annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17595 - 28/05/2014 13:12 Re: Dagens humør, spirit/gejst, begejstring. [Re: Hanskrist]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

“Dikteren” P. Sørensen Fugholm og hans “Dikte” har tusindvis af fans over hele landet. Det er et pseudonym for journalisten og forfatteren Viggo Barfoed, og han regnes for en af Danmarks store litterære humorister.

Men det kræver selvfølgelig humoristisk sans at forstå hans "Dikte", og det har alle mennesker jo ikke. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18181 - 02/08/2014 10:06 Re: Dagens humør, spirit/gejst, begejstring. [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
I need to learn how to make this life work
My running goes hand in hand with who I am
I really dont want to much


http://sploid.gizmodo.com/the-surprising-reason-wh...dium=socialflow



Ved I ikke, at de, der er med i et løb på stadion, alle løber, men kun én får sejrsprisen? Løb sådan, at I vinder den! Men enhver idrætsmand er afholdende i alt – de andre for at få en sejrskrans, der visner, men vi for at få en, der ikke visner. Jeg løber derfor ikke hid og did, og jeg er ikke som en bokser, der slår i luften. Jeg er hård ved min krop og tvinger den til at lystre, for at jeg, der har prædiket for andre, ikke selv skal blive forkastet. Paulus


I need to learn how to make this life work
My running goes hand in hand with who I am
I really dont want to much



At gå fra den ene kunstige snyde sundhedsskadelige drug abuse addiction til den anden ærlige naturlige sande sunde, nemlig naturens egen løbeforordninger i forbindelse det paradoksale 'spill over' samspil vores autonome nervesystem har mellem vores sympatiske og parasympatiske funktioner (se senere).



30 december 2011 beslutter jeg mig for at løbe hver eneste dag. 7 km var okay i begyndelsen, men 1. marts 2012 OCD -beslutter jeg ;) at jeg minimum skal løbe 10 km hver dag. 7 x 10 km er 70 km ugen, men hvorfor ikke 100 km/ugen, så i løbet af sommeren OCD aftaler jeg med mig selv at jeg minimum skal løbe 100 km/ugen. Men på en eller anden måde bliver det til minimum 120 km/ugen og der har jeg kørt siden, hver eneste fucking day smiler no life before running, som om morgenen, no life before coffee. Idag 947 dage hver eneste dag, med et gennemsnit mellem 18 - 20 km pr dag. Hver måned et minimum på 550 km og minimum ca 6500 km om året.

Ren hjernekemi -terapi, runners high, som hjerte lunge ilt kredsløbs følelsesmæssig beruselse og lethed igennem 'ophævelsen' af den tyngdekraft (min vægt) eller jordkraft som hele tiden er i spil. Har alle dage påstået at det fysiske sæde, chakra, for vore følelser er lungerne og hjertet.

Det fedeste ved løb er transcendensen, at blive sig selv løs og fri, at være ude af sig selv, i ekstatisk exalteret flow. Nogle gange er det for vildt, især om vinteren eller i dårligt vejr har jeg let ved at opnå runners high, hvor jeg oplever en ubeskrivelig magi i forbindelse med at jeg pludselig ikke er mig selv længere fordi jeg er fuldstændig gået/løbet ud af mig selv, gået/løbet fra forstanden min (nogle vil måske mene det ej heller kræve den store anstrengelse i mit tilfælde eller spørge mig om tilstanden er gået hen og blevet kronisk).

Hvad er der sket her, jo midt i løb der er en ekstrem form for sympatisk funktion, altså kamp flugt stress funktion, der indfinder der sig åbenbart paradoksalt nok en parasympatisk højaktivering. Der er altså sket en parasympatisk højaktivering midt i den sympatiske aktivitet løb primært er.

Endorfiner udskilles fra hjernen og kommer fra den del der kan beskrives som ”lykke-centeret”. Når endorfinerne udskilles, skaber det en følelse af at være ”høj” eller påvirket.

Vi kan tale om at løb guder os. At løbe her bliver til at gude. Ihvertfald vi står overfor at løb bliver guddommeligt, en salig guddommelig aktivitet fyldt med en ubeskrivelig parasympatisk fred ro og skønhed, samtidigt med at vi er sympatisk grebet og beruset, begejstret og be-åndet; en livgivende, livsbekræftende adrenaliseret spiritualisering finder sted, og hjernens niveau for vågenhed og bevidsthed er forandret, hverdagsbevidstheden er overvundet, transcenderes i forbindelse den hyper ekstreme fysiske præstation løb er i dette øjeblik, i denne tilstand.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#18266 - 14/08/2014 14:48 Re: Dagens humør, spirit/gejst, begejstring. [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Se lige den trailer eller video klip,

stærke ord der går lige ind på mig

http://sploid.gizmodo.com/the-surprising-reason-wh...dium=socialflow

Min statusopdatering på facebook igår:

Om formiddagen masse af tennis. Om eftermiddagen, først et kvarters svømning langt ude i Limfjorden alene (gå ikke alene i vandet Hansi) i stærk strøm (godt jeg opdagede det ret hurtigt) og så 17 km løb i regn på 1 time 13 - 14 minutter. Ja den gamle kan endnu. Tror grunden til at jeg løb så forholdsvis hurtig var at jeg frøs og var stiv i hele kroppen, hvorfor mine ben gik som trommestikker.
Jeg fik også en god snak med Kim Jensen som jeg mødte på min løbetur (Ulrik Wilbeks assitenttræner fra kvindelandsholdet), han var imponeret af mit løb.

