk opfattes betydningsmæssigt, og han så fortsætter med at bruge dem på samme måde, så kan han jo ikke med rette hævde, at han var uvidende.

Min mission er som bekendt, at bidrage til en øget forståelse af, hvordan misforståelser opstår på grund af forkert brug af ord og udtryk, og jeg står ved enhver linie, jeg har skrevet om dette såvel som om andre emner.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
26/04/2024 12:15
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Beredskabet: Ny røg ved Børsen giver i..
26/04/2024 12:06
Ung mand fængslet for besiddelse af sto..
26/04/2024 12:05
Randers Havn vil tage imod forurenet jor..
26/04/2024 11:25
Migranter søger mod Irland efter Storbr..
26/04/2024 10:57
Ombudsmanden: Forholdene på Kærshovedg..
26/04/2024 10:52
Nyheder fra Religion.dk