annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15695368
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382881
Et andet syn 1992346
Åndelig Føde 1527327
Jesu ord 1523896
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
0 registrerede 426 gæster og 174 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 20 af 22 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#13119 - 01/06/2012 13:30 Re: Angående forståelse. [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Det mest almindelige ved Arnes agitationer er faktisk det, at han så gerne vil at det han tror også er sandt, helt derud hvor han helt tilsidesætter kritisk tænkning overfor egen metier. Det betyder, at han fremstår usandsynlig i sin markedsføring af tanker, og at han kommer til at bruge hele sin tid og alle kræfter på at henvise til andres intelligens og til data der skal illustrere det han helst vil tro. Men han evner ikke sandsynliggøre troen med relevante beskrivelser, og det i sig selv gør hans indlæg til diffuse gentagelser uden nogen pointe. Den manglende argumentationskraft er sig det mest frustrerende for ham – derfor ignorerer han fx. kritiske spørgsmål m.m. som andre seriøse debattører ville besvare med mere overbevisende argumentation og dvs. med sandsynlige forklaringer.
Nogle troende er mere extreme end andre i deres mobilisering af ”artefakter” for troens relevans, men fænomenet er jo aldeles velkendt og repræsentativt for uens troende indenfor forskellige religioner: de trodser alle virkeligheden med opbyggede fantasiprojekter der skal bortvise accept af tilfældigheder i et (endogent) oplevelsesrum, som de alle søger opslutning omkring her og dér. Men det er en vældig ignorant måde at forholde sig til den virkelige natur på, men som sagt, helt almindelig blandt troende og også hos Arne – som søger tryghed i troen, og derfor reagerer aggressivt overfor kritik han ikke kan bortforklare. Aggressionen vender Arne derfor imod kritikere såvel som imod bedre arbejdsmodeller og redskaber, fx. ved at udbrede en tro om, at viden også er en tro - hertil inkluderede Arne i årevis også a-teister eller anti-theister som de troende. For Arne er alle troende.

Vi ser netop Arne inkludere alle mennesker sin egen paradoksale metodeanvendelse. Det fik alle debattører et klart indblik i, da Arne tidligere søgte trøst hos Vincent. Men da han imidlertid opdagede at der ingen trøst var at hente, tværtimod afviste også Vincent Arnes tanker som andet og mere end ”gæt-en-tro”, da vendte Arne fluks rundt på tallerkenen og talte siden i nedladende vendinger om Vincent. Det kan vist ikke illustreres tydeligere: her har vi en mand, der næsten har brugt det meste af sit debatliv til at advokere for en ”respekt for alles synspunkter”, når hans trosanskuelser imidlertid kritiseres med logisk argumentation og stilles overfor evidenskrav, da forholder Arne sig med samme despekt overfor synspunkter, som alle andre mennesker gør overfor idéer der ikke taler for en positiv anerkendelse.
Der er noget helt bagvendt over Arnes ”tros-markedsføring” – som efterhånden kun består af idéer om videnskabers utilstrækkelighed – for det ene øjeblik hæver han visse principper til skyerne, mens han i næste øjeblik blir ondskabsfuld over at få dem i hovedet. Nu leger han så millimeterdemokrat overfor Ole, der vel ikke har gjort andet end præsentere Arne for sine egne utilstrækkeligheder – at det gør ondt, er der vist ingen tvivl om. Hvorfor han ikke bare anerkender sig som proselyt og får det overstået, tja...det er en rigtig ”agnostiker” man her ser..;)

Mvh
Simon
Top Svar Citer
#13120 - 01/06/2012 13:39 Re: Angående forståelse. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7208
Sted: Sydsjælland
Stadig udenomssnak.

Mener du, at naturvidenskaben skal være enerådende i menneskets erkendelse, eller mener du, at der også skal være plads til andre slags erkendelser?
Dine ord:
Citat:
Jeg har i øvrigt aldrig påstået, at videnskaben er enerådende, tværtimod. Men man kunne ønske, at den var.
kan forstås på begge måder - så er det det ene eller det andet? blinker

Arne.
Top Svar Citer
#13121 - 01/06/2012 13:55 Re: Angående forståelse. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Næh, Arne, mine udtalelser kan kun forstås på een måde i henhold til betydningen af de enkelte ord og deres kontekst, men de kan misforstås på mange måder, når man udskifter nogle af ordene med andre, som jeg ikke har skrevet. griner

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#13122 - 01/06/2012 14:38 Angående ærlighed [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7208
Sted: Sydsjælland

Citat:
Næh, Arne, mine udtalelser kan kun forstås på een måde -
og hvad dét er i dette tilfælde:
Citat:
Jeg har i øvrigt aldrig påstået, at videnskaben er enerådende, tværtimod. Men man kunne ønske, at den var.
det tør Ole åbenbart ikke komme frem med - trods mange gentagne opfordringer.

Så må det vel blive ved dét - medmindre nogen mener at have forstået Ole - og vil fortælle om det blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#13123 - 01/06/2012 15:51 Re: Angående ærlighed [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jamen, hvad er det dog, du ikke forstår, Arne?

Er det sætningen
Citat:
Jeg har i øvrigt aldrig påstået, at videnskaben er enerådende, tværtimod.

eller er det sætningen
Citat:
Men man kunne ønske, at den (altså videnskaben) var (enerådende).

I dit seneste citatfusk tilføjer du så nogle ord, der forsøger at gøre mine udtalelser til et spørgsmål om menneskelig erkendelse, men det handler min udtalelse overhovedet ikke om. Det er noget, som du forsøger at mistolke det som, ligesom du igen og igen mistolker udtalelser fra flere andre debattører.

Det er ikke dig, der skal bestemme, hvad vore udtalelser handler om, og at du har problemer med at læse indenad, er så sandelig ikke vores problem.

Vores problem er, at når vi klart har udtalt noget, så bér du om en forklaring på det, og når vi har forklaret dig det, så bér du om en forklaring på forklaringen, og når vi så klipper det ud i pap for dig, så hævder du, at det betyder noget helt andet. Det er forståeligt, at vi på et eller andet tidspunkt bliver trætte af dit kværulanteri, og opgiver at forklare dig, hvad alle andre på debatten for længst har forstået. hjælp

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
annonce
Side 20 af 22 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 >


Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Migranter søger mod Irland efter Storbr..
26/04/2024 10:57
Ombudsmanden: Forholdene på Kærshovedg..
26/04/2024 10:52
Østre Landsret evakueret på grund af b..
26/04/2024 09:58
To mænd anholdt i nordjysk narkosag
26/04/2024 09:42
SAS tabte én milliard svenske kroner i ..
26/04/2024 09:09
Nyheder fra Religion.dk