annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15911410
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2401931
Et andet syn 2006011
Åndelig Føde 1614891
Jesu ord 1535625
Galleri
Den nye synagoge i Berlin
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 54 gæster og 161 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Hvad mener du, Ole?.


Jamen Arne, når du ikke forstår det udtrykt på een måde, må jeg jo forsøge på en anden måde. Det er da logik for burhøns, hvis du tillader metaforen mellem dig og nogle stakkels indespærrede fugle med begrænset hjernekapacitet. griner

At du behersker det veterinære fagsprog har jeg da aldrig været i tvivl om, og du ved sikkert væsentligt mere om, hvordan fikserede søer føler, end hvordan andre mennesker føler. Men jeg er jo blot en ud af mange, der har givet udtryk for, at de ikke forstår dig, og at du ikke forstår dem. Det har åbenbart ikke givet dig anledning til at tænke over, om ansvaret for den manglende kommunikation kan ligge hos dig selv.

Der er ingen lighed mellem årsag og tilblivelse. Det ene ord refererer til en grund til begivenheden, og det andet til selve begivenheden. Det matematiske tegn til at beskrive forbindelsen med er da heller ikke et lighedstegn, men en pil.

Indse det nu, Arne. Du behersker måske det veterinære fagsprog tilstrækkeligt til dit behov, men din forståelse af almindelig dansk og af matematik og logik er yderst mangelfuld. Sproglig kommunikation er et af mine hovedfag, så derfor vil du altid tabe en faglig diskussion med mig på dette område. ler

Men jeg respekterer din ret til at tro, hvad du vil, også til at tro på noget faktuelt forkert. Det er altså ikke mit men dit problem, at din tro er i modstrid med virkeligheden.

Ole Bjørn :o)



Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Mand blev angrebet i eget hjem - 33-åri..
18/05/2024 11:01
To metro-linjer er lukket
18/05/2024 11:00
Peberspray, knojern og kokkekniv blev fu..
18/05/2024 10:11
Mindst 50 døde efter kraftig regn og ov..
18/05/2024 09:06
Beboere på Egholm skal have egen bro, s..
18/05/2024 08:53
Nyheder fra Religion.dk