1
registreret Arne Thomsen
133
gæster og
324
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Jesus
|
Kære Thomas, Vil egentlig gerne uddybe det med at blive som børn igen. ...
Som jeg er skruet sammen, kan et menneske bruge rigtig megen tid på at lære sig ting og sager - og det altsammen for at beskæftige sit altid ivrige Ego, som netop er så ivrigt i al sin færd for at få os mennesker fra at tro det ganske enkle:
Vær mod din Næste, som du (gerne) vil, at han skal være overfor dig.
Det sidste er jo hjertesprog, og det eneste som virkelig ér i stand til at forandre tingenes tilstand. ...
Endelig det med Himmeriget. Ja, da handler det mere og mere for mig at se (og måske også det, Jesus mente?) om at få det ned på Jorden for at forandringen kan ske. 
Det andet med at leve, så vi engang kan gøre os håb om at komme i Himmeriget ... ser jeg som fortids lærdom. ...
Lever vi fortsat efter det, kommer jeg altså til at tænke på dårlige undskyldninger og udsættelsestanker. 
Nu handler det derimod om at omsætte ord til handling, ... og jeg siger bestemt ikke, at det er let, men tiden må være moden til det. ...
Så spørgsmålet er måske mere dette: "Hvad i alverden gør jeg på en debatside ... når jeg retteligen burde være ude i livet og i færd med at handle?"
m.v.h. esher.
|
|
|
|