annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 65 af 68 < 1 2 ... 63 64 65 66 67 68 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14240 - 12/12/2012 09:23 Re: Den Evige Filosofi [Re: Simon]
Zenia
Uregistreret

Godmor´n Simon:

Dit spørgsmål kan kun besvares ved, at du begynder at sætte dig ind i Ekim´s tankegang ... smiler

m.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
#14244 - 12/12/2012 15:45 Re: Den Evige Filosofi [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683

"Dit spørgsmål kan kun besvares ved, at du begynder at sætte dig ind i Ekim´s tankegang".

- Åh, Zenia for fanden...;-))

mvh
Simon
Top Svar Citer
#14276 - 13/12/2012 17:01 Re: Den Evige Filosofi [Re: Anonym]
Thomas
Uregistreret

Kære Zenia,

Citat:
Som jeg forstår Ekim er vi alle, som er født på jorden, tynget af vort besværlige Ego - ellers ville vi ikke være her.


Jeg kender ikke til Ekim. Men jeg mener, at vi er her på Jorden for at lære. Havde vi ikke noget at lære - hvis vi allerede var perfekte - havde vi ingen udvikling at gennemløbe - så tror jeg heller ikke, at vi ville være blevet født her i den materielle verden.

Vi er her som en del af vores forvandling.

Citat:
Så det handler egenlig "bare" om at fjerne alle de mange slør, vi har foran Kærligheden


Det får mig til at tænke på et tidligere citat:

"Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it."
- Jalal ad-Din Rumi


Citat:
Helligåndens redskab kan bedst karakteriseres ved at det, som det handler om som menneske på jorden er TILGIVELSE ... og det vel at mærke med en forståelse af, at det eneste som eksisterer i os er det, som Gud har lagt dér: Kærlighed. smiler

Ægte TILGIVELSE er derfor - som jeg ser det - et spørgsmål om at se væk fra evt. uoverensstemmelser og forskellige opfattelser, som alle er skabte af vort Ego for at få os til at glemme, hvor vi hører hjemme. ...

Let og svært på samme tid, tænker jeg, men tænker også, at den mere almindelige forståelse af tilgivelse jo nødvendigvis må omhandle en, som (med rette eller med urette) føler sig forurettet og en, som måske udøver forudrettelsen. ...


Ekims forståelse af tilgivelse er for mig at se meget bred. Derfor mener jeg, at den udvander de "kærlighedens facetter", som Jesus giver udtryk for ved at prædike om kærligheden med mange forskellige ord. Dog peger de alle sammen mod samme centrum: Kærligheden. Men Jesus gør det jordnært, eller for at bruge dine ord: Mere almindeligt forståeligt. Det gør han netop ved f.eks. at bruge ordet 'tilgivelse' i den "mere almindelige forståelse" - og så bruger han andre ord til at belyse kærligheden i dens mange andre sammenhænge.

Kærligheden er da som det rene, hvide lys, inden det brydes i et prisme. Men brydes det hvide lys i et prisme, så ser vi lysets - ja, kærlighedens - mange facetter (bølgelængder). Og nogle vil kunne se en af farverne, andre vil se en anden af farverne. Nogle vil se flere af farverne. Og dette er læreprocessen; at lære kærlighedens at kende i de mange facetter, som vi kan opleve den i her i vores jordiske liv. Til sidst vil vi opfatte kærligheden i sin helhed, og vi vil bade i det ene rene, hvide lys.

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#14282 - 13/12/2012 18:17 Re: Den Evige Filosofi [Re: ]
Zenia
Uregistreret

Kære Thomas,

Smukke ord, du her skriver. ... Og det med at lære i vor tid på jorden er jeg også enig i. ... Var vi "færdige" udtryk for vor Skaber, tror jeg ikke på, at vi var her overhovedet.

Men når du skriver, at du ikke kender til Et kursus i mirakler, og når du - som jeg oplever det - helt åbenlyst holder dig til Jesu´ ord, hvilket jeg har den dybeste respekt for - så vil jeg da ikke undlade at oplyse dig om, at EKIM netop har Jesus som kilde for sin lære til os mennesker. ...

Måske var der (også) dengang og i de mange århundreder derefter noget, som vi mennesker ikke havde forstået, og som følge deraf kom EKIM, som jeg vil tillade mig at kalde for vor tids Bibel til som rettesnor med Talsmanden som hjælper for os. ...

Sådan ser jeg det, og sådan falder tingene på plads i mit indre univers.

I respekt for andres ståsted - for som EKIM siger, er der jo mange veje HJEM. smiler

Zenia

Top Svar Citer
#14283 - 13/12/2012 18:47 Re: Den Evige Filosofi [Re: Anonym]
Harly Offline
godt igang
Registeret: 30/06/2008
Indlæg: 64
Sted: København, Amager.
"Ikke enhver, der siger til mig: 'Herre, Herre!' skal komme ind i Himmeriget, men den, der gør min himmelske Faders vilje.
Mange skal sige til mig på den dag: 'Herre, Herre! har vi ikke profeteret ved dit navn, og har vi ikke uddrevet onde ånder ved dit navn, og har vi ikke gjort mange undergerninger ved dit navn?'
Og da vil jeg sige dem rent ud: 'Jeg har aldrig kendt jer, vig bort fra mig, I, som øver uret.'"(Matt. 7,21-23)
_________________________
Med velment hilsen, Harly. smiler

Ægte kærlighed er givende, ikke krævende; aktiv, ikke passiv.
Top Svar Citer
annonce
Side 65 af 68 < 1 2 ... 63 64 65 66 67 68 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk