annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 64 af 68 < 1 2 ... 62 63 64 65 66 67 68 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14191 - 06/12/2012 17:09 Re: Den Evige Filosofi [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Urevangeliet kan ligeså godt være det rigtige Evangelium. At nære følelser og omsorg for alle, at have respekt for alle uanset hvilken race de tilhører, det er det Kristendommen er.
Top Svar Citer
#14192 - 06/12/2012 18:17 Re: Den Evige Filosofi [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Hvad Søren!!!

Har Thomas nu indkaldt en ny anonym Klaus Berger fan, eller er det igen et af hans mange forsøg på at narre folk, ved at lade som om han er flere forskellige?

Det såkaldte urevangelium er et falsum skrevet af Gideon Ouseley. Det er for længst blevet klarlagt, og desuden hedder det slet ikke urevangeliet. Det er et navn Klaus Berger har fundet på for at sælge sine bøger til godtroende sjæle.

griner
Top Svar Citer
#14230 - 11/12/2012 17:12 Re: Den Evige Filosofi [Re: ]
Thomas
Uregistreret

Kære alle,

Jeg har før talt om den direkte erkendelse, der ikke er præ-rationel, men trans-rationel. En måde at erkende på der ikke udelukker rationelle erkendelser, men derimod går videre og transcenderer rationel erkendelse. Om den direkte erkendelse siger Aldous Huxley:

Den guddommelige Årsag til al eksistens er et åndeligt Absolut som er uudsigeligt i den forstandsmæssige tankes udtryksform, men som under visse omstændigheder kan opleves og erkendes direkte af mennesket.
- Aldous Huxley


Menneskets endelige mål, den yderste grund til menneskelig tilværelse, er den forenende erkendelse af den guddommelige Årsag - en erkendelse som kun kan komme til den der er beredt til at lade "jeg'et dø" og derved faktisk gøre plads for Gud.
- Aldous Huxley


Af et givet slægtled af mennesker vil meget få nå dette endelige mål for menneskelig eksistens; men lejligheden til at komme til forenende erkendelse vil på den ene eller den anden måde stedse være der, så at alle sansende væsener tilsidst erkender hvem de i virkeligheden er.
- Aldous Huxley


Passer dette mon på det, som Jesus sagde:

Gå ind ad den snævre port; for vid er den port, og bred er den vej, der fører til fortabelsen, og der er mange, der går ind ad den. Hvor snæver er ikke den port, og hvor trang er ikke den vej, der fører til livet, og der er få, som finder den!
- Jesus


Du vantro og forvildede slægt, hvor længe skal jeg være hos jer, hvor længe skal jeg holde jer ud?
- Jesus


Jeg tror også på, at vi alle vil ende med at erkende, hvem vi virkelig er. Sådan forstår jeg den Fuldkomne Kærlighed. Men jeg tror også, at det kræver en proces, en udvikling og en forvandling, som vi selv må deltage aktivt i. Således er Livets skole - at vi lærer kærligheden at kende ved at øve den fra hjertet.

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#14233 - 11/12/2012 19:11 Re: Den Evige Filosofi [Re: ]
Zenia
Uregistreret

Kære Thomas:

Når du skriver:
Citat:

Jeg tror også på, at vi alle vil ende med at erkende, hvem vi virkelig er. Sådan forstår jeg den Fuldkomne Kærlighed. Men jeg tror også, at det kræver en proces, en udvikling og en forvandling, som vi selv må deltage aktivt i. Således er Livets skole - at vi lærer kærligheden at kende ved at øve den fra hjertet.

slut på citatet
. ...

tænker jeg, at der er så mange ligheder mellem det skrevne og Ekim`s lære.

Som jeg forstår Ekim er vi alle, som er født på jorden, tynget af vort besværlige Ego - ellers ville vi ikke være her. smiler

Så det handler egenlig "bare" om at fjerne alle de mange slør, vi har foran Kærligheden, som er os givet af Gud, og i den anledning er der "kun" det spørgsmål, som vi ustandselig stilles overfor:

Vælger du i tankegang og i handling dit Ego´s måde eller vil du bede om Helligåndens vejledning, som netop er os givet af Gud - for at finde tilbage til fællesskabet med vort medmenneske og med Gud. smiler

Helligåndens redskab kan bedst karakteriseres ved at det, som det handler om som menneske på jorden er TILGIVELSE ... og det vel at mærke med en forståelse af, at det eneste som eksisterer i os er det, som Gud har lagt dér: Kærlighed. smiler

Ægte TILGIVELSE er derfor - som jeg ser det - et spørgsmål om at se væk fra evt. uoverensstemmelser og forskellige opfattelser, som alle er skabte af vort Ego for at få os til at glemme, hvor vi hører hjemme. ...

Let og svært på samme tid, tænker jeg, men tænker også, at den mere almindelige forståelse af tilgivelse jo nødvendigvis må omhandle en, som (med rette eller med urette) føler sig forurettet og en, som måske udøver forudrettelsen. ...

Og det kan man jo sagtens få mange liv til at gå med at dyrke, men er det mon også den rette VEJ??

Ekims ord:

Intet virkeligt kan trues
Intet uvirkeligt eksisterer
Deri ligger Guds Fred.

sætter ting på plads for mig. ...

M.v.h.
Zenia




Top


Top Svar Citer
#14237 - 12/12/2012 00:01 Re: Den Evige Filosofi [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Ohøjsa Zenia,

Så det handler egenlig "bare" om at fjerne alle de mange slør, vi har foran Kærligheden, som er os givet af Gud, og i den anledning er der "kun" det spørgsmål, som vi ustandselig stilles overfor: Vælger du i tankegang og i handling dit Ego´s måde eller vil du bede om Helligåndens vejledning, som netop er os givet af Gud - for at finde tilbage til fællesskabet med vort medmenneske og med Gud".

- Så din personlighed er som følge af dette, bare et spørgsmål om kærlighed, er det sådan?

"Ægte TILGIVELSE er derfor - som jeg ser det - et spørgsmål om at se væk fra evt. uoverensstemmelser og forskellige opfattelser, som alle er skabte af vort Ego for at få os til at glemme, hvor vi hører hjemme".

- Hvorfor stiller du den forventning, at mennesker ska' tilgive alt?
Om jeg begriber hvorfor egoisme partout ska' flettes ind i alt troende forholder sig til blinker

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 64 af 68 < 1 2 ... 62 63 64 65 66 67 68 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk