annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 38 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 37 38 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17497 - 23/05/2014 11:06 Re: Hvad er kristendom? [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Stop dit rent ud sagt pis om forholdet mellem Kræn-P og mig. Bortset fra Kræns ubehøvlede angreb på mig første gang jeg skrev på religionsdebatten, som han senere undskyldte personligt til mig, har vi aldrig været uvenner.


det taler for sig selv hvad du skriver, og sandheden er at I var 'uvenner', meget voldsom på kant med hinanden i en længere periode. Og det var ikke kræn-p der ubehøvlet gik til angreb på dig, det var dig der i fordums tid angreb stort set alle andre debattører så det var en hel gru at være vidner til, selv om vi bag dette dit forfærdelige moralske karakterbrist, godt kunne skimte en debattør med spændende nok input til debatter.

Fx havde du aldrig nogensinde været i debat med mig, pludselig uden at kommentere på et eneste af mine indlæg, overfaldt du mig groft personligt om hvor dum og dårlig begavet jeg var, der var blot en lang smøre pludselig fra en debattør jeg ikke kendte, nemlig dig bjørn, hvor du bare hældte lort ud i hovedet på mig.

Husker min kæreste stod bag mig og så/læste dit første indlæg til mig, og hun var ikke i tvivl om sin dom, den mand er psykopat eller har ihvertfald psykopatiske træk, og det har hun ment lige siden. Og vi må sande som årene går at du altid er i voldsomme personangreb andre mennesker, lige meget hvor, også på videnskab dk, her blev du bare sat noget så godt og grundigt på plads. Her på trosfrihed gør du dig ligefrem til talsmand for en komplet vilkårlig subjektiv af dig opfunden OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende progrom agenda, hvor du bruger alle kneb og tricks (direkte løgnagtig manipulation) på at det er retfærdiggjort at man personforfølger og intimiderer troldene arne thomas og hanskrist fordi disse ødelægger trosfrihed.

jeg spør bare, kommer der en dag, hvor du stopper bjørn? HVORFOR IND I HELE HULE HELVEDE SKAL VI ÅR EFTER ÅR SLÅS MED DIG OG DIN SLETTE DAGSORDEN OG IKKE MINDST DIN KONSTANTE MANIPULEREN DINE OMGIVELSER, OS ANDRE.


Citat:
Du er hovedårsagen til, at ingen seriøse debattører gider skrive på trosfrihed.dk
skriver du bjørn


ja sådan forsøger du at manipulerer alt og alle og få det til at se ud efter dit hovede syg , ja du påstår at troldene: arne, thomas, michael og undertegnede hanskrist, vi ødelægger trosfrihed debatten (michael der aldrig kan finde sine ben, er så senere blevet renset for at være en trold og udnævnt til din hof filosof (noget for noget))! fuldstændig tilfældigt valgt ud fra dine antipatier imod visse personer der har haft modet til at sige dig imod når du bliver for grov og ondskabsfuld i dine intimideringer (latterliggørelse som ringeagtelse) andre debattører.

Nu skal jeg fortælle en historie fra det virkelige liv (hvorfor skal vi altid høre om dine trolde i hjertet og på hjernens hvælv som du ikke formår at holde på hjemmebane, holde dommedag over, men som du projicerer ud konstant), så her kommer en beretning fra det virkelige liv.

På religionsdebatten henviste jeg til trosfrihed, grundet anne og en spændende debat vi havde kørende. Et par debattører fulgte min henvisning og kiggede ind på trosfrihed. De meldte tilbage at det var interessant nok, men at sålænge 2 debattører (simon og bjørn) i den grad dominerede trosfrihed med personforfølgende intimideringer så groft som det fandt sted, ville de aldrig sætte deres ben på stedet. Den ene var ateist og hyper kritisk overfor religion og især kristendommen, den anden var og er nok den dygtigste debattør vi nogensinde har haft på religionsdebatten.

hilsen HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17498 - 23/05/2014 11:18 Re: Hvad er kristendom? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hans, Ole og Simon.

Denne tråd har overskriften "Hvad er kristendom?"

Arne cool
Top Svar Citer
#17499 - 23/05/2014 11:45 Re: Hvad er kristendom? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Hej Hans, Ole og Simon.

Denne tråd har overskriften "Hvad er kristendom?"

skriver du Arne,

ja det er jo hvad jeg forsøger at påpege overfor simon og ole.

Du er velkommen til at orientere dig i tråden, så du får et overblik over hvor det går galt, altså hvem der spammer og ødelægger tråden med nul debat og ja kun personforfølgende intimideringer,,,

jeg tror det er vigtig at vi holder hovedet kold og påpege lige det sted hvor problemet opstår,

som det er nu, forsøger bjørn og simon at få det til at se ud som om alle er lige gode om at ødelægge trosfrihed debatportalen, ja bjørn har endda højt, sort på hvidt, italesat en OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende intimiderende progrom agenda, hvor troldene, læs: arne, thomas, hanskrist og ja michael i sin tid også (nu er han renset af bamse himself og der hænger ikke længere en trolde progrom 'fatva' over hovedet på ham, siden han er blevet en brugbar nyttig idiot)


denne enkelte tråd her, skulle ikke være så svært at overskue, hvor det er spam og alene personforfølgende intimideringer opstår,,, bevar overblikket arne!

men tråden er stadig interessant, og alt for god til at vi ikke bare også skal kunne magte at se bort fra disse personangreb og spamme forsøg fra simon og bjørns side.

At jeg svarer igen på personangreb er en menneskeret, som jeg ej heller vil ta fra dig arne eller andre. Men ingen kan overhovedet være i tvivl om hvorfra disse personangreb stammer nu, det har der nemlig været en debat om, hvor de stammer fra, men her er det skåret ud i pap hvorfra de stammer (simon og bjørn)

et andet forhold vi har drøftet er om man skal vende den anden kind til, men det mener jeg stadig ikke man kan forlange af nogen, ihvertfald ville jeg ikke trække dette ned over hovedet på nogen.

Men husk tråden "hvad er kristendom" stadig (trods simon og bjørns spam og personforfølgende intimideringer (og at jeg tar mig friheden til at påpege dette som at svare igen på personangreb (uanset det hensigtsmæssige heri)) lever og at Ove har annonceret at han er på vej med et indlæg, noget vi alle kan glæde os til.

Tråden "hvad er kristendom" er så spændende, at den fortjener at blive og kunne overleve trods forsøg på spam og kun indlæg der går på intimiderende personforfølgelser fra simon og bjørns side. Selv simon har begået et par udmærkede indlæg, indtil det kammer over for ham efter en nat uden søvn.

Teknisk er det en meget besværlig procedure at smide enkelte spam og personforfølgende indlæg i papirkuren hvor de retteligen hører til, fordi de andre gode indlæg rent faktisk ryger med og det kræver et større arbejde fra moderator at få disse gode indlæg med op igen i tråden. Derfor er det bedste at se bort fra disse spam og personforfølgende indlæg (og de der svarer igen på angreb, må vi selvfølgelig give retten hertil, dette er menneskeligt, det andet ville være umenneskeligt at trække ned over hovedet på nogen).

Det er vigtig at jer udenfor balladen (her er det dig; så er det mig der står udenfor) I holder hovedet kold og påpeger lige nøjagtig hvor det er tråden bliver afsporet og af hvem. Ellers kommer vi aldrig det her til livs, hvis de to ikke får en påtale når de bryder vores debat etiske vejledning på skrift.

Men der tales om at vi skal til at følge disse skrevne debatetiske regler også i praksis, men det kræver at nogle vil påtage sig den opgave, som det skal gribes korrekt an, og ikke bare være et spørgsmål om personer man bryder sig om eller ikke bryder sig om. Det skal ikke favorisere nogen, det må ikke være en OS IMOD DEM eksklusion, ekskluderen nogen, i første omgang, som bjørn har forsøgt at italesætte det i tråden: "kan trosfrihed forbedres"? Der skal være ens spilleregler for alle, derfor kræves at indsatsen kommer fra personer med den moralske integration og dømmekraft i orden.

Hvis vi skal til at efterleve i praksis de debat etiske retningslinier vi allerede har på skrift, da kan vi ikke gøre det subjektivt tilfældigt, som ud fra hvem man mener der vrøvler eller ikke vrøvler, hvem man mener skriver noget relevant som man finder være gode meningsgivende forklaringer, hvem man ka li som person som dets stil, skrivestil såvel som filosofisk eller religiøst tilhørsforhold etc etc. Det er netop alt dette vi skal komme ud over, denne fuldstændige vilkårlige subjektive bedømmelse af andre debattører, for det hører ingen steder hjemme at en debatportal skal domineres af enkelte personers vilkårlige subjektive meninger og antipati visse andre debattører, som det sker i den italesatte trolde progrom agenda af en vis herre. Vi skal jo ikke tyres rundt i manegen af en enkelt (eller to eller flere) persons total vilkårlige subjektive dagsorden.

mange kærlige hilsner HansKrist.

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17500 - 23/05/2014 11:57 Re: Hvad er kristendom? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Jeg så tilfældigvis dette (klik) på min pc - om forholdet mellem naturvidenskab og teologi - og jeg hæfter mig ved, at der således er nutidig kristen teologi, som fuldt og helt tager naturvidenskaben til sig - men også at der er naturvidenskabeligt trænede, som tillige har noget religiøst i sig.

Denne orientering i retning af det religiøse er jo ikke noget, vi mennesker behøver for at overleve - darwinistisk set - men alligevel er vi jo tydeligvis mange, der altså "har det i os" - hvor vi så har det fra blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#17502 - 23/05/2014 12:18 Re: Hvad er kristendom? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
ja arne

religiøsiteten påvirker ikke kemikeren, ingeniøren, matematikeren, eller biologens arbejde etc etc, som man ej heller er nødt til at være sekulær for at forske i gener eller spore biologiske ændringer over tid i fuglearter ;)

iøvrigt blandt forskere sker der en spændende udvikling nu, hvor man vender sig bort fra Dawkins, Dennett, Hitchens og Harris, ideer om at alt religiøsitet er skadeligt, stort set alle nyere videnskabelige undersøgelser, især indenfor neurovidenskab, viser det stik modsatte


flere og flere atistiske videnskabsfolk er gået ind i at undersøge hvordan religiøsitet påvirker den enkelte såvel som den enkeltes (eller den religiøses gruppes) samfunds engagement og virke og om de gavner vort samfund. Overraskende resultater viser sig, og rent faktisk går religiøse mennesker deres medmennesker imøde med den største åbenhjertige og venlige praksis, som at de er dem der scorer lavest såvidt fordomme om andre mennesker.

men man, disse forskere, har selvfølgelig også opdaget at der findes religiøse fundamentalister der har underkastet sig autoritær dogmatisk tro, og at disse virker meget skadelige for den enkelte udøves personlige liv, psyke og sundhed, som at de er skadelige for samfundet. Men igen her er man gået ud og har lavet undersøgelse blandt disse religiøse fundamentalister og til stor overraskelse har man fundet hvor lille en procentdel det er af selv disse der er fordomsfyldte og har et negativt skadeligt samfunds engagement.

Den teologiske diversitet øges i disse år, og idag har snart sagt hver eneste udviklet sin egen teologi, og ja deodiversiteten blomstrer som aldrig før, og dogmatisk autoritær teologi er på tilbagetog, det er kæmpe fremskridt i menneskets religiøse frihed, som konservative kirkeretninger selvfølgelig står uforstående overfor.

mange kærlige hilsner HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 38 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 37 38 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk