annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 399 gæster og 362 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Teodicé-problemet.



Først dette.

Jeg regner med vi taler om Bibelens gud.
Den gud som bibelen fortæller, er den sande gud og skaber, og den gud Jesus ifølge skrifterne kalder far.

Dernæst går jeg ud fra, at når vi taler om denne ifølge skrifterne eneste sande gud, at Bibelen også betragtes som guds ord i denne sammenhæng, og at vi bruger bibelens ord og kalder gud gud og holder eksempelvis Islam ude af denne snak.

Ud fra ovenstående vil jeg besvare dit indlæg, som jeg forstår Bibelens ord.

_________________________________________


Du skrev: ”Tror jeg forstår dit standpunkt.

Med begrebet "arvesynden" går jeg ud fra at du mener konsekvensen af Adam, Eva, slangen og æblet i Paradisets have.”

SVAR: Ja, Adam og Eva var skabt fuldkomne og var derfor syndfri og kunne ha’ levet evigt.

Dette mistede de og videregav til fremtidige generationer som derfor fødes som syndere, der skal dø, fordi de spiste af frugten.


”Men er det ikke iflg. bl.a. kristendommen Gud, der har skabt alt dette - menneskets begær ligeså?”

SVAR: Jo begæret er guds skabelse ligesom den frie vilje.


”Kan man så fuldt ud fastholde, at Gud er "perfekt god"?”

SVAR: Ja, for Gud lader sin sol stå op over onde og gode og lader det regne over retfærdige og uretfærdige.
Matt. 5:45

Ligeså: For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.
Johannes 3:16


”Er det ikke skaberen, der har ansvar for sit skaberværk?”

SVAR: Jo, men menneskene overtog styret og lod sig lede af Satan, denne verdens hersker, da de tog af frugten til at kende forskel på godt og ondt. ---- De fravalgte guds ledelse.



Menneskene har i meget lang tid fået lov til at leve under forskellige styreformer som kun har ført til krig og ødelæggelse for jorden og dem/os selv.

Dette tillader gud, indtil han giver Jesus tegn til at komme til jorden 2. gang for at rense jorden for ugudelige, så hans skaberværk kan blive som hans hensigt oprindeligt var.
Dette har Jesu offerdød banet vejen for.



Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
USA's militær: Har gennemført angreb m..
26/06/2026 22:55
EU efter Trumps told-trusler: Har ret ti..
26/06/2026 21:38
Trump anklager Iran for brud på våbenh..
26/06/2026 19:18
Trump truer med told som reaktion på di..
26/06/2026 18:49
Tidligere Trump-rådgiver indrømmer at ..
26/06/2026 17:43
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Hizbollah-tilhængere protesterer i Beir..
27/06/2026 00:02
Burkina Faso afbryder diplomatiske forbi..
26/06/2026 23:46
Venezuelas leder takker Trump for støtt..
26/06/2026 22:45
Vance i advarsel til Iran: Vold vil bliv..
26/06/2026 22:42
USA udfører angreb i Iran efter beskyld..
26/06/2026 20:56