Om aftenen havde jeg Jonna inviteret på middag her i Nørresundby.


Nå men det er lykkedes endnu engang i mit liv at løbe fra alt og alle, endda fra mig selv, mit forklarede afklarede Selv, kun min skygge formår at følge med. Skyggen driller, Skyggen til ham den fanatiske langdistanceløber.

Mit humør er godt, igår var det fantastisk godt, idag er jeg lidt mere i "blue". Nej Hansi, kan det nu også være rigtig, tænk at skulle opleve dig indrømme det, at du kan have en dag hvor du er i mindre godt humør. Wauu det ligner ikke dig.

Knus og kærlige hilsner HansKrist.

'knus' til hvem Hansi???


til mig selv, drengen/knægten behøver det, for jeg kører mig selv for hårdt
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#18267 - 14/08/2014 16:17 Re: Dagens humør, spirit/gejst, begejstring. [Re: Hanskrist]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

For at bruge dit eget sprog, Hans, hvad rager så din facebook opdatering om, hvad du får dagen til at gå med, os andre debattører på trosfrihed.dk.

Du har ikke, og har aldrig haft, noget af værdi at tilføre debatterne her. Dit løfte på chatten om at lade os være i fred, er så blot en ny løgn oven på alle dine andre løgnagtige påstande.

Når det kommer til stykket, er dine daglige tyve kilometer nok også bare en løgn for at forsøge at imponere andre debattører, lige som dine påstande om at have været den dygtigste på Århus universitet. Jeg har mødt forskere fra AU fra de samme årgange som dig, og ingen af dem har nogensinde hørt om dig. griner

Ole Bjørn :o)




Top Svar Citer
#18269 - 14/08/2014 17:00 Re: Dagens humør, spirit/gejst, begejstring. [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Nå men det er lykkedes endnu engang i mit liv at løbe fra alt og alle, endda fra mig selv, mit forklarede afklarede Selv, kun min Skygge formår at følge med. Skyggen driller, Skyggen til ham den fanatiske langdistanceløber. Mit langdistanceløberi, langdistancefanatismeløberi, kaster en skygge af sig så lang ind over mit liv. Jamen Hansi der vil jo altid opstå en Skygge-problematik til en så bevidst villet sætten sig igennem uden hensyn til dig selv såvel som andre. Det har Jung jo forklaret dig. Vær nu voksen, det er jo en pris du må være villig til at betale. Ja du er jo parat til at betale med dit liv, din sundhed, såvel som normale omgang med andre mennesker. Hvorfor løber manden, et led i hvad? Ja for der er vel en dybere mening med galskaben eller bagvedliggende motiv? Hvad var tanken, den oprindelige ide, motiv, dermed??? Det har jeg vist glemt. Nåh nej, det var at jeg ville være Herre over eget liv, min natur, mit sind, mine tilbøjeligheder, humør og luner. Skabe en Kongelig karakterstruktur bygget på vilje alene ind i min personlighed. Intet skal kunne stoppe mig i mit herredømme over mig selv, såvel som alt og alle. Jeg vil være Herren i mit eget liv, ikke ved list, visdom og klogskab, men gennem alene min rå VILJE'sKRAFT. Indrømmet ikke særligt klogt, ikke megen livs -visdom og -filosofi gemt deri Hansi. Nej for helvede da, jeg er dobbelt -Vædder, jeg er mere fysisk end fysisk. Ren VILJE, ren VILLEN. At løbe er en opøvelse af viljeskraft, kontrol og herredømme over eget liv og biologi, natur.





Det er da ikke lykkedes dig at løbe fra al din filosofi og filosoferen, tænken. Nej disse er to sider af samme sag. At løbe er for mig det samme som at filosofere, altså jeg filosoferer når jeg løber. Jeg filosoferer over livet, for i mit liv er der så meget at filosofere over. Uudgrundelige spørgsmål. Som hvad sker der hvis man tiltusker sig herredømmet over sig selv, sin egen natur og biologi, såvel som tilbøjeligheder, luner og humørsvingninger. Ikke at være afhængig af noget eller nogen, men bygge alt op ud fra et Sartre løbeeksperiment og gøre mit liv til det jeg selv gør det til. Ikke tro på lægerne, ikke tro på psykologerne, men byde dem alle trods, ja trodse alle naturlovene. Jamen mand da, er du fuldstændigt ligeglad med hvad der er normalt og passende for en mand i din alder. Har du slet ikke fået visdom fra Gud af, mål og normer som menneskelighed og naturlighed. Ja er du ikke igang med at ødelægge din mandighed, din visdom og modenhed? Du puer aeternus, enhver psykiaters gåde. Tænk ikke at kunne modnes, hvilken frygtelig skæbne, men i dit tilfælde virker det nu selvforskyldt.



He he Hansi, nu når du er blevet så stor en gåde for dig selv, er det da rart at konstatere at du morer og fornøjer dig dermed.



Du vil ikke lytte til fornuft og visdom, men du vil eksperimentere. Har du virkelig råd til at gøre livet til et eksperiment? At eksperimentere med sig selv og sit liv. Det er i orden, bare du ikke laver eksperimenter med os andre. Vil du påstå vi mennesker ingen natur har, ingen essens har? Arrgh vi har natur, men vi er ikke natur. Naturen er en del af os, men vi er ikke en del af naturen. For den bestemmer vi selv over. Det er fuldstændig op til os hvilke gener vi slår til og fra.

Er det din livsfilosofi og hvad dit eksperiment går ud på?
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk