annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 15 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 14 15 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16603 - 12/02/2014 12:19 Re: Død og Liv [Re: Hanskrist]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Din forståelse af det du læser, når du læser, illustreres her endnu engang aldeles glimrende, hønsemand – dit navlepilleri ska jeg heller ikke her kommentere, men forstår din hudløshed og anbefaler derfor et midlertidigt ophør med at bade i dig selv. Det er bare intet kønt syn, beklager. Derimod ku du måske ta’ et forfriskende bad med Arne i Wikipedia, kald det gerne lidt guddommelig adspredelse.

Mvh
Simon

Psst! Mennesker med lidt bakkekontakt vil som altid før gennemskue dig hønsemand, hold dig hellere til sandheden! ;)
Top Svar Citer
#16604 - 12/02/2014 13:11 Re: Død og Liv [Re: Simon]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Mennesker med lidt bakkekontakt vil som altid før gennemskue dig hønsemand, hold dig hellere til sandheden! ;)


sagde manden simon der for åben skærm blev klædt af til skindet såvidt Heidegger, hvor du havde promoveret dig at være ekspert, og så viste det sig at du ikke magtede de mest simple forhold, ikke engang var i besiddelse af nøglen til at læse Væren og Tid.

Nok ikke så mærkeligt at du aldrig igennem de snart 10 år hvor du gjorde dig filosofisk kompetent ikke gav os en eneste prøve på at du var dette og fx forstod Heidegger og da du så endelig åbnede din mund, skrev lidt, var det tegn på en katastrofal fejllæsning (hvis du havde læst) eller også mistydning og misforståelse Heidegger ha ha lol (det forhold vil jeg more mig over resten af mit liv når jeg ser dig bluffe på debatterne). Og siden har du ikke sagt to sammenhængende ord om Heidegger, og ja fordi du ikke tør med mig på siden.

Det fortæller vist alt og er vist meget sigende og fældende for dig, at du ikke igennem årene en eneste gang har præsenteret os for noget som helst af Heidegger. Hvorfor, fordi du ikke kan magte det og kunne du, da ville du for længst have påvist at mine utallige præsentationer af noget fra Heidegger var forkert, for guderne skal vide, der er intet du hellere ville end kunne bringe mig i fedtefadet, men indtil videre har du kun belyvninger om mig. Gud hvor er du sølle simon, alene påstande, ingen påvisninger af at jeg vrøvler eller misforstår. Du tør ikke ta tyren ved hornene som bjørn i sin tid bad dig om. Og det fordi du ved du får din røv på komedie i en debat med undertegnede her. Du er jo dog ikke dummere end at du ved hvad du skal afholde dig fra og hvor du ikke slår til, derfor holder du dig til personforfølgelser, intimideringer og latterliggørelse mig og andre fx..

Du bluffer mand! Og om nogen er du wiki studerende, også din Kant er wiki undersøgt.



Men en vis underholdningsværdi har du da og jeg tror vi alle vil huske den her fra dig af:

Citat:
Vi ateister kan endog strutte af livsglæde og den "åndrighed" du åbenbart tror kræver en håndsrækning fra religiøs overtro. Ja vi kan endda nyde kirkers arkitektoniske indretninger og orgelkoncerterne i dem, endda holde hånd med religiøse mennesker uden at blive flove, hva' sir du så?


når jeg sammenholder med hvad du har skrevet igennem 10 år nu og hvordan du har forfulgt, latterliggjort og intimideret serisøe debattører, så er det du der skriver ovenfor det mest kvalmende jeg nogensinde har læst
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#16605 - 12/02/2014 23:51 Re: Død og Liv [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Når Simon i dag #16601 - 12/02/2014 10:55 skriver:
Citat:
Værdien af forholdet mellem hvordan tingene ér i sig selv og hvordan de fremstår for os, har betydning som (rationel) viden om, at der faktisk eksisterer et forhold derimellem i en filosofisk optik -
så vil jeg indtil videre tillade mig at mene, at Simon ikke har forstået "das ding an sich", hvorom Gyldendals Den Store Danske bl.a. anfører:
Citat:
Das Ding an sich, (ty. 'tingen i sig selv'), i Immanuel Kants filosofi betegnelse for den uerkendbare væren, der ligger bag menneskets begreber om en genstand, dvs. bag ved det, der for os er en ting.
se her (klik).

Hvad er det for et forhold mellem nogets uerkendbare væren, og så hvordan det fremstår for os, som Simon hævder, der er - som Simon hævder har en værdi - og som Simon hævder er rationel viden?

Kan der overhovedet eksistere et (rationelt) forhold mellem noget uerkendbart og så noget, vi opfatter - et forhold, som vi mennesker kan kende til?

Findes der mon kompetente kilder, der kan underbygge dette Simons udsagn?

Det vil jeg betvivle indtil jeg ser det, ligesom jeg vil lade resten af Simons indlæg ligge indtil da.

Arne smiler
Top Svar Citer
#16606 - 13/02/2014 00:59 Re: Død og Liv [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Ja vi kommer ikke videre Arne, det var den debat - i og med du som sædvanlig er ude af stand til at besvare spm. til dine besynderlige meninger; men tak for undvigelserne og fortsæt den gerne med hønsemanden ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#16607 - 13/02/2014 01:39 Re: Død og Liv [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Simon:
- har ifølge ham selv ikke noget verdensbillede - og hævder, at videnskaben heller ikke har,
- har ikke stillet mig ét eneste relevant spørgsmål - men i stedet nogle absurde (om logik udenfor fornuftens område),
- har ikke forstået idéen om "verdens væren" ("das ding an sich") og kan ikke underbygge sine højst besynderlige påstande herom,
- har aldrig redegjort for, hvor han selv står,
- tilskriver mig holdninger, der ikke er mine, hvorefter han angriber dem.

Min konklusion: Forsat debat med Simon er spild af tid.
(Jeg glæder mig dog over, at denne debat åbnede mine øjne yderligere for Albert Einsteins ord: "I am a deeply religious nonbeliever - this is a somewhat new kind of religion.")


Og jeg er jo stadig åben for det oprindelige hovedtema i denne tråd:
Døden som incitament og inspiration til livet. blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 15 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 14 15 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk