annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Greta Thunberg <> Luther || Dawkins

Greta Thunberg <> Luther

Intet mindre end fremragende konfirmand undervisning

opgøret mod aflad

Den hvide mand har fået aflad og syndsforladelse nu i over 50 år for en ikke miljø og klima bæredygtig livsstil

Luthers Teser:

28. Det er sikkert, at når pengene i kisten klinger, så øges profitten og begæret; men kirkens forbøn er alene bundet til Gud

32. Den, som tror, at han gennem afladen kan sikre sig sin frelse, bliver for evigt sammen med sin læremester fordømt.

35. Det er ikke en kristen prædiken, når de lærer, at man kan frikøbe sjæle uden bekendelse eller med nødvendig anger.

39. Selv for de lærdeste teologer er det meget svært overfor folket på samme tid at prise afladens fylde og oprigtigt anger.

43. Man skal lære de kristne: at man tjener de fattige bedre ved at give til dem eller låne til dem, end at købe aflad.

72. Men sandelige, den som går imod disse afladskræmmers griske og frivole ord, han skal være velsignet.


-0-0-0-0-

Ateisten Dawkins

Sammenhold den konfirmand undervisning ovenfor og Dawkins bekymring dersom kristendommen forsvinder, ja så er det jo ikke så mærkeligt at Dawkins har opdaget nogle fantastiske gode ting i forbindelse med kristendommen.

Mine for mange år siden spådomme om at Dawkins ville blive klogere med alderen og ændre syn ihvertfald på kristendommen holder stik, det glæder. Manden tilhører ikke den ateismen flokdyrmentalitets store hylekor, med hovedet under armen, han er tænkende videnskabsmand så for ham er det sandheden der betyder alt, ikke at hyle i kor med hjernedøde ateister, som vi har haft desværre nogle stykker af her på trosfrihed. Jeg respekterer ateisme men ikke de moderne hjernedøde ateister der ikke forstår en dyt

Dawkins:
Decline of Christianity is seriously hurting society


-0-0-0-0-0-

Jeg har sagt at jeg er en af verdens bedste og mest interessante religionsfilosoffer at høre på.

Hvilket jeg mener og alle må pege en ud for mig der er bedre tænkende religionsfilosof end jeg er og jeg bøjer mig gerne. Som da jeg var cykelrytter der var ikke noget jeg mere ønskede end at de andre kunne slå mig, var bedre end jeg var, men det var ikke så ofte tilfældet.

Her vil jeg fremhæve to profetier, for over 30 år siden beskrev jeg hvordan New Age miljøet i Danmark ville ændre sig og nærme sig den spiritualitet jeg står for. Dette sker i de år her i stor hastighed.

For ca 10 år siden påstod jeg at Dawkins med alderen ville blive klogere og begynde at forstå kristendommens mange fortjenester. Og hvad er sket.

Hvis der er et område jeg forstår er det religionsfilosofi og den urkristne paulinske SPIRITUALITET der lever den dag i dag og som HansKrist har en epokegørende videnskabelig gennembruds agtig forståelse af. Enten er jeg gal eller genial eller måske en smule af begge dele
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk