annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15655816
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379948
Et andet syn 1989363
Jesu ord 1522370
Åndelig Føde 1513757
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 382 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 19 < 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16709 - 12/03/2014 18:11 Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med. [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Så er vi jo dér igen: Simon og Zeff - manden eller bolden? blinker

Men selvfølgelig, når man ikke evner bedre, så må man jo nøjes med det komplet ligegyldige: Manden blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#16710 - 12/03/2014 18:53 Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med. [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Så er vi jo dér igen: Simon og Zeff - manden eller bolden".

- Slet ikke, det er dine synspunkters irrelevans der oprulles, ikke din personlighed, selv om jeg nok ser du ikke helt forstår skellet mellem at have og være synspunkter ;)

Zeff pointerer det blot temmelig enkelt, med markante beskrivelser, som altid før.

mvh
Simon


Redigeret af Simon (12/03/2014 18:55)
Top Svar Citer
#16711 - 13/03/2014 10:10 Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med. [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Simon skriver, som svar på at jeg påpeger, at han og Zeff "går efter manden i stedet for bolden":
Citat:
- Slet ikke, det er dine synspunkters irrelevans der oprulles, ikke din personlighed, selv om jeg nok ser du ikke helt forstår skellet mellem at have og være synspunkter ;)

Zeff pointerer det blot temmelig enkelt, med markante beskrivelser, som altid før.
Er der mon nogen, der forstår "skellet mellem at have og være synspunkter"?
Jeg gør ikke.
Være et synspunkt??? blinker

"Synspunkters irrelevans" - Man kunne næsten få den opfattelse, at Simon og Zeff mener sig berettigede til at censurere, hvad der må skrives her på Trosfrihed.dk.

Når Simon skriver: "Zeff pointerer ... som altid før", så må Zeff jo være en, som Simon kender til.
Jeg mindes ikke at have set en "Zeff" her på Trosfrihed.dk.
Er det mon Ole Bjørn, der "putter sig" - uregistreret - bag navnet Zeff? blinker

Og "bolden" - hvad var det nu det var?
Det er åbenbart glemt blinker

Måske Simon og Zeff gjorde bedre i at oprette deres egen tråd, som vel skulle have en overskrift i retning af: Arne er et dumt svin - fordi Arne er et dumt svin (hermed bevist) blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#16712 - 13/03/2014 15:53 Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med. [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Er der mon nogen, der forstår "skellet mellem at have og være synspunkter"?".

- Det vigtige her er, at netop du forstår forskellen mellem det at have synspunkter og det at identificere sin personlighed med synspunkter - fordi du dermed vil forstå, at det ikke nytter værge sig imod kritik med henvisninger til følelser man har. Pointen er m.a.o. at du må lære at forklare dine meningers relevans og betydning i debatter - det kan hverken din intuition eller Wikipedia eller Einstein hjælpe dig med, heller ikke "den lille Freud" (Jung) ;)

"Når Simon skriver: "Zeff pointerer som altid før", så må Zeff jo være en som Simon kender til. Jeg mindes ikke at have set en "Zeff" her på Trosfrihed.dk. Er det mon Ole Bjørn, der putter sig".

- Det vigtige her er ikke din erindringsevne, eller om du kan identificere Zeff, men om du evner at indse fornuften i det debattøren skriver til dig. Men det er ikke første gang Zeff har skrevet indlæg her på debatten, det kan jeg så fortælle dig. Men hvis du ligefrem føler dig forfulgt Arne, da må du jo klage til administrator, men fantasier du har om debattører der pointerer din manglende forklaringskraft m.m. er stadig ikke det centrale omdrejningspunkt, og du kan heller ikke her "føle" dig ud af forklaringsproblemerne, beklager ;)

Hva' blir det til med forsvarstalen for blasfemiparagraffen Arne, er den ved at være på trapperne - den er faktisk trådens kernepunkt, må jeg lige minde dig om?!

mvh
Simon


Redigeret af Simon (13/03/2014 15:55)
Top Svar Citer
#16713 - 13/03/2014 16:51 Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med. [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Arne skr. til Treram i trådens start flg.:

"Når du skriver - om en hånet gud: Citat: ”- og bliver han alligevel tilkendt en erstatning for svie og smerter bliver det noget besvärligt at få afleveret denne”, så overser du da, at det også er alle dem, der tror på den aktuelle gud, der hånes, og som kunne tilkendes, hvad du kalder erstatning for " svie og smerter".

- Det vigtige i Trerams indlæg her, er ønsket om bortvisning af hvad mennesket måtte føle i kontakt med kritik af synspunkter eller fantasiprodukter og meninger i øvrigt, idet retten til at udtrykke og kritisere fantasiproduktioner, faktisk er to sider af samme sag, nemlig ytrings- og trosfriheden – hvor sidstnævnte ikke er ment at skulle forsvare evt. overtro, kun retten til frit at tro på hvad som helst, uden at skulle erfare at staten forgriber sig på individet.

Så ligesom Arne (tydeligt for enhver) ikke selv evner at forklare meninger han har om skabte fantasiprodukter med sine følelser/intuition, kan vi altså heller ikke forvente andre religiøse troende vil være i stand til noget sådant, hvorfor man selvfølgelig heller ikke kan bortforklare kritik ved at henvise til følelser.
Vi må kort sagt evne at leve med evt. ”hån” (sikke et udtryk i den forbindelse) af det vi mener, for det er et grundlæggende vilkår i vestlige demokratier i vor samtid, så det må også religiøse troende fortsat kunne leve med. Kan man ikke håndtere sit følelsesliv i kontakt med kritik af ens fantasier/meninger der lægges off. frem, må man altså enten se at få det lært eller vende ryggen til og ignorere kritikken. Og det går skam fint an, mennesker i vort Folketing praktiserer dagligt at ignorere kritik af meninger med forklaringskrav, det Ting hvor man via debatter ellers skulle ha’ vendt hver en sten! ;)

Hvad skal vi med blasfemiparagraffen – med love at favorisere hvad nogen måtte føle for tillagt dogmetro? Er det ikke vigtigere, at idéer tåler en forklaring og evt. en revision ved hjælp af kritik?
At kritik kan gøre ondt, ved vi alle. Det er ikke pr. def. sådan, at kritikere er ufølsomme væsner uden nogen tilgang til forståelsen for andre menneskers følelsesliv (empati), selv om Arne tydeligvis helst vil vende ryggen til kritik udfra dét synspunkt. Det er derimod sådan, at kritik er meget nødvendig, fordi vi mennesker skaber rigtig mange tåbelige idéer gennem et langt liv, og at vore følelser for disse idéer ikke gerne skulle være præmissen for deres sandhedsværdi eller relevans, for det ville kun skabe et utal af fanatikere, og den slags kan vi sagtens tåle at få reduceret antallet af; det ka’ vi fint leve med, i et samfund som vores – eller er vort samfund efterhånden gået hen og er blevet EU-Helles? ;)


Mvh
Simon


Redigeret af Simon (13/03/2014 16:55)
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 19 < 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Nyheder fra Religion.dk