annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
0 registrerede 505 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Jerry
Emne: Re: Jesu ord

Tænker du egne tanker, Thomas!

Tænk nu, hvis jeg krævede ifølge dette krav til dig: "Giv enhver, som beder dig, og tager nogen, hvad der er dit, så kræv det ikke tilbage."

Slip alt hvad du har af formue til mig - og det indebærer også din hustru og jeres børn - og så skal du bare elske mig, sådan som du formulerer det med sætningen: "Elsk jeres fjender, gør godt mod dem, der hader jer." Og lignende udsagn, såsom fx: Men elsk jeres fjender"

Shit, mand: Hvis nogen ville slå mig, eller mine kære på kinden, i Jesu navn eller ej, så ville jeg ikke bare vende den anden kind til.

Hold da helt kæft, at henholde sig til den gamle naive Lukas (Lukas 6, 27-38). Hvor naiv kan man være her i 2008.

Man undres - og græmmes.

Jerry

------------------------------------
"Giv enhver, som beder dig, og tager nogen, hvad der er dit, så kræv det ikke tilbage."

O.k. Thomas. Jeg beder dig - giv mig dit - og kræv det ikke tilbage.

Så vil jeg til gengæld ikke bruge det på mig selv, men fx til 'Læger uden grænser' eller lignende ngo'er-organisationer.

Dit svar: (hvis noget) indebærer garanteret ikke en Jesus-foræring af al din formue til 'ikke-slå-på-kinden'.

----------------------------

Eftertanker:

O.k. har lidt svært ved at kommunikere med disse religiøse betonreligiøse som uden egen viden/eftertanke bare bevidstløst downloader andres tanker - uanset at de som Lukas'es tanker er totaltmugne og forældede. Faktisk bare grinagtige.

Ak, ja, Thomas. Der er altså noget, der hedder at tænke selv, være kritisk. Men den disciplin kender du åbenbart ikke til.

Jerry


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Nyheder fra Religion.dk