annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15677574
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381473
Et andet syn 1991162
Jesu ord 1523083
Åndelig Føde 1522276
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 216 gæster og 108 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 16 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12262 - 16/02/2012 12:09 Re: Dagens bekræftelse. [Re: Arne Thomsen]
Thomas
Uregistreret

Kære RoseMarie og Arne,

Tak for jeres velkomst smiler

Jeg glæder mig til at møde mangfoldigheden sammen med jer. Og ligeledes at udveksle meninger der måtte være rationelt funderet eller ej. Vi kan inspireres på mange måder.

Efter at have fulgt Trosfrihed på afstand har det været magtpåliggende for mig at finde en måde at kunne håndtere Trosfriheds debatmiljø på før registreringen som bruger.

Nu er jeg her, og jeg glæder mig til vores samvær og meningsudvekslinger.

Endnu en gang: Mange tak for jeres velkomst smiler

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#12273 - 20/02/2012 18:18 Dagens manglende bekræftelse. [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Sådan som du har opført dig indtil nu, Thomas, har du ikke krav på nogen som helst form for respekt.

Du har svinet mig og andre til med grove løgne.

Du har skjult dig bag en stribe forskellige pseudonymer og anonyme smædeindlæg.

Du har hyklet meninger, der er i direkte modstrid med hinanden i dine gentagne forsøg på at manipulere debatten.

Du har terroriseret debatten med stribevis af alenlange bibelcitater, trods masser af opfordringer til at lade være. Vi har selv bibler og kan læse i dem, hvis vi har trang til det. At copypaste lange uddrag af biblen hører ikke hjemme i en debat.

Efter flere års uærlig fremfærd kræver du nu, at jeg skal respektere dig. For hvad, Thomas? Indtil nu har du ikke udvist respekt for hverken debatten eller mig og en lang række andre debattører, så hvorfor skulle nogen af os tro på, at du har ændret dig. Dine seneste indlæg adskiller sig jo ikke fra dine tidligere forsøg på at manipulere os.

Respekt er ikke noget, man kan kræve på en sådan baggrund. Det er noget, man skal gøre sig fortjent til gennem sine handlinger. Hvis du fortsætter i samme stil, som i dine seneste indlæg, så vil hverken jeg eller andre seriøse debattører komme til at respektere dig, for du respekterer helt klart ikke os.

Måske skulle du selv læse lidt mere i biblen (den rigtige). Der står nemlig ganske klart, at forudsætningen for tilgivelse er, at man virkelig angrer sine synder. Jeg ser ingen tegn på, at du angrer noget som helst, Thomas, men det skyldes nok, at din virkelige tro er Gideon Ouseleys falske "urevangelium", der groft forvansker det Kristus-billede, som alle andre her på debatten og i kristne samfund verden over har.

Debatten kan fint klare sig uden dine visioner om at omvende nogle af os til din tro, og hvis du vil i dialog med os, så skal du ikke regne med, at det er dig, der enerådigt skal bestemme betingelserne. Det har du hverken begavelse eller format til.

Der stopper festen.

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#12275 - 20/02/2012 20:00 Re: Dagens manglende bekræftelse. [Re: ole bjørn]
Thomas
Uregistreret

Kære Ole,

Citat:
Sådan som du har opført dig indtil nu, Thomas, har du ikke krav på nogen som helst form for respekt.

Du har svinet mig og andre til med grove løgne.

Du har skjult dig bag en stribe forskellige pseudonymer og anonyme smædeindlæg.

Du har hyklet meninger, der er i direkte modstrid med hinanden i dine gentagne forsøg på at manipulere debatten.

Du har terroriseret debatten med stribevis af alenlange bibelcitater, trods masser af opfordringer til at lade være. Vi har selv bibler og kan læse i dem, hvis vi har trang til det. At copypaste lange uddrag af biblen hører ikke hjemme i en debat.

Efter flere års uærlig fremfærd kræver du nu, at jeg skal respektere dig. For hvad, Thomas? Indtil nu har du ikke udvist respekt for hverken debatten eller mig og en lang række andre debattører, så hvorfor skulle nogen af os tro på, at du har ændret dig. Dine seneste indlæg adskiller sig jo ikke fra dine tidligere forsøg på at manipulere os.

Respekt er ikke noget, man kan kræve på en sådan baggrund. Det er noget, man skal gøre sig fortjent til gennem sine handlinger. Hvis du fortsætter i samme stil, som i dine seneste indlæg, så vil hverken jeg eller andre seriøse debattører komme til at respektere dig, for du respekterer helt klart ikke os.

Måske skulle du selv læse lidt mere i biblen (den rigtige). Der står nemlig ganske klart, at forudsætningen for tilgivelse er, at man virkelig angrer sine synder. Jeg ser ingen tegn på, at du angrer noget som helst, Thomas, men det skyldes nok, at din virkelige tro er Gideon Ouseleys falske "urevangelium", der groft forvansker det Kristus-billede, som alle andre her på debatten og i kristne samfund verden over har.

Debatten kan fint klare sig uden dine visioner om at omvende nogle af os til din tro, og hvis du vil i dialog med os, så skal du ikke regne med, at det er dig, der enerådigt skal bestemme betingelserne. Det har du hverken begavelse eller format til.

Der stopper festen.

Ole Bjørn :o)


Det er dit valg, hvorvidt du vil ytre dig respektfuldt. Og det er mit valg, om jeg vil tage dialogen op med dig, når jeg ser dig ytre dig, som du gør. Uanset hvordan du opfatter mig og situationen, vil jeg ikke tage dialogen op med dig, så længe du kommer med disse beskyldninger og ytrer dig respektløst. Det er et valg, jeg træffer, på trods af din vurdering af rimeligheden i det valg.

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#12278 - 21/02/2012 08:30 Thomas' nye bekræftelse. [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Gennem årene har Thomas med mellemrum registreret sig, og forsøgt at bilde os ind, at han har ændret sig, men som vi nu allerede efter få dage kan se, så er alt ved det gamle. Thomas har ingen intentioner om at afsværge sine tidligere gerninger og sin tro på det falske urevangelium.

Citat:
Det er dit valg, hvorvidt du vil ytre dig respektfuldt. Og det er mit valg, om jeg vil tage dialogen op med dig, når jeg ser dig ytre dig, som du gør. Uanset hvordan du opfatter mig og situationen, vil jeg ikke tage dialogen op med dig, så længe du kommer med disse beskyldninger og ytrer dig respektløst. Det er et valg, jeg træffer, på trods af din vurdering af rimeligheden i det valg.

Fred,
Thomas

Der skal såmænd nok være nogle få naive debattører, der hopper på den igen, og dem vil Thomas så skamrose, mens han grinende sidder ved sin computer og nyder sin "magt" til at manipulere dem. Hyklere har altid haft let spil med alle, der så gerne vil tro på det gode i mennesker.

Men som enhver kan se, angrer Thomas ingen af sine tidligere svinestreger, og vil heller ikke diskutere dem. Så meget er den "omvendelse" altså værd. griner

Når Thomas bliver træt af sin nye påtagede rolle (for det bliver han), vil han som tidligere bede om at få sine indlæg slettet, så sporene af hans ugerninger kan gå i glemmebogen. Det kommer nu ikke til at ske, for jeg skal nok sørge for, at de fortsat vil fremgå af debatten. Mine indlæg kan han nemlig ikke kræve slettet.

Thomas nye "fredelige" indstilling vil også krakelere. Det er kun et spørgsmål om tid, før han atter viser os, at løgn og hykleri er hans varemærke, selv om han har prøvet at gemme sig bag pseudonymer som "Sandheden" og "Visdommen".

Der skal ikke meget menneskekundskab til at forstå, at Thomas aldrig har haft reelle hensigter, og det vil også vise sig denne gang.

Indtil da

Ole Bjørn :o)



Top Svar Citer
#12279 - 21/02/2012 09:16 Re: Thomas' nye bekræftelse. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7196
Sted: Sydsjælland

Hvordan kan det mon være, at jeg kommer til at tænke på ordene fra Johannesevangeliet:
Citat:
Den af jer, der er uden synd, skal kaste den første sten -
?

Arne blinker
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 16 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 15 16 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
23/04/2024 23:40
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Sønderjyske-matchvinder i vild guldrus:..
23/04/2024 23:51
31-årig mand død efter skud fra tysk p..
23/04/2024 23:46
Modløse Chelsea får prygl af topholdet..
23/04/2024 23:04
Tre mindreårige afhørt om syrebomber p..
23/04/2024 22:06
Russisk viceforsvarsminister anholdt for..
23/04/2024 21:50
Nyheder fra Religion.dk