annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
0 registrerede 408 gæster og 273 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 14 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12347 - 25/02/2012 10:25 Re: Hvad mener du, Ole?. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7208
Sted: Sydsjælland

Oles ændring af sit oprindelige udsagn om, at videnskaben skulle kunne levere: "brugbare og holdbare forklaringer af den fysiske verden, herunder årsagen til dens eksistens." til nu at være "- at videnskaben en dag vil være i stand til at opstille en tilfredsstillende og brugbar forklaringsmodel for tilblivelsen af vort fysiske univers -" - den ændring giver Ole ikke nogen forklaring på blinker

I stedet fører Ole sig frem med en stribe afledningsmanøvrer.
De sædvanlige, som jeg har lagt mærke til regelmæssigt kommer i brug, når Ole er trængt:
- citatfusk
- ordkløveri
- manglende evne til at beherske det danske sprog

(I mine 78 år har ingen andre end Ole rettet sådanne beskyldninger mod mig, selv om jeg har leveret veterinærfaglige artikler til blade og faglige tidsskrifter, hvoraf nogle udkom i oplag på over 100.000)

I tillæg giver Ole udtalelser om ligheden mellem ordene "tilblivelse", "opståen" og "skabelse", men intet om nogen lighed mellem det aktuelle: "tilblivelse" og "årsag", som jo ellers er det aktuelle blinker

Dertil føjer Ole en længere omtale af Lorenz' "sommerfugleeffekt", som imidlertid heller intet forklarer om, hvorfor Ole har ændret sit udsagn, men åbenbart ikke kan udholde at indrømme det smiler

Arne.
Top Svar Citer
#12350 - 25/02/2012 11:14 Re: Hvad mener du, Ole?. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jamen Arne, når du ikke forstår det udtrykt på een måde, må jeg jo forsøge på en anden måde. Det er da logik for burhøns, hvis du tillader metaforen mellem dig og nogle stakkels indespærrede fugle med begrænset hjernekapacitet. griner

At du behersker det veterinære fagsprog har jeg da aldrig været i tvivl om, og du ved sikkert væsentligt mere om, hvordan fikserede søer føler, end hvordan andre mennesker føler. Men jeg er jo blot en ud af mange, der har givet udtryk for, at de ikke forstår dig, og at du ikke forstår dem. Det har åbenbart ikke givet dig anledning til at tænke over, om ansvaret for den manglende kommunikation kan ligge hos dig selv.

Der er ingen lighed mellem årsag og tilblivelse. Det ene ord refererer til en grund til begivenheden, og det andet til selve begivenheden. Det matematiske tegn til at beskrive forbindelsen med er da heller ikke et lighedstegn, men en pil.

Indse det nu, Arne. Du behersker måske det veterinære fagsprog tilstrækkeligt til dit behov, men din forståelse af almindelig dansk og af matematik og logik er yderst mangelfuld. Sproglig kommunikation er et af mine hovedfag, så derfor vil du altid tabe en faglig diskussion med mig på dette område. ler

Men jeg respekterer din ret til at tro, hvad du vil, også til at tro på noget faktuelt forkert. Det er altså ikke mit men dit problem, at din tro er i modstrid med virkeligheden.

Ole Bjørn :o)



Top Svar Citer
#12352 - 25/02/2012 11:20 Re: Hvad mener du, Ole?. [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Kære Ole:

Ved ikke, hvor mange, som ikke forstår Arne, men jeg bliver nødt til at sige, at jeg ikke hører til i den bås. ...

Betvivler slet ikke dine evner udi sproglig kommunikation, men hører empati mon her under?

M.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
#12353 - 25/02/2012 11:47 Re: Hvad mener du, Ole?. [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Kære Zenia.

Forstår du mig? Ellers vil jeg da gerne forklare dig det, som du ikke forstår, på en anden måde (netop det som Arne bebrejder mig).

Jeg forstår da godt dig, også din betagelse af EKIM, selv om jeg ikke deler den, men den forståelse er der flere her, der ikke har.

Jeg forstår skam også Arne, og netop derfor kan jeg se hans misforståelser, såvel de sproglige som hans hang til kværulanteri og ordkløveri.

Empati kommer af forståelse af både sig selv og andre, så det har jeg i en grad, at det i visse situationer nærmest bliver en belastning. Det har f.eks. under mine mange rejser rundt i verden ofte bragt mig i faretruende situationer, når jeg har reageret på de grusomheder, jeg har oplevet.

Netop derfor reagerer jeg på den surhed og fjendtlighed jeg møder her i vores lille smørhul. De fleste fatter ikke, hvor godt vi har det, og nøjes med at præke kærlighed uden at efterleve det.

Du forstår godt Arnes og Thomas ord om kærlighed, for du prøver selv at efterleve dem, men jeg tror ikke, at du forstår deres fjendtlige attitude overfor alle, der ikke er enige med dem. For mig er de ikke fjender, bare triste eksempler på menneskelige misforståelser.

Mkh

Ole Bjørn :o)



Top Svar Citer
#12354 - 25/02/2012 12:11 Re: Hvad mener du, Ole?. [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Kære Ole,
Tak for dit svar her, og jeg har egentlig ikke så meget at sige til det - ud over, at det eneste - som kan og vil smelte den onde cirkel af surhed og fjendtlighed - jo ér Kærlighed, og den dér med, at "det var hende, der begyndte" ... kun kan stoppes af den Erkendelse. ... (Med vilje skrevet med stort). smiler

Er det sket, findes ingen fjender eller triste eksempler på menneskelige misforståelser - "kun" medmennesker.

Skrevet - ikke med hensigt om at belære - men kun ud fra mit eget livs erfaring. ... Take it or leave it!. smiler

m.v.h.
Zenia

Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 14 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 14 >


Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Trump går efter 'absolut immunitet' ved..
26/04/2024 02:37
USA er gået i gang med at bygge midlert..
26/04/2024 00:31
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Nyheder fra Religion.dk