annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 408 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Dagens humør, spirit/gejst, begejstring.

Nå men det er lykkedes endnu engang i mit liv at løbe fra alt og alle, endda fra mig selv, mit forklarede afklarede Selv, kun min Skygge formår at følge med. Skyggen driller, Skyggen til ham den fanatiske langdistanceløber. Mit langdistanceløberi, langdistancefanatismeløberi, kaster en skygge af sig så lang ind over mit liv. Jamen Hansi der vil jo altid opstå en Skygge-problematik til en så bevidst villet sætten sig igennem uden hensyn til dig selv såvel som andre. Det har Jung jo forklaret dig. Vær nu voksen, det er jo en pris du må være villig til at betale. Ja du er jo parat til at betale med dit liv, din sundhed, såvel som normale omgang med andre mennesker. Hvorfor løber manden, et led i hvad? Ja for der er vel en dybere mening med galskaben eller bagvedliggende motiv? Hvad var tanken, den oprindelige ide, motiv, dermed??? Det har jeg vist glemt. Nåh nej, det var at jeg ville være Herre over eget liv, min natur, mit sind, mine tilbøjeligheder, humør og luner. Skabe en Kongelig karakterstruktur bygget på vilje alene ind i min personlighed. Intet skal kunne stoppe mig i mit herredømme over mig selv, såvel som alt og alle. Jeg vil være Herren i mit eget liv, ikke ved list, visdom og klogskab, men gennem alene min rå VILJE'sKRAFT. Indrømmet ikke særligt klogt, ikke megen livs -visdom og -filosofi gemt deri Hansi. Nej for helvede da, jeg er dobbelt -Vædder, jeg er mere fysisk end fysisk. Ren VILJE, ren VILLEN. At løbe er en opøvelse af viljeskraft, kontrol og herredømme over eget liv og biologi, natur.





Det er da ikke lykkedes dig at løbe fra al din filosofi og filosoferen, tænken. Nej disse er to sider af samme sag. At løbe er for mig det samme som at filosofere, altså jeg filosoferer når jeg løber. Jeg filosoferer over livet, for i mit liv er der så meget at filosofere over. Uudgrundelige spørgsmål. Som hvad sker der hvis man tiltusker sig herredømmet over sig selv, sin egen natur og biologi, såvel som tilbøjeligheder, luner og humørsvingninger. Ikke at være afhængig af noget eller nogen, men bygge alt op ud fra et Sartre løbeeksperiment og gøre mit liv til det jeg selv gør det til. Ikke tro på lægerne, ikke tro på psykologerne, men byde dem alle trods, ja trodse alle naturlovene. Jamen mand da, er du fuldstændigt ligeglad med hvad der er normalt og passende for en mand i din alder. Har du slet ikke fået visdom fra Gud af, mål og normer som menneskelighed og naturlighed. Ja er du ikke igang med at ødelægge din mandighed, din visdom og modenhed? Du puer aeternus, enhver psykiaters gåde. Tænk ikke at kunne modnes, hvilken frygtelig skæbne, men i dit tilfælde virker det nu selvforskyldt.



He he Hansi, nu når du er blevet så stor en gåde for dig selv, er det da rart at konstatere at du morer og fornøjer dig dermed.



Du vil ikke lytte til fornuft og visdom, men du vil eksperimentere. Har du virkelig råd til at gøre livet til et eksperiment? At eksperimentere med sig selv og sit liv. Det er i orden, bare du ikke laver eksperimenter med os andre. Vil du påstå vi mennesker ingen natur har, ingen essens har? Arrgh vi har natur, men vi er ikke natur. Naturen er en del af os, men vi er ikke en del af naturen. For den bestemmer vi selv over. Det er fuldstændig op til os hvilke gener vi slår til og fra.

Er det din livsfilosofi og hvad dit eksperiment går ud på?
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Lastefolk i Københavns Lufthavn strejke..
27/04/2024 13:10
Den olympiske flamme fortsætter rejsen ..
27/04/2024 12:22
31-årig anholdt efter at have været p..
27/04/2024 12:20
Ukraines udenrigsminister om manglende l..
27/04/2024 11:40
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ge..
27/04/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk