annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15775428
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391687
Et andet syn 1998015
Åndelig Føde 1554150
Jesu ord 1529775
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
0 registrerede 49 gæster og 188 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 16 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12250 - 15/02/2012 19:00 Re: Dagens manglende bekræftelse. [Re: ole bjørn]
Thomas
Uregistreret

Kære Ole,

Du skriver:
Citat:
Det er hykleri i topklasse, at man ikke vil lægge navn til sine forsøg på at forplumre en saglig debat gennem at hylde et kærlighedsbudskab, som man ikke selv har tænkt sig at følge, men det er vi jo så vante til fra Thomas.

Heldigvis er det kun Arne, som lader sig trække rundt i manegen af den hykleriske kujon, Thomas. Vi andre kender lusen på gangen.


For noget tid siden valgte jeg ikke at besvare dine indlæg, fordi jeg fandt det svært at opnå en god og opbyggelig dialog med dig. Du mistolkede konsekvent mine intentioner og sagde mange grimme ting om mig - som du også gør det i dit sidste indlæg.

Jeg har nu gennem længere tid vist, at jeg blot lader være med at gå i dialog med dig, når du skriver ubehagelige ting til mig og om mig. Med andre ord: Du kan ikke provokere mig med dine udtalelser.

I den tid, der er gået, har jeg fået mere og mere lyst til at gøre Trosfrihed til et smukt sted at være, og lære. Derfor bør det også være klart, at jeg vælger at blive på den smalle sti, hvor jeg, uanset hvad du vælger at kalde mig for, vil melde konstruktivt og opbyggeligt tilbage. Eventuelt vil jeg undlade at svare dig på et givent indlæg, hvis indlægget indikerer, at en frugtbar dialog er umulig.

Da jeg har positive visioner for Trosfrihed og tror på, at vi alle sammen kan gøre noget godt for hinanden, har jeg valgt at oprette en profil.

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#12251 - 15/02/2012 19:04 Re: Dagens manglende bekræftelse. [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Ole..

"Den salvelsesfulde "bekræfter" vil dog ikke bekræfte, hvem han er".

- Jamen, det er jo selve den "grænseløse kærlighed", ser du nok - der er ingen grænser for hvad han mener lidt selvtilfreds trosonani ka' bidrage med her på debatten, så det er selve det at han har følelser, vi her forventes at bekræfte ham i, forstår du nok...

Det er da meget sødt, synes du ik'? ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (15/02/2012 19:06)
Top Svar Citer
#12252 - 16/02/2012 00:37 Dagens manglende bekræftelse. [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Ja,ja, Thomas, det bliver interessant at se, om det er dine gamle intentioner, du vil tage op igen, f.eks. at missionere for Gideon Ouseleys falske "urevangelium", terrorisere debatten med strømme af bibelcitater, skrive smædeindlæg fyldt med grove løgne, hykle enighed med nogle, som du er vildt uenige med, udgive dig for at være andre end dig selv eller "berige" debatten med en lavpandet pubertetshumor.

Men du holder jo også af at skifte attitude, når folk bliver trætte af dine indlæg, så nu får vi se, om du virkelig er i stand til at føre "en god og opbyggelig dialog", eller det blot bliver en ny form for pestilens. Jeg har ingen ønsker om at frakende dig muligheden for at forbedre dig, men med dit lange synderegister in mente, må du påregne at blive mødt med en vis skepsis.

Din "vision" om at gøre trosfrihed til et "smukt sted at være" kan du dog nok glemme. Her har vi den ytringsfrihed, som mange af os blev nægtet på KD-debatten, og der er også plads til skarpe modstridende meninger. En debatportal skal ikke være en rygklapper-klub, men et sted hvor forskellige indbyrdes uenige synspunkter kan komme til orde.

En god og konstruktiv debattør missionerer ikke og fremsætter ikke striber af uunderbyggede postulater, men argumenterer sagligt for sine synspunkter. Dem kunne vi godt bruge nogle flere af på debatten. Nu får vi se, om dine evner rækker så langt, eller det blot er en ny fis i en hornlygte.

Indtil videre smiler

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#12253 - 16/02/2012 01:48 Re: Dagens manglende bekræftelse. [Re: ole bjørn]
Thomas
Uregistreret

Kære Ole,

Citat:
Ja,ja, Thomas, det bliver interessant at se, om det er dine gamle intentioner, du vil tage op igen, f.eks. at missionere for Gideon Ouseleys falske "urevangelium", terrorisere debatten med strømme af bibelcitater, skrive smædeindlæg fyldt med grove løgne, hykle enighed med nogle, som du er vildt uenige med, udgive dig for at være andre end dig selv eller "berige" debatten med en lavpandet pubertetshumor.

Men du holder jo også af at skifte attitude, når folk bliver trætte af dine indlæg, så nu får vi se, om du virkelig er i stand til at føre "en god og opbyggelig dialog", eller det blot bliver en ny form for pestilens. Jeg har ingen ønsker om at frakende dig muligheden for at forbedre dig, men med dit lange synderegister in mente, må du påregne at blive mødt med en vis skepsis.


Du skal vide, hvor jeg står, nu hvor jeg har valgt at give debatten på Trosfrihed en chance. Det er dine ord som ovenstående, du er nødt til at si fra, hvis du ønsker en dialog med mig. Min tid og min vilje er ikke til en respektløs udveksling af modbydeligheder.

Det næste, du skriver, er af en mere uskyldig natur, om end det stadig er en misforståelse af, hvad jeg vil.

Citat:
Din "vision" om at gøre trosfrihed til et "smukt sted at være" kan du dog nok glemme. Her har vi den ytringsfrihed, som mange af os blev nægtet på KD-debatten, og der er også plads til skarpe modstridende meninger. En debatportal skal ikke være en rygklapper-klub, men et sted hvor forskellige indbyrdes uenige synspunkter kan komme til orde.


At gøre Trosfrihed til et opbyggeligt sted at debattere udelukker ikke ytringsfrihed eller modstridende meninger. Ej heller indebærer det rygklapperi. Men det kræver en respektfuld udveksling af ord. Det er mit krav, og det vil du blive mødt med. Og uanset hvad du siger om mig (se eksempelvis første citat i dette indlæg), vil jeg aldrig give igen af samme mønt ved at kalde dig grimme ting.

Jeg vil behandle dig, som jeg selv ønsker at blive behandlet - respektfuldt. Men beskylder du mig for alt muligt væmmeligt - som f.eks. det citerede - så vil jeg påpege det og bede dig stoppe, før vi kan fortsætte dialogen.

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#12254 - 16/02/2012 07:43 Re: Dagens manglende bekræftelse. [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Hvis du vil have tilgivelse for dine tidligere synder, Thomas, så er det ikke nogen god ide at starte med at benægte dem og kræve respekt.

Det er ikke dig, der skal "give debatten en chance", men mig og andre debattører, der skal give dig en chance for at bevise, at du har ændret opførsel.

Der er noget, du har misforstået. Respekt er ikke noget, du kan kræve. Det er en naturlig følge af, hvad dine indlæg handler om, og af den måde du udtrykker dig på. Det er også konklusionen på mit indlæg, hvor jeg giver dig opskriften på respekt.
Citat:
En god og konstruktiv debattør missionerer ikke og fremsætter ikke striber af uunderbyggede postulater, men argumenterer sagligt for sine synspunkter. Dem kunne vi godt bruge nogle flere af på debatten.
Det kunne du jo passende starte med at forholde dig sagligt til.

Jeg bærer ikke nag, Thomas. Jeg forholder mig til enhver debattør efter hans/hendes behandling af mig og andre. En "fredserklæring" kan enhver komme med. Det er overholdelsen af erklærede intentioner det ofte kniber med, så hvis du har problemer med min skepsis, så prøv at gøre den til skamme.

Indtil videre smiler

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 16 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 15 16 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
03/05/2024 21:06
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Tre anholdt og sigtet for drab på sikh-..
03/05/2024 23:53
Amerikansk kongresmedlem sigtet for korr..
03/05/2024 21:52
210 døde i oversvømmelser, og nu er cy..
03/05/2024 20:55
Løkke reagerer på advarsel om tiltag m..
03/05/2024 20:51
70 passagerer fik pludselig kvalme på f..
03/05/2024 20:28
Nyheder fra Religion.dk