annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648006
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379315
Et andet syn 1988792
Jesu ord 1521942
Åndelig Føde 1510991
Galleri
Lazarus' opvækkelse
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 222 gæster og 30 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed

Hej Simon.

Det er lidt svært, synes jeg, at finde hoved og hale i alt det, du skriver, men Louis Armstrongs: "What a wonderful World" elsker jeg - og føler jeg mig i overensstemmelse med (Skal han mon også - efter din mening - gøre rede for sit "meningsindholds relevans"? blinker ).

Egentlig minder du mig lidt om den engelske TV-serie: "Halløj på Badehotellet" med John Cleese, og især minder du mig om tjeneren fra Portugal: "I know nothing. I am from Portugal", når jeg tænker på, hvordan du selv præsenterer dig selv blinker

Og når du skriver:
Citat:
Tråden her er for længst slut, tilbage er kun lidt sjov og ballade.
så vil jeg fortælle dig, at dét nu langt fra er sikkert, samt at den har været udviklende for mig (hvilket du sikkert ikke har opdaget), på den måde at forstå, at den fortsatte beskæftigelse med emnet, gør ting klarere - i hvert fald for mig blinker

Dét, der er blevet det centrale for mig, er jo tilværelsen - dét at verden (og dermed også jeg) er til.

Egentlig er det for mig også dét, de mange religioner (og Louis Armstrong) fokuserer på - på hver deres egen (kan man måske kalde det) lyriske facon - og lyrik er jo ikke løgn - men heller ikke endegyldig sandhed blinker

Det er på dén måde, jeg accepterer religionerne - slet ikke som noget, man skal bøje sig for, men som kunstneriske udtryk for tilværelsens mysterium.

Set på dén måde, synes jeg, de er berigende - for mig især den meditative ortodokse kristendoms symbolske ikoner - men også mange af buddhismens, hinduismens og såmænd også islams og shamanismens idémæssige kvaliteter smiler

(Og i hvert fald indtil videre har naturvidenskaben jo intet at byde på indenfor disse områder) blinker

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Nyheder fra DR
Politiet forlænger opholdsforbud
18/04/2024 15:40
Teenager fængslet i drabssag i bandemil..
18/04/2024 14:58
Børsens brand får Herregårdsmuseet mi..
18/04/2024 14:43
11 nye uddannelser er blevet godkendt: F..
18/04/2024 14:38
Mand fængslet, efter 38-årig blev stuk..
18/04/2024 13:58
Nyheder fra Religion.dk