annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 12 < 1 2 3 4 ... 11 12 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14376 - 17/12/2012 20:17 Re: Lad Trosfrihed blomstre! [Re: ]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Jeg kan se, at du med ord som du føler, kærlighedsliv, jesus-anekdoter, dine følelser og tankefigurer uden virkelighedsforankring endnu en gang læser ting ind i mit indlæg, som ikke står der".

- Jeg prøver bare at få dig til at indse, at du med "Elsk jeres fjender, gør godt mod dem, der hader jer. Velsign dem..." osv.osv. af samme skuffe, ikke bidrager til en blomstrende debat, tværtimod snakker du netop dér om dit eget kærlighedsliv.

Men der må vel for fanden være andet end jesus-analogier du ka' gå op i, hvad med samfundet omkring dig, ska' det bare forsumpe i gammel overtro, er det dét du mener med en "blomstrende debat"...? ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (17/12/2012 20:18)
Top Svar Citer
#14380 - 18/12/2012 12:00 Re: Lad Trosfrihed blomstre! [Re: Simon]
Thomas
Uregistreret

Kære Simon,

Jeg har lagt mærke til, at du ofte bruger ordene onanere, bolle, pleje omgang med og kærlighedsliv i dine indlæg, som du stiler til andre. Et til tider vulgært sprog (andre gange mere sofistikeret eller poetisk) der beskriver andres tilstande - eller de tilstande du formoder, de har. Således læser du ting ind i andres indlæg, som slet ikke står der. Det har du også gjort denne gang.

Jeg ved egentlig heller ikke, hvad du mener med "overtro" i denne forbindelse. Er ordene overtroiske efter din opfattelse? Hvis du kan uddybe dette sammen med det, du selv interesserer dig for - altså selve sagsindholdet - så tror jeg, at vi kan få en blomstrende debat.

Tak for dine forsøg smiler

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#14382 - 18/12/2012 17:47 Re: Lad Trosfrihed blomstre! [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.

"Få Trosfrihed til at blomstre" skriver du, mens du samtidig stiller spørgsmålet: Hvordan?

Dit bidrag til "blomstringen", annoncerer du så, skal være, at du ikke vil ignorere nogen debattør, men vil svare enhver pænt, idet du skriver, at du tror på, at dét at overvinde sig selv (sårethed, vrede, stridslyst?) vil skabe forandring i de involverede.

Det er, synes jeg, en smuk tanke, og i din dialog med den foreløbig eneste debattør, der har villet svare dig, forsøger du så at praktisere din idé - efter først at have støttet dig til nogle Jesus-ord om at elske sine fjender (Fra Lukas Evangeliets kapitel 6).

Og foreløbig går det jo meget godt med at "svare enhver pænt" (vil jeg tro, de fleste vil give mig ret i), men udover dét kan jeg ikke få øje på nogen forandring - og mit gæt er, at din meddebattør inden længe vil forlade tråden.
Men det kan jo være mig, der er pessimist.
Det har man da lov at håbe blinker

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#14383 - 18/12/2012 18:17 Re: Lad Trosfrihed blomstre! [Re: Arne Thomsen]
Thomas
Uregistreret

Kære Arne,

Det er meget rammende sagt af dig, synes jeg. Det er sandt at sige, hvad jeg forsøger.

smiler

Med hensyn til at skabe forandring, tænker jeg ikke kun på den, jeg debatterer med. Jeg tænker også på den stemning, vi skaber her på Trosfrihed - og "den lugt vi afgiver" til eventuelle besøgende. Det tjener ganske enkelt ikke vores elektroniske forum at tale grimt til hinanden. Mit ønske er, at alle bliver i stand til at kommunikere sobert med hinanden. Så kan vi måske trække andre til.

engel

Jeg håber også, at Simon vil blive i tråden. Jeg håber, at flere herinde vil begynde at overveje, hvor ofte de påstår noget om deres meddebattørers emotionelle og mentale liv. Det er alt andet end givende. Bedre er det at holde sig til sagsindholdet.

stortchock

Hvis man endelig vil påstå noget om andres tanker og følelser - eller hele den andens personlighed - så lad det være positivt, opmuntrende og venligt. Ellers kan man vel holde sin mund. Hvad er grunden dog til at opføre sig sårende?! Hvis "argumentet" om venlighed ikke er dragende nok, så synes jeg, det er værd at overveje, hvilket billede sårende bemærkninger tegner af den, der opfører sig tarveligt.

tosset

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#14385 - 18/12/2012 19:58 Re: Lad Trosfrihed blomstre! [Re: ]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Der findes kun én fred og det er éns egen fred, ikke den man ønsker for andre.

Som både lykke og ro har fred kun én årsag - den er et resultat af handling.

Uden handling vil blomsten blot visne og dø.

Jeg har hørt at ingen bliver vis uden først i sandhed, at måtte erkende sin egen usselhed.

Eller taler du Thomas, om ydmyghed uden, i sandhed, at vide hvad der ligger bag dette ord? smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 12 < 1 2 3 4 ... 11 12 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk