annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 510 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 12 < 1 2 ... 10 11 12
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10272 - 16/10/2010 12:48 Re: PALÆONTOLOGISK-HISTORISK UDREDNING. [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Ud over, at Ole kalder folk for løgnere (uden at ville definere hvad han forstår ved en løgn), siger han også følgende (chatten):

Lad følgende eksempler bevidne, hvilken slags debat der desværre kan finde sted på trosfrihed:

"Tåbelige Thomas."

"Din sprogforståelse er heller ikke noget at prale af, når du aber efter Arnes primitive ordkløveri."

"Det er kun dig, Thomas, der mangler noget. Først og fremmest hjernekapacitet."

"Nu kan vi så konstatere, at du også mangler hukommelse"

"Men dit største problem, vantro Thomas, er nok din manglende tro på Jesus ord."

"Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dine læsevanskeligheder, Thomas. Der må du henvende dig til specialundervisninge
n for læseretarderede."

"De fleste af de ægte troende her har forlængst gennemskuet din manglende tro på Jesus ord. Selv ateisterne kan let se forskel på ægte tro og dit hykleri. Udenomssnak hjælper dig ikke"

- Alt dette kom sig af, at nogle gerne vil have Ole til at definere, hvan han forstår ved en løgn. Det har han ikke gjort, og holder man ham fast på det, så vælger han at fornærme.

- Ole har peget på nogle indlæg og påstår, at der er løgn heri. Men der er fremlagt ham mere end én forståelse af begrebet 'løgn', og han vil ikke afdække, hvilken betydning løgn har for ham.
Top
#10274 - 16/10/2010 13:35 Re: PALÆONTOLOGISK-HISTORISK UDREDNING. [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Kære Arne,

Jeg har i løbet af formiddagen og den tidlige eftermiddag forsøgt at få Ole Bjørn i tale om, hvad han forstår ved begrebet 'løgn'. Du har fremlagt forskellige betydninger af begrebet (med hjælp fra advokaten). Jeg kan forstå, at anvendes en af disse betydninger fejlagtigt, så er det rigtigt skidt.

Ole vil fortsat ikke præcisere eller definere, i hvilken betydning han har brugt ordet. Han nøjes med at henvise til nogle indlæg, i hvilke han mener, du har løjet - hermed mener han, at han har konkretiseret. Problemet med hans "dokumentation", som han kalder den, er, at det fortsat er vagt, i hvilken betydning han bruger ordet 'løgn'.

Jeg har nu forsøgt at få ham i tale, men jeg kan kun få følgende ud af ham. (Chatten).


- ole bjørn: Det er kun dig, Thomas, der mangler noget. Først og fremmest hjernekapacitet.

- ole bjørn: Nu kan vi så konstatere, at du også mangler hukommelse, Thomas.

- ole bjørn: Men dit største problem, vantro Thomas, er nok din manglende tro på Jesus ord.

- ole bjørn: Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dine læsevanskeligheder, Thomas. Der må du henvende dig til specialundervisningen for læseretarderede.

- ole bjørn: Men det er måske grunden til, at du gør nar af Jesus og ikke tror på hans ord.

- ole bjørn: De fleste af de ægte troende her har forlængst gennemskuet din manglende tro på Jesus ord. Selv ateisterne kan let se forskel på ægte tro og dit hykleri. Udenomssnak hjælper dig ikke, Thomas.

- ole bjørn: Alle dine gerninger her og på andre debatter er en hån mod Jesus og alle, der tror på ham.

- ole bjørn: Selv ateisterne her er i gerninger tættere på Jesus ord end du, Thomas. Hvornår holder du op med at nedvurdere alle, der tror på Jesus ord, og ikke som du søger at forvanske dem med falske evangelier.

- ole bjørn: Hvorfor hylder du antikrist i alle dine gerninger? Dine glatte ord kan måske narre naive troende, men du kan ikke narre verden. Du er en hykler, Thomas, og du demonstrerer det i alle dine indlæg.

- ole bjørn: Jesus ville have fordømt dig på stedet for din farisæiske bedrevidende holdning. Hvorfor misbruger du Jesus i dit hykleri. Tør du ikke svare på det, Thomas?

- ole bjørn: Du kryber hele tiden uden om det essentielle. Hvorfor prædiker du et falsk evangelium og misbruger Jesus, som du gør. Det vil alle troende her sikkert gerne vide.

- ole bjørn: Ægte tro kræver som minimum, at man forsøger at efterleve det, man tror på. Det gør selv de ateister, som har forstået det positive i det kristne budskab.

- ole bjørn: Men du kryber fortsat udenom, Thomas, og bagtaler i stedet mennesker, som forstår det kristne budskab.

- ole bjørn: Det er dig og ikke mig, der rakker ned på folkekirkens medlemmer og andre ægte troende. Du puster dig op som en falsk profet med et falsk evangelium, og lyver groft om alle, der afslører dit hykleri.

- ole bjørn: Det værste er, at du som en anden antikrist misbruger Jesus ord til at forlede dem til at tro, at du er en troende, når sandheden er, at du er debattens største hykler.

- ole bjørn: Jeg kan konstatere, at de troende her søger at efterleve Jesus ord. Det samme gør mange ateister, fordi det er i deres natur. Kun du håner jesus ord i dine handlinger.

- ole bjørn: Det er meget betegnende, at du ikke tør svare på, hvad dine virkelige grunde er til at håne dem, der søger at efterleve Jesus ord. Du er i særklasse debattens største hykler.

Jeg har nu opgivet at få ham i tale, indtil han får ro på og måske finder tilbage til den saglighed, vi desværre kun ser glimtvis på denne debat.

Det havde været væsentligt, om han ville definere ordet 'løgn', som han ofte anvender om flere af os. Men i stedet fortsætter han fornærmelserne med beskyldninger om 'mangel på hjernekapacitet', 'mangel på læsefærdigheder', 'læseretarderet', 'antikrist', 'den største hykler', 'Jesus ville have fordømt dig', etc. Og den slags er naturligvis under al debatværdighed.

Jeg håber du har lagt Oles beskyldninger bag dig, dét gør jeg smiler

Venlig hilsen
Visdommen
Top
#10278 - 16/10/2010 16:16 Re: PALÆONTOLOGISK-HISTORISK UDREDNING. [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym/Visdommen.

Du skriver bl.a.:
Citat:
Jeg håber du har lagt Oles beskyldninger bag dig, dét gør jeg smiler
Mit svar:
Jo, det er meget længe siden, jeg har tillagt Oles beskyldninger nogen som helst værdi.
Jeg kan i det hele taget ikke se, at vi debattørers meninger om hinanden kan have interesse på nogen måde.

Det, der interesserer mig, er, hvad vi mener om de emner, vi debatterer blinker
Alt det andet er for mig ikke andet end en slags forurening.

Når jeg tog fat i denne "forurening", var det fordi jeg i Oles påstand om, at jeg kom med "lodret løgn", øjnede en mulighed for muligvis at kunne sætte en grænse for svineriet v.hj.a. straffelovens § 267.

Formedelst 80 kr. kan man få god sagkyndig bistand på internettet i en periode af 3 mdr.
http://www.familieadvokaten.dk/forside.html

Det viste sig hurtigt her - bl.a. med henvisning til tidligere retssager på området - at det var tydningen af ordet: løgn, der var afgørende for, om Oles beskyldning egnede sig til en retslig afgørelse.

Direkte adspurgt har samme Ole ikke svaret på, om hans beskyldning skal forstås i den forstand, Wikipedia angiver.
I stedet har han væltet en masse anden "snak" af sig, men altså ikke præciseret, hvordan hans beskyldning skal forstås.

Det får mig til at konkludere, at Ole sansynligvis godt kender grænsen til strafbare injurier og altså viger tilbage fra muligvis at overskride den.

Herefter finder jeg det her aktuelle personfnidder-spørgsmål afklaret, hvorfor jeg vil vende tilbage til min holdning gennem længere tid, der jo er at ignorere personfnidder som værende uvedkommende tidsspilde smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (16/10/2010 16:18)
Top
annonce
Side 12 af 12 < 1 2 ... 10 11 12


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Mand fundet død i skurvogn i Dragør
29/04/2024 11:39
Salling Group omsatte for rekordmange mi..
29/04/2024 11:38
Kamerafælder skal undersøge grænselan..
29/04/2024 11:31
Spaniens premierminister efter tænkepau..
29/04/2024 11:22
Danmarks håndboldherrer indleder OL mod..
29/04/2024 11:18
Nyheder fra Religion.dk