annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15893236
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2400291
Et andet syn 2004696
Åndelig Føde 1608137
Jesu ord 1534934
Galleri
Svensk træhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 574 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 12 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10220 - 11/10/2010 17:44 Re: PALÆONTOLOGISK-HISTORISK UDREDNING. [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

"Hvad jeg mener med verbale overfald skrev du, dermed mener jeg personlige æreskrænkene udtalelser, såsom du er en idiot, løgner, skør skid o.s.v."

- Ok, tak.

"Ting som en vis person skulle have udtalt flg.om : slår en dig på din ene kind så vend den anden til, hvor svært kan det være, I må sq lære jeres religiøse skrifter lidt bedre og måske endda leve efter dem"

- Hvad vil det da sige at "vende den anden kind til"? Vil det sige, at vi ikke må etablere et debat-kodeks, som forhindrer uskyldige i at blive såret af æreskrænkende udtalelser (dine ord)? At vende den anden kind til er vel noget, vi selv skal efterleve, mens vi stadig godt må forsvare andre uskyldige...

"ha ha."

- chockeret Mælkevejen
Top
#10231 - 11/10/2010 21:58 Re: PALÆONTOLOGISK-HISTORISK UDREDNING. [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Nu er nogle lettere til at blive såret end andre, hvor grænser går er der vist ingen der kan komme med et fornuftigt bud på.

Politiet bliver skældt ud for både det ene og andet og jeg tror næppe de lægger sag an hver gang.

Lærerinder og unge piger bliver kaldt ludere af muslimske unge drenge, verden er fuld af krænkelser/ydmygelser- desværre-for det er jo slet ikke nødvendigt for at markere sig.

Så nogen lægger den anden kind til.

_________________________
mvh.treram
Top
#10232 - 11/10/2010 22:02 Re: PALÆONTOLOGISK-HISTORISK UDREDNING. [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

"Nu er nogle lettere til at blive såret end andre, hvor grænser går er der vist ingen der kan komme med et fornuftigt bud på."

- Måske er det en af grundende til, at det kan være effektivt at gribe fat i den juridiske side af sagen.

"Politiet bliver skældt ud for både det ene og andet og jeg tror næppe de lægger sag an hver gang."

- Næ, jeg gider da heller ikke at bruge tid på alle de angreb, jeg udsættes for. Ikke desto mindre er et debat-kodeks da et væsentligt emne. Om ikke andet så for at højne debattens niveau.

"Lærerinder og unge piger bliver kaldt ludere af muslimske unge drenge, verden er fuld af krænkelser/ydmygelser- desværre-for det er jo slet ikke nødvendigt for at markere sig."

- Nej, Gud ske tak og lov for det.

"Så nogen lægger den anden kind til."

- Så du tager måske alligevel ikke helt afstand fra Jesu ord blinker
Top
#10233 - 12/10/2010 08:26 Re: PALÆONTOLOGISK-HISTORISK UDREDNING. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du skriver:
Citat:
Jeg kan ikke forstå at du mener at jeg synes det er iorden med at genere hinanden på den måde, det skrev jeg ikke, jeg skrev bare at det er hvad der kan forekomme og det skal man ikke tage så tungt, sagt wmed andre ord.

Mit svar: Jeg har øjensynlig misforstået disse dine ord:
Citat:
Når man er på en debatside og deltager i debatterne, må man sq finde sig i lidt af hvert, og ikke stikke halen imellem benene og råbe ulven kommer, sålænge det kun er verbale overfald,-
og jeg glæder mig over nu at have forstået dig klarere.

Imidlertid, uklarheden om, hvad man må, og hvad man ikke må, er jo tydelig, og et civilt søgsmål herom tror jeg ikke på, at en dommer vil afvise.

Du mener, at man må kunne "give igen" på en fiksere måde uden at synke ned på "Dumme svin! - det ka' du selv være!"-niveauet (kan man vel kalde det).
Jo, jeg har bare ikke lykkedes dermed, og jeg synes heller ikke, jeg har set andre, det er lykkedes for.
Dertil kommer, at fokus flyttes fra "bolden" over til "manden", så debatten ikke kommer videre med emnet og ender i rent personfnidder (som jeg kalder det).

Det er især dette sidste, der bekymrer mig, og som er årsag til at jeg ikke kan følge dit råd om "ikke at tage det så tungt".

Du skrev også 11/10/2010 09:56, at du synes dette emne optager for megen plads i debatten.
Det ka' jeg ikke være uenig med dig i, og jeg overvejer i øjeblikket forskellige måder at få det afsluttet på (Samtidig glæder jeg mig over, at der på det sidste - og indtil nu - ikke har været meget personfnidder blinker ).

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (12/10/2010 08:29)
Top
#10244 - 14/10/2010 15:35 Re: PALÆONTOLOGISK-HISTORISK UDREDNING. [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland
Nylig var "høviske Ole" *) fremme i chatten med en bemærkning (der nu ikke kan ses mere) om, at jeg jo "bare kunne gå til en advokat og dér få at vide, at jeg er en klovn, der ikke har forstand på jura" - eller noget i den retning.

Nu kan samme Ole jo ikke vide (medmindre nogen har fortalt ham det), at det har jeg faktisk gjort, idet jeg har fundet en nem og billig internet-måde at gøre det på.

Juristen svarede mig, i første omgang, at hvis "lodret løgn" oversættes med udtrykket: "forkert", så "er det ikke en strafbar injurie.", og mon ikke vi alle er enige her (Dette orienterede jeg vores Admin/Webmaster om dagen før Oles ovennævnte "klovnerier").

Men juristen svarede i anden omgang, at hvis debattøren med ordet "løgn" mener, hvad Wikipedia oversætter det ord til:
Citat:
En løgn er et usandt udsagn, som fremsættes som om det var sandt, med den hensigt at få modtageren til at tro på udsagnet, til trods for at afsenderen ved (eller er overbevist om), at udsagnet er usandt.
"så er det muligt, det er en strafbar injurie", idet "ordet ”løgn” skal vurderes i forhold til sammenhængen".

Så nu er spørgsmålet jo så, om samme Ole vil klarlægge, om hans ord om mig: "lodret løgn", skal opfattes i Wikipedias forstand eller ikke smiler

Det væsentlige for mig er egentlig ikke, hvad Ole svarer (hvis han i det hele taget svarer), men derimod at det nu står klarere - i hvert fald for mig - hvor grænsen går til det strafbare her i dronningeriget.

*): At jeg ovenfor bruger ordet "høvisk" om debattør Ole Bjørn, kan måske give anledning til at kalde mig en løgner i Wikipedias forstand. Det vil jeg dog kunne jeg leve med blinker

M.v.h. Arne smiler



Redigeret af Arne Thomsen (14/10/2010 15:35)
Top
annonce
Side 10 af 12 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
15/05/2024 18:23
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Første tv-debat mellem Biden og Trump p..
15/05/2024 18:06
Vejarbejde på både den nye og den gaml..
15/05/2024 17:10
Joe Biden tager udfordringen op: Er klar..
15/05/2024 16:59
Mand dømt til psykiatrisk behandling fo..
15/05/2024 16:51
Løkke: 'Et anslag mod demokratiet'
15/05/2024 16:35
Nyheder fra Religion.dk