annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656153
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379975
Et andet syn 1989385
Jesu ord 1522378
Åndelig Føde 1513849
Galleri
September Rødhus strand
Hvem er online?
3 registrerede somo, ABC, Arne Thomsen 375 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10291 - 19/10/2010 13:39 Re: Jesus [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Tanker i forbindelse med indlæg her fra HansKrist:

Hvorfor sagde Jesus, at vi skulle blive som børn igen?

Måske, fordi alle de utrolig kloge mennesker først skulle give sig i kast med at aflære alt det, de havde puttet i deres hoveder ... før de kunne tilegne sig hjertets lære. ...

Det tror jeg nemlig er forudsætningen for at nærme sig en forståelse af Guds drøm med os mennesker = eller m.a.o. en forbindelse med Guds Riget. ...

Anbefaling: Læs Brian Mc Larens bog: Den hemmelige sandhed med undertekst: Som kan forandre Verden.

m.v.h.
esther



Top Svar Citer
#10292 - 19/10/2010 14:03 Re: Jesus [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hvorfor sagde Jesus, at vi skulle blive som børn igen?

Måske, fordi alle de utrolig kloge mennesker først skulle give sig i kast med at aflære alt det, de havde puttet i deres hoveder ... før de kunne tilegne sig hjertets lære. ...


nej både Jung og Paulus siger nej heroverfor,,,, det betyder tværtimod at vi ikke skal opgive vores klogskab/forstandighed/tænkningen (bevare forskellen på højre og venstre hjernehalvdel fx, bevare spaltningen, bevare tænkningen) når vi bliver som børn igen,,,,

det betyder på ingen måder en opfordring til barnlighed, og en sænkelse af spændingen mellem ørerne, altså lal, forkælelse/forførelse og barnlighed

Både Jung og Paulus har begge påpeget dette forhold tydeligt. Som også Erich Fromm igen og igen har påpeget dette forhold, at der ingen simpel vej tilbage til paradiset findes. Ja den vigtigste der nok Freud, der siger at mennesket ikke kan helbredes og skal helbredes for syndefaldet eller neurosen, men vi skal lære at leve med lateraliseringen og hyperkompleksiteten,, den høje spændinge mellem ørerne vores.

derfor thomas og jmp, jeres jesus og østlige religiøsitet er falsk, det er falsk monisme, og forkerte forestillinger om hvad det betyder at vi skal blive som børn igen, det betyder ikke at vi opgiver syndefaldet, spaltningen og neurosen, og bliver barnlige og demente

mvh HansKrist der ikke er logget ind
Top Svar Citer
#10293 - 19/10/2010 14:22 Re: Jesus [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
godt Hanskrist, lidt selvros kan du vel tåle min ven


det er også i det lys (dit forrige indlæg om at blive som børn igen) at vi skal forstå misbrug af enhver art,,, stoffer, alkohol, ja selv kaffe osv,,,,

alene ud fra mit religionsfilosofiske overblik, kan jeg sige hvem der ønsker at alkoholisere fornuften/forstanden (foretrækker dog forstanden som benævnelse), hvem der ikke magter spændingen mellem ørerne (lateraliseringen og hyperkompleksiteten), hvem der vil opgive sig selv og vil tilbage til døden som moderskødet, paradiset, igen. Sorry folks der er ingen vej tilbage! Alt sker i Kristus, i dette at vi bliver nye skabninger, vi kan ikke udslette os selv (opløse os selv i Gud eller Selvet eller virkeligheden eller det der "ER" som pattebørnene på siden siger), og det er nøjagtig det opstandelsen betyder, denne fiktive ide eller fabel, at der ingen vej tilbage til Gud, Selvet, eller paridiset eller naturen, findes.

de bedste hilsner HansKrist

PS:

bemærk jer at heroin misbrug er tæt knyttet til østens religioner, og genopdagelsen af østens religioner. Dette er en af de utallige måder at slå egoet ihjel på, der findes også andre måder, men østen er kun modstander af Kristus, et stærkt ego, og opstandelsesideen for individet, at individet har så stor betydning, hader østen og siger de nej til. Men i vest, i Kristus -landene, tror man på individet og den unikke og enestående og ukrænkelige person, der ikke kan opløses i Gud, natur, eller selvet, men som er en ny skabning i Kristus.

Også derfor at østlig religiøsitet kobler sig på naturvidenskab, for i naturvidenskab betyder det enkelte individ ej heller noget, for det går jo alligevel til grunde, dette ses hos Kræn-p, Arne Thomsen, meget tydeligt. De nægter at tilkende mennesket, det enkelte menneske, en unik betydning, som det får i kristendommen, i Kristus.

I kristendommen er mennesket ikke en del af universet eller kosmos, men i Kristus er universet eller kosmos en del af mennesket. Mennesket er ikke natur, men har natur.

Østens religioner og heroinmisbrug og naturvidenskab har slået pjalterne sammen imod det enkelte menneskes unikke og enestående betydning, som dette kommer til udtryk i den kristne opstandelsestanke, fabel, myte eller ide. Egoet skal slås ihjel siger de samstemmende, det er frontal krig imod Kristus tanken og ideen, også derfor de opfinder Jesus som en der ligner Buddha og mere går ind for natur og sind, end han går ind for at tilkende det enkelte menneske unik betydning og ukrænkelig værdi.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#10295 - 19/10/2010 15:32 Re: Jesus [Re: Anonym]
Visdommen
Uregistreret

Kære Esther,

Hvor det glæder mig, at du har taget Jesu ord til hjertet.

Hvorfor sagde Jesus, at vi skulle blive som børn igen?

Måske, fordi alle de utrolig kloge mennesker først skulle give sig i kast med at aflære alt det, de havde puttet i deres hoveder ... før de kunne tilegne sig hjertets lære.


På den tid kom disciplene hen til Jesus og spurgte: "Hvem er den største i Himmeriget?" Han kaldte et lille barn hen til sig, stillede det midt iblandt dem og sagde: "Sandelig siger jeg jer: Hvis I ikke vender om og bliver som børn, kommer I slet ikke ind i Himmeriget. Den, der ydmyger sig og bliver som dette barn, er den største i Himmeriget; og den, der tager imod sådan et barn i mit navn, tager imod mig."
(Matthæus 18, 1-5)
Top Svar Citer
#10297 - 19/10/2010 16:29 Re: Jesus [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Kære Thomas,
Vil egentlig gerne uddybe det med at blive som børn igen. ...

Som jeg er skruet sammen, kan et menneske bruge rigtig megen tid på at lære sig ting og sager - og det altsammen for at beskæftige sit altid ivrige Ego, som netop er så ivrigt i al sin færd for at få os mennesker fra at tro det ganske enkle:

Vær mod din Næste, som du (gerne) vil, at han skal være overfor dig.

Det sidste er jo hjertesprog, og det eneste som virkelig ér i stand til at forandre tingenes tilstand. ...

Endelig det med Himmeriget. Ja, da handler det mere og mere for mig at se (og måske også det, Jesus mente?) om at få det ned på Jorden for at forandringen kan ske. smiler

Det andet med at leve, så vi engang kan gøre os håb om at komme i Himmeriget ... ser jeg som fortids lærdom. ...

Lever vi fortsat efter det, kommer jeg altså til at tænke på dårlige undskyldninger og udsættelsestanker. smiler

Nu handler det derimod om at omsætte ord til handling, ... og jeg siger bestemt ikke, at det er let, men tiden må være moden til det. ...

Så spørgsmålet er måske mere dette: "Hvad i alverden gør jeg på en debatside ... når jeg retteligen burde være ude i livet og i færd med at handle?"

m.v.h.
esher.
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af ABC
19/04/2024 22:58
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Nyheder fra Religion.dk