annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Kortnæbbet Delfin Nørresundby
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 583 gæster og 180 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 5 < 1 2 3 4 5
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16972 - 17/04/2014 04:49 Re: Den historiske Jesus [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Selvfölgelig kan ingen komme med et svar der er brugbart på spörgsmålet om hvorledes guden(erne) er opstået, andet end det er nogle fantasifulde hjerner der har opfundet disse monstre.
Altså er guderne menneskeskabte og intet andet.

" Hvordan kan gud väre god og kärlig, når han er så almågtig og derfor kan forhindre det onde,hvis han vil??" og selvfölgelig kan spörgsmålet ikke besvares og dog, denne gud vil åbenbart overhovedet ikke forhindre det onde, det mangler endnu at blive effektueret, hvorfor mon?? der findes ingen gud (er) og der har aldrig fandtes nogen hverken her eller uden for universet.

Jeg var ikke klar over at der findes fagfolk der har nogle svar, der måske er mindre kendt.
Grunden til at disse fagfolk ( teologer) ikke er så villige til at fremkomme med disse svar, er måske, at de er for laaaaangt ude.

Teologer er nogle meget specielle väsener, tror de ihverfald selv og der kan väre noget om det, de befinder sig endnu på et stenaldertrin rent intelligensmässigt og kommer aldrig videre, de står i stampe og pröver forgäves at grave endnu flere lögnehistorier frem, men materialet de har er yderst begränset og overhovedet ikke spor historisk.

Men det er da meget morsomt at fölge dem i deres fejlslagne arbejde, man kan få sig nogle billige grin.
Her tänker jeg på dit svar, at guden er sin egen årsag, sikke dog noget åndsvagt sludder, jeg er ikke en gang sikker på at alle troende vil godtage dette nonsens, men det skulle dog ikke undre mig om de gjorde.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#16974 - 17/04/2014 10:25 Re: Den historiske Jesus [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Treram..

"Selvfölgelig kan ingen komme med et svar der er brugbart på spörgsmålet om hvorledes guden(erne) er opstået".

- Det går sagtens an at forklare, intet odiøst i guders tilblivelse heller: de er naturligvis et produkt af menneskets skabertrang, nøjagtig som alle andre kulturværdier. Det gør ingen forskel at nogle mennesker søger at forklare sig selv i lyset af slige tankeproduktioner, også dét er set masser af gange - der har været omk. 5000 anledninger i større og mindre kultursamfund..;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (17/04/2014 10:33)
Top Svar Citer
#16979 - 18/04/2014 17:17 Re: Den historiske Jesus [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

treram skriver: "Her tänker jeg på dit svar, at guden er sin egen årsag, sikke dog noget åndsvagt sludder, jeg er ikke en gang sikker på at alle troende vil godtage dette nonsens, men det skulle dog ikke undre mig om de gjorde..."

Du kan mene, at det er noget åndssvagt sludder, at Gud er sin egen årsag (det er ikke min opfindelse).

Det er tydeligt, at ateister (naturalismen) har et problem med den "første bevæger". Det fremgår blandt andet af DR TV2 Dokumania-udsendelsen om Dawkins og Krauss, der er kendte intellektuelle ateister. De henviser til et hypotetisk multivers som den "første bevæger" i afvisningen af fintuningsargumentet. At naturlovene er indbyrdes uhyre præcist fintunede er et kendt design-argument, ateister nødvendigvis må afvise. Det sker så ved at antage eksistensen af et måske uendeligt antal universer, hvor af ét (vores) nødvendigvis helt tilfældigt må falde ud med de naturlove, vi kender.

Multiverset er altså en uhyre kompleks "første bevæger", hvis eksistens, der ikke kan findes noget empirisk bevis for. Dawkins og Krauss afholder sig klogeligt fra forklaringsforsøg på, hvordan det hypotetiske multivers kan være opstået. Multivers-hypotesten/argumentet er en form for guddommeliggørelse af naturen, som ateister er nødsaget til at gribe til.

Med venlig hilsen
Anonym



Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 5 < 1 2 3 4 5


Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Putin planlægger besøg i Kina
25/04/2024 18:46
Nyheder fra Religion.dk