annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15834501
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2395459
Et andet syn 2000662
Åndelig Føde 1586829
Jesu ord 1532710
Galleri
Kortnæbbet Delfin Nørresundby
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist ,(1 usynlig), 151 gæster og 49 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Gud?

Hej Treram.

Jeg får det indtryk, at jeg har irriteret dig, det var nu ikke hensigten, men du påstod 02/10/2013 10:00, at:
Citat:
Vores tilbud på livet er: lev livet, nu du har fået det, man kan sagtens selv skabe sig en mening med livet, den behöver absolut ikke väre kedelig.
Hvortil jeg svarede:
Citat:
Ja det var jo netop den "mening med livet", jeg efterlyste og endnu ikke har hørt noget om - hverken fra dig eller fra andre ateister.
Og hvor du nu supplerer med:
Citat:
Og når man har levet et hektisk men skönt liv som jeg levede i Danmark, med store indviklede projekter, som jeg projekterede de fleste af, et nok meget materialistisk liv, som du holder af at hentyde til, men det kan så ikke väre anderledes, er det en lise at bo her i stilheden og naturens skönhed -
Men du skrev jo også 02/10/2013 10:00:
Citat:
- livet er helt tilfäldigt opstået uden nogen overordnet mening med livet.
Det kan da vist kun forstås sådan, at du mener, livet er meningsløst?

Du skriver også:
Citat:
- fra dig hörer vi kun om et malet ikon på et brädt på en lille ö, det er hele dit liv (tilsyneladende), der er sku ikke megen variation.
Det malede bræt, du omtaler [img]http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/galleries/5147/IKON_AF_KRISTUS.html[/img] er en anden påstand end din: Du er elsket! (af den eller det, der ER)

Og der er noget inden i mig, der siger, at det er sandt - nok mest forstået sådan, at jo mere intenst jeg oplever, at jeg og verden eksisterer, jo mere får jeg den følelse/fornemmelse/oplevelse, at eksistensen er en gave - en kærlighedsgave - som gør mig lykkelig - og som føder kærlighed i mig - til mig selv, til min kæreste, til mine kæreste, til verden - og til dennes årsag, hvis der er en.

Så behøver jeg jo ikke mere "mening" med min tilværelse - og det malede bræt er blot en dejlig inspiration dertil smiler

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Hanskrist
10/05/2024 19:21
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Eurovision-arrangør undersøger 'hænde..
10/05/2024 19:43
FN's Generalforsamling vil have palæsti..
10/05/2024 18:27
Putin genudnævner premierminister uden ..
10/05/2024 18:21
Dansk bryder misser sidste mulighed for ..
10/05/2024 17:34
Coldplay og Sting reagerer på rappers d..
10/05/2024 17:00
Nyheder fra Religion.dk