annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656153
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379975
Et andet syn 1989385
Jesu ord 1522378
Åndelig Føde 1513849
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
3 registrerede somo, ABC, Arne Thomsen 375 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 14 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17070 - 24/04/2014 00:23 Re: At være ateist [Re: Hanskrist]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Hvis du, som du påstår Hans, virkelig har læst en smule psykologi, så ved du også, at mennesker med personligheds-forstyrrelser ikke vil indrømme for sig selv, at der er noget galt. Det er resten af verden, der er syg efter deres opfattelse.

Jeg forstår hvad der forgår i dig, men jeg mangler et 3 måneders kursus i at blive autoriseret som psykoanalytiker, så jeg vil ikke forsøge at analysere dig. Jeg kan kun opfordre dig til at prøve at se objektivt på din optræden og din maniske opstemthed, så du i det mindste forstår, at du ikke kan klare det alene.

Det er ingen skam at have psykiske problemer, selv om mange tror, at det er ens egen skyld. Men jeg håber, at der er mennesker i din omgangskreds, der har modet til at prøve at overtale dig til at søge hjælp. Hvis de virkelig holder af dig, bør de gøre det.

Min opfordring var faktisk venligt ment. Jeg bryder mig ikke om at se mennesker fornægte virkeligheden i en sådan grad, som du gør det.

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#17071 - 24/04/2014 02:03 Re: At være ateist [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Hvis du, som du påstår Hans, virkelig har læst en smule psykologi, så ved du også, at mennesker med personligheds-forstyrrelser ikke vil indrømme for sig selv, at der er noget galt. Det er resten af verden, der er syg efter deres opfattelse.


ja nøjagtig din teori, din ide, din trolde ide bamse, så endnu engang et selvmål for åben skærm.

Citat:
Jeg forstår hvad der forgår i dig, men jeg mangler et 3 måneders kursus i at blive autoriseret som psykoanalytiker, så jeg vil ikke forsøge at analysere dig. Jeg kan kun opfordre dig til at prøve at se objektivt på din optræden og din maniske opstemthed, så du i det mindste forstår, at du ikke kan klare det alene.


ha ha lol,, bedre held næste gang,,


Citat:
Det er ingen skam at have psykiske problemer, selv om mange tror, at det er ens egen skyld. Men jeg håber, at der er mennesker i din omgangskreds, der har modet til at prøve at overtale dig til at søge hjælp. Hvis de virkelig holder af dig, bør de gøre det.


Du har psykiske problemer bamsebjørn, endda ret alvorlige,


Citat:
Min opfordring var faktisk venligt ment. Jeg bryder mig ikke om at se mennesker fornægte virkeligheden i en sådan grad, som du gør det.


jeg har mere virkelighedsforankring eller bakkekontakt end du og simon nogensinde får, og det skyldes min opvækst, der var konkret og ikke et intellektuel ordskvalder pseudoliv, begge leger I jo blot med ordene og begreberne uden at forstå overhovedet hvad de dækker over, og i hvilke sammenhænge de er gyldige
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17072 - 24/04/2014 08:06 Re: At være ateist [Re: Hanskrist]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
hej hansekrist.
Du har ad flere gange råbt på hjälp,bl.a. fra mig, jeg har godt nok hele tiden fulgt "slagets" gang og mit spörgsmål er så, hvem skal jeg hjälpe og hvorfor.

Jeg har det fuldständigt lige som Dawkins, al religion skal fjernes fra alle hylder og det kan kun ske for langsomt, I der går ind for religionens forbandelser taler udenom disse som om de er nonexistent, her tänker jeg på religionernes indbyrdes bekrigen, muslimer mod alt og alle, den katolske bekrigen af homoägteskaber og kondomer og se´en igennem fingre, ja närmest beskyttelse af de mögsvin til gejstlige der voldtager små börn, ja selv i lille Danmark har vi også problemer, her tillader skoleledere präster at tiltuske sig adgang til umodne 10-11 årige börn og lokker dem med til minikonfirmation uden at foräldrerne er blevet spurgt herom, hvilket er en overträdelse af UN´s börnekonvention.

Unge burde väre udenfor kirkernes klamme favntag indtil de fylder 18 og selv kan bestemme om de vil väre medlem af "foreningen", nu bliver de tvunget ind i en religion startene med en dåb, fordi den er "statsautoriseret", og fordi foräldrerne ikke tänker på deres börns tarv.

At man i 2014 stadig har en statsautoriseret kirke må siges at väre en bekräftelsen på at stupiditeten trives godt i et land der mener det er på forkant med udviklingen-teknologien.


Jeg må indrömme at I blir klädt af til skindet og muligvis efter nogens mening lige groft nok, men jeg skal ikke stille mig til dommer, jeg kunne også bruge stärkere ord i mine anklager, men det ligger nu ikke til mig, men sådan er vi heldigvis så forskellige og jeg går ikke så meget efter personen jeg debatterer med, dog ikke uden enkelte undtagelser, men mere efter emnet jeg debatterer og paven har endnu ikke reageret på mine anklagelser og forhånelser, så han har nok accepteret dem.

Og havde jeg levet under inkvisitionen, havde mine dage nok väret talte med mine skriverier, de var sku så "barmhjertelige" og nok kede af senere at have mistet deres " magt" med at holde de "gudfrygtelige" i skak, der var frygten for en guds straf noget der talte, idag er det: han kan bare komme her, så får han et los i röven så han farer lukt ned i helvede, hvor han hörer hjemme. A....men.

Respekt for religioner, det er ikke lige mig-tvärtimod de skal bare väk fra jordens overflade, det er et kunstigt menneskeskabt dårligt/rådent miljö.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#17073 - 24/04/2014 11:26 Re: At være ateist [Re: treram]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Hej du tapre kriger treram.

Jeg kan hurtigt være enig med dig treram i religionernes mange ugerninger og især islams uheldige indflydelse på samfundslivet og politikken her og der, og ja i mindre grel målestok den katolske kirke og det bibelfundamentalistiske usa. Der finder højst kritisable forhold sted.

Men at udrydde menneskets religiøse spirituelle udtryk og behov kan vi ikke, og kommer vi aldrig til, og det ville være det samme som at forbyde al musik, og en verden uden musik, hvem kunne tænke sig at leve i en sådan verden, måske det kunne være noget for nordkorea.

Mange har troet, også teologer, at det moderne menneske med en solid naturvidenskabelig dannelsesbaggrund som dette at leve i et forholdsvis frit demokratisk samfund (uden nogen former for religiøs opdragelse og indoktrinering), med rige muligheder for selvaktualisering for den enkelte at dette ville medføre at religiøsiteten forsvandt af sig selv, men det viser sig stik modsat ikke at være tilfældet, og ja det skyldes at mennesket har brug for det religiøse og spirituelle som vi har brug for at have et religiøst spirituelt udtryk, at kunne udtrykke os religiøst spirituelt. Hvilket kræver et levende kulturliv. Ja det religiøse spirituelle mystiske er en del af menneskets naturlige kulturelle kreative udtryk, nøjagtig som musik er det, også her har vi mennesker brug for at udtrykke os kreativt.

Kunne det religiøse så ikke henvises til privatsfæren? Nej det er nok noget af det mest personlige, og alt hvad der er personligt er mellemmenneskeligt funderet og baseret, hvorfor det altid vil være en del af kulturlivet, som det er kulturskabende, som igen former os mennesker som personer, etisk moralsk ansvarlige og modige.

Det der er sket i en moderne sekulær tid som vi fx har haft her i den vestlige verden er en religiøs spirituel mangfoldighed og en deodiversitet uden lige, hvor de store institutionelle kirkeretninger mister autoritet, og da især med Internettet taler man om at vi står overfor noget der ligner 1968 ungdomsoprøret, hvor der virkelig stilles kritiske spørgsmål til autoriteterne og at vi alle er lige meget præster, som også Luther ud fra Paulus allerede har slået det fast.


Dawkins og hans slæng/tilhænger, de har deres religionskritik, men teologien har haft sin religionskritik alle dage, og den er meget mere radikal og skarp end den Dawkins og hans tilhænger formår at stable på benene, som kun er relevant i forhold til de overtroiske fundamentalister, og det flytter ingenting, blot skaber dette tryk et modtryk, hvorimod den intelligente teologiske religionskritik indefra virkelig skaber store reformer, her kan vi tænke på Luther og Paul Tillich, som begge i den grad har skabt store reformer.

De religiøse er meget mere bange for mig, end de er for bjørn og simon, fordi min religionskritik er intelligent og rammer dem, hvorimod Dawkins drengene taler i vilden sky og ikke aner hvad det spirituelle religiøse dækker over (det siger sig selv at det man vil ha afskaffet fordi man finder det latterligt og uden værdi, det forstår man sig ikke på, og om nogen så er det netop de religiøse spirituelle spørgsmål som Dawkins og hans drenge ikke overhovedet forstår sig på, hvad dækker over).

Hverken for Paulus; Luther, Schweitzer som Barth og Paul Tillich har det religiøse spirituelle trosliv, ligget i strid med tænkningen og forstanden, fornuften vores, og det religiøse spirituelle trosliv befinder sig ikke i strid med astrofysikken eller evolutionsbiologien. Det er Dawkins og de religiøse fundamentalister i en anglosaksisk forvrøvlet symptomatisk diskurs der blander tingene sammen i et stort rod, noget der i den grad har gjort de 2 første udsendelser i serien "The God Question" til en parodi som ingen filosof eller teolog fra en kontinental europæisk dannelseskultur kan være tjent med at se på.


mange kærlige hilsner HansKrist

og behold venligst jeres birkepollen for jer selv derover i sverige ;)

PS:

og nej bjørn og simon klær ingen af til skindet, de personforfølger, intimiderer, latterliggør og ringeagter som beklikke og belyver blot visse debattører (dem de anser for at være trolde) i et væk, og dermed er de med til at gøre trosfrihed debatportalen til et mindre interessant sted at være eller slå sig ned for andre der kommer til udefra.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#17075 - 24/04/2014 14:40 Re: At være ateist [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Treram..

”Jeg har det fuldständigt lige som Dawkins, al religion skal fjernes fra alle hylder og det kan kun ske for langsomt, I der går ind for religionens forbandelser taler udenom disse som om de er nonexistent, her tänker jeg på religionernes indbyrdes bekrigen, muslimer mod alt og alle, den katolske bekrigen af homoägteskaber og kondomer og se´en igennem fingre, ja närmest beskyttelse af de mögsvin til gejstlige der voldtager små börn”.

- Ak ja, hvad er populationen ikke blevet udsat for af fantaster helt uden virkelighedsforankring. Leveregler bygget i angst for døden og på en måde, der åbenlyst har frataget også senere mennesker enhver fornuft og naturforståelse. Det er helt ubegribeligt religiøse troende ikke skammer sig, men i stedet ser vi dem brøle op rundt omkring, som om de havde noget værdifuldt at sige om livet og mennesket. Det er til at forstå, hvorfor bl.a. Dawkins sir fra og påtaler deres galimatias, for det har mennesker ser på alt for længe. Det er i høj grad på tide at kulturer videreudvikles uden den slags ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 14 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 14 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af ABC
19/04/2024 22:58
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Nyheder fra Religion.dk