annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 14 < 1 2 3 4 5 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17001 - 19/04/2014 21:42 Re: At være ateist [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Ole spø'r: "Verificeret af hvem, Arne."

Ole har åbenbart overset mit tidligere link (klik) i denne tråd herom, hvor Ole jo kan henvende sig for yderligere oplysninger (e-mail adresse er oplyst) smiler

Og hvem kan verificere Oles påstande her på Trosfrihed.dk? smiler

Ole undviger fortsat at forholde sig til ordene i Den Store Danske (verificerede):
Citat:
I 1920'erne brød den deterministiske årsagsforklaring sammen i kvantefysikken.
og jeg kan ikke se nogen grund til at tro, at Ole skulle være klogere og mere troværdig end de folk, der står bag dette bredt anerkendte leksikon.

At Ole åbenbart selv påstår sig klogere, det forekommer mig ikke rigtig at være overbevisende blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#17002 - 19/04/2014 21:55 Re: At være ateist [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg påstår mig ikke klogere end højenergifysikere, og jeg kan ikke give dig en mere forståelig forklaring end de gør, eftersom
du ikke forstår, hvad fysikere mener med begrebet lokalitet.

Men du mener åbenbart, at Einstein og Podolsky og Rosen og Bell og Bohr ikke havde begreb om, hvad de talte om. Det er ellers den mest berømte diskussion mellem Einstein og Bohr, og den er beskrevet utallige steder i videnskabelige artikler på nettet.

Det er ikke min opgave at lære dig fysik, og heller ikke din opgave at sætte spørgsmålstegn ved fysikernes viden, fordi du ikke forstår et klap af, hvad de taler om.

Fysikere har ikke problemer med at forstå hinanden, selv at forstå, hvad de er uenige om.

Ole Bjørn :o)

P.S. Sarkasme kan forekomme.

Top Svar Citer
#17004 - 19/04/2014 22:17 Re: At være ateist [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Ole undviger fortsat det bredt anerkendte leksikon, jeg linkede til og citerede i uddrag.

Hvis Ole virkelig mener, de er så urigtige, som han påstår, så burde han da - i sandhedens interesse - konfrontere dem dem herom, så de mennesker, der står bag, kan blive lige så rigtige, som Ole hævder, han selv er blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#17006 - 20/04/2014 08:56 Re: At være ateist [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Jeg har ingen steder påstået, at citaterne var urigtige, Arne. De er jo copypastede. Jeg påstår, at det er dig og dit citatfusk, der prøver at fremstille dem forkert, der er urigtigt, og det konfronterer jeg jo netop.

Det afsnit om Einstein, som du hev ud af sin kontekst, kan jo ikke stå alene, fordi det så giver indtryk af, at formålet med EPR eksperimentet var at påvise entanglement, hvor det tværtimod havde til formål at modbevise fænomenet.

Det fremgår jo klart af Gyldendals foregående afsnit om årsag/virkning forholdet, som du snedigt undlader at citere. Du prøver altså at foregive, at Gyldendals leksikografer bakker din forklaring op, og det er en grov løgn. Det står der ikke, Arne. Du er og forbliver citatfusker (læs; bevidst løgner), og du håber bare på, at andre læsere ikke gider checke dine citater, så du fremstår troværdig.

Men dit citatfusk ændrer ikke ved den historiske sandhed, som fremgår af Gyldendals meget lange artikel. At du belyver mig er ret ligegyldigt, men når du belyver Einstein og alverdens leksikografer for at missionere for din religiøse opfattelse, så er du ikke et hak bedre end Jehovas Vidner, der også prøver at tage Einstein til indtægt for deres tro. Det er det, jeg opponerer imod.

Det er da pudsigt, at vores selvudråbte Einstein ekspert, Hans brøleabe, endnu ikke har meldt sig på banen for at støtte dit citatfusk, men det skyldes jo nok, at han benytter sig af samme taktik for at påvise, at det er hans eget syn på religion, som Einstein trofast bakker op omkring. Nu kan I to jo skændes videre om, hvem af jer som har Einstein på holdet, for I kan jo ikke begge ha' ret i så modsat rettede opfattelser.

Længe leve trolderiet på trosfrihed.dk. griner

Ole Bjørn :o)

Pas på. Det kan ikke være Gud, men Hans brøleabe som kalder jer til frihed til at tro på troldenes løgne. ler



Top Svar Citer
#17008 - 20/04/2014 09:44 Re: At være ateist [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hvis nogen kan finde hoved og hale i, hvad Ole her skriver, så Til Lykke!

Jeg kan ikke. Jeg har citeret og tillige præsenteret den fulde ordlyd. Det kalder Ole citatfusk blinker

Jeg udråber mig selvfølgelig ikke som ekspert på disse områder.
Jeg læser blot teksten i det pågældende leksikon og konstaterer, at Ole åbenbart mener sig klogere blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 14 < 1 2 3 4 5 ... 13 14 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